Motorsport

Korábbi Motorsport hírek:

2018-04-05 csütörtök A közút nem versenypálya!

Ezzel a videóval szeretnénk megmutatni nektek,mennyire fontos a jó védőfelszerelés és a biztonságos vezetés!

2018-03-29 csütörtök Segura Hank

Ez a video bemutatja Nektek a Segura Hank bőrdzsekijét!Érdemes megnézni,mert így teljes egészében láthatod!

2018-03-29 csütörtök S100 Lánctisztító

Nézzétek meg ezt a videót,amelyen bemutatják,hogyan is kell használni az S100 Lánctisztító termékét!

Régebbi cikkek

Devils Börze (2010-11-11)

Magyar pilótája nem, de magyar navigátora lesz a Dakar 2011-es ralinak

Horn Albert – a horvát Drazen Curic navigátoraként- lesz az egyetlen magyar résztvevője a 2011-es Dakar-ralinak, amelyet január 1. és 16. között ismét – immáron harmadik alkalommal- Argentínában és Chilében rendeznek meg.
Horn Alberten kívül még Komáromi Antal is ott lesz a versenyen a szervizcsapat vezetőjeként.

Az Xsport műhelyében elkészült a Ralliart-os Mitsubishi Pajero módosított változata, mellyel a horvát-magyar versenyzőpáros indul a Dakaron. A csapat több ponton is változtatott az autón, de leginkább a drasztikus súlycsökkentés és a hátsó traktus elhagyása jelenti a fejlődést. Az autó probléma nélkül teljesített a teszteken, bár az időhiány miatt inkább csak az autó kipróbálására maradt lehetőség.



A technikai átvételt gond nélkül sikerült teljesíteni Le Havre-ban, a versenyautó és a T5-ös feladatot ellátó Toyota Hilux úton van Buenos Aires felé. A csapat nemzetköziségéhez egy francia logisztikai partner is hozzájárul. A 6x6-os T5-ös viszi a kerekeket és a nehezebb pótalkatrészeket.
 
Egészen idén novemberig úgy tűnt, hogy ismét lesz magyar versenyzője ennek a nívós versenysorozatnak Szalay Balázs és Bunkoczi László kettősének köszönhetően, akik most először nyerték meg a magyar bajnokságot. Beneveztek, és az utolsó utáni pillanatig küzdöttek, hogy összeszedjék a szükséges pénzt, ám nem sikerült, így vissza kellett mondaniuk az indulást.

Szalay Balázs:

„Minimális létszámmal, nyolcfős csapattal készültünk a Dakarra, de ebben a nehéz gazdasági környezetben képtelenek voltunk összerakni az induláshoz szükséges büdzsét. Az utolsó pillanatig kivártunk, mert bíztunk benne, hogy gyorsabban intéződnek az ügyek és az újonnan érkezett támogatóktól esetleg még az idén befolyik a pénz, de nem történt meg, úgyhogy bár rajta vagyunk a nevezési listán, vissza kellett mondanunk az indulást. Az egész csapat nagyon szomorú és csalódott, Laklóth Aladár, aki a versenykamionban navigált volna, a Dakarhoz igazította a színházi programját, és mindannyian úgy készültünk, hogy az év végén elutazunk Buenos Airesbe. Ám sajnos ez most nem jön össze..."

A költségekkel kapcsolatban Szalay elárulta, a nyolcfős csapat és a járművek nevezési díja 100 ezer euró (körülbelül 28 millió forint) lett volna, ez azonban még nem minden, hiszen repülőjegyeket kellett volna venni, szállodai szobákat kifizetni (előbbieket az indulás reményében egyébként rég lefoglalták), alkatrészeket, gumikat vásárolni, ami azt jelenti, hogy összesen körülbelül 60 millió forintra rúgtak volna a költségek, amit képtelenség volt összegyűjteni.

„Rossz érzés lesz itthon maradni, de már most megfogalmazódott bennem a gondolat, hogy ha lehet ezt egyáltalán fokozni, még jobban fogok küzdeni a 2012-es Dakar-indulásért. Ugyanis nem szeretnék még egy versenyt kihagyni. Szerintem már így is nehéz lesz a visszatérés, hiszen amikor lendületben voltunk és minden évben ott álltunk a rajtnál, az első két-három nap akkor is pokoli nehéz volt – bele kell abba jönni, hogy az ember tíz-tizenkét órát vezet naponta, alig alszik és már jön is a következő, pokoli fárasztó szakasz. De mi ezt szeretjük a legjobban, éppen ezért mindent megteszünk, hogy újból megfelelhessünk a kihívásnak, amit a világ leghosszabb és legnehezebb tereprali versenye jelent" - mondta Szalay, akinek a tervei között szerepel az is, hogy a jövőre először kiírt tereprali világbajnokság néhány viadalán rajthoz áll. Ezek közül némelyik sprint-futam, de megmaradtak a klasszikus sivatagi „egyhetesek” is, amelyek jó felkészülést jelenthetnek a Dakar-ralira. Mert mindig az a végcél.



A 2010-es versenyen az autósoknál a spanyol Carlos Sainz, a motorosoknál pedig a francia Cyril Despres diadalmaskodott.

Természetesen mindketten nekivágnak idén is a 13 szakaszból álló, 9500 kilométeres távú sivatagi versenynek és megpróbálják megvédeni a címüket.



Cyril Despres (FRA) a kettes rajtszámmal indul további 185 motoros mellett, akik közül az egyes rajtszámot – legnagyobb riválisának számító- Marc Coma (ESP) viseli. A rajtvonalon azonban felsorakoznak majd a Patronelli (ARG) testvérek is – Marcos és Alejandro- további 36 quadossal.

A 33. Dakar rali január 1-jén rajtol Buenos Aires-ben, a nagyok csatája mellett figyeljünk majd a 412-es rajtszámú fél-magyar párosra is!

Vajon hányan fogják elérni 2011. január 16-án a célállomást: Buenos Aires városát?

TOTOS



Korábbi Dakar hírek:

2012-01-15 vasárnap Dakar 2012/ Rodrigues nyert, Coma veszített

Az idei Dakar utolsó előtti napján Coma óriási hátrányt szenvedett, míg Despres másodikként végezve megerősítette az élen a helyét. Több mint 11 perce...

2012-01-14 szombat Dakar 2012/ Az első perui győzelem Despres nevéhez került

A Dakar Peruba való érkezésének Despres örülhetett a legjobban, hiszen az idei negyedik szakaszgyőzelmével bebiztosította magát a táblázat élén 2'22”-...

2012-01-14 szombat Dakar 2012/ Coma nyert és ismét vezet az összetettben

Ezúttal Coma nyert csatát és két nappal a vége előtt neki áll, hogy megnyerje a Despres-vel folytatott háborúját. Jelenleg másfél perccel vezeti a tab...

2012-01-13 péntek Dakar 2012/ Az első perui győzelem Despres nevéhez került

A Dakar Peruba való érkezésének Despres örülhetett a legjobban, hiszen az idei negyedik szakaszgyőzelmével bebiztosította magát a táblázat élén 2'22”-...

Régebbi cikkek

Coma-Despres 5:3 (2011-01-15)

Budapest-Bamako 2010: Buli kifulladásig a célban

A mauritániai és mali terrorfenyegetés miatt Agadirban ért véget a 2010-es Budapest-Bamako-rali.

Budapest-Bamako 14. szakasz: Tafraoute-Agadir

A rajt reggel 7-kor Tafraoute városból indult a végső cél felé Agadírba.

 

A népszerű üdülővároshoz 1300 m-es magasságból egy rendkívül meredek hágón és szerpentinen kellett leereszkedni kalandorainknak.
 


Ráadásul mindezt 130 km-en keresztül, egysávos úton, szalagkorlát nélküli iszonyatosan mély szakadékok mellett haladva. Közben persze még a 12 feladatot is meg kellett oldani, amelyek szokás szerint kis furfanggal lettek kitalálva. Erre talán a legjobb bizonyíték, hogy az első 8 feladat megoldásánál a csapatok szinte a napi szakaszra szánt 5 órás limitidő felét elhasználták, pedig akkor még mindig az indulási városban bolyongtak. Ezért a maradék időben kellett megtenni még legalább 200 km-t, miközben újabb 4 feladat várt rájuk.

Akik nem az eredményre hajtottak, azoknak több idejük maradt gyönyörködni az idei versenyre kiírt egyik legszebb szakasz látképében. Itt aztán fogyott a fényképezőgépek és videokamerák tárhelye rendesen, főleg ha valaki most kapott észbe, hogy eddig keveset forgatott és kattogtatott.

A szerpentines rész után már országúti szakaszok következtek, kis városok, sok emberrel. Míg fel nem bukkant a szemük előtt Agadir városa, amely európai mértékkel is nagyvárosnak minősül.

A szintidő szerint délután kettőre kellett beérniük a versenyzőknek, ami okozott egyeseknek problémát. A probléma oka az többségében az lehetett, hogy az eddigi megszokott városi tempóval számoltak a versenyzők, figyelmen kívül hagyva a rájuk váró - Agadirra jellemző- forgalmi dugót. Így a célkapuhoz érés okozott még egy utolsó izgalmat mindenkinek. A város központjában felállított célkapun fáradtan, de boldogan gurultak át a Marokkót átszelő viadalt teljesítő egységek. Valószínűleg becses emlékként őrzik majd a sikeres teljesítésért kapott emlékplakettet.

Az ünnepélyes eredményhirdetés délután 5 órára volt beharangozva, de az óvások miatt az éjfélre kifüggesztett eredményeket tekintik hivatalosnak.



Senkit ne tévesszen meg a listán szereplő célbaérők száma, hisz ebben azok is benne vannak, akik elhagyva a versenyútvonalat most Bamakóba tartanak. Azonban a korábban szerzett pontjaik alapján láthatóak a listán. Az utóbbiak Villám Géza vezetésével és katonai védelem mellett vélhetően vasárnap (de leginkább hétfőn) érik el céljukat.

Az első helyen a Homokdűne.hu csapata végzett.


 
„Rettentő nehéz, technikás szakaszokat jelöltek ki a szervezők, ráadásul a navigáció is nehéz volt. Viszont gyönyörű tájakon mentünk keresztül. Boldogok és elégedettek vagyunk, teljesítettük, amit elterveztünk” – nyilatkozta László Péter, a csapat egyik tagja.

„Én repülök haza, ugyanis a Filmszemlén bemutatják a kisfilmemet, de a többieknek még nem ért véget a kaland. Egészen Dél-Afrikáig, Fokvárosba mennek.”
Második helyen a We solve it BBT2 csapata végzett, míg a harmadik helyen a Green Network csapata futott be, akik éppen a mai nap előzték meg a Snickers csapatát.

„Hosszú és fárasztó kéthetes út volt, de örülünk az eredményünknek, hiszen az utolsó napnak még a negyedik helyről vágtunk neki” – mondta a pilóta, Szebényi Péter. „A kocsink remekül bírta a megerőltető szakaszokat, s szerencsére mi is együtt vagyunk. Felejthetetlen két hét volt, s úgy gondolom, nincs okunk a panaszra az eredményünk miatt.”

A Snickers Team végül a negyedeik pozíciót szerezte meg.



 „Sajnos, az utolsó napot elrontottuk” – árulta el Lukács Tóth Kálmán. „Kihagytunk pontot, hibáztunk is, de nem csak ezért vagyunk csalódottak. A szervezők nem minden esetben egyformán értelmezték a szabályokat, így az óvások utáni jóváírások miatt sok minden megváltozott az utolsó napokban.”



Egyetlen versenyben maradt motorosunk Hodola Richard, aki ezáltal a motoros kategória győztesének tekinthető, az összetett 45. helyén végzett.

A kéthetes kalandot követte a PARTY kifulladásig!

Innentől a résztvevők fakultatív programokba kezdenek…
Ezúton is gratulálunk mindenkinek!

TOTOS

Korábbi Bamako hírek:

2010-01-29 péntek Budapest-Bamako 2010: Marokkó új arca

Még mindig az óceán partján haladt a mezőny, de most eső is áztatta a kalandorokat. Kisebb technikai gondokkal megúszták a 12 szakaszt a versenyben ma...

2010-01-29 péntek Budapest-Bamako 2010: Hóesésben, keskeny szerpentinen át

A 13. szakasz még a babonásoknak sem okozott gondot. Trükkös, látványos helyeken kellett haladniuk a kalandoroknak, amelyhez teljesíthető szintidőt ad...

2010-01-28 csütörtök Budapest-Bamako 2010: Gyönyörű nap

A sok gyötrelem után most egy könnyűnek mondott szakaszt teljesített a mezőny. Szinte mindenki szintidőn belül ért célba és áradoztak a gyönyörű táj l...

2010-01-27 szerda Budapest-Bamako 2010: Az óceánparton haladva

A mezőnyből kivált már 17 csapat, akik Bamako felé vették az irányt, a többiekre pedig egy enyhébbnek mondható hat órás szakasz várt.Budapest-Bamako 1...

Régebbi cikkek

Welcome to Bamako (2009-01-31)

Kiemelt akciós termékeink