Motorsport

Talma eddigi MotoGP mérlege: 8 verseny, 12 pont

Talmácsi Gábor San Marinoban újabb két pontot szerzett a versenyen elért 14. helyével, amellyel az összetettben feljött a 18. helyre.

Az előző verseny helyszínéről - Indianapolisból - egyenesen az olasz mini államba vette az irányt a világbajnoki sorozat szinte minden résztvevője, hiszen újabb megmérettetés várt rájuk. Az európai kontinensre érkezve talán az időátállás nehezítette legjobban a versenyzők dolgát, valamint a nagy meleg. Talmácsi Gábor már kedden este megérkezett Misanoba, ahol két rendezvényen is képviselte a Scot Honda színeit. Először a turisták által is gyakran látogatott san marinoi várba látogatott néhány versenyzőtársával, majd a csapata által évek óta erős kapcsolatot ápoló egészségi központba San Patrignanoba, ahol gyógyult kábítószereseket segítenek. A reprezentálást követően már a versenypálya lett a hétvége fő helyszíne, ahol Gáborra nagyon sok munka várt.

 

Talma csapata egy új japán mérnökkel bővült, aki korábban Andrea Dovizioso futómű beállításánál segédkezett. Mivel azonban Dovi motorján más gyártó által készített futóművet cseréltek, ezért ő felszabadult és a Scot Honda csapatánál sokat reméltek tőle. Pénteken az első szabadedzés alakalmával a magyar versenyző gyorsan megtalálta a közös hangot az új japán mérnökkel és az edzés után megbeszélték, hogy hol és milyen változásokat tapasztalt az edzés során. A legnagyobb gondot a 4226 méteres pálya harmadik szakasz okozta, és összességében a nap végén 2,5 másodperces hátránnyal az utolsó helyen végzett.

 

17. TALMÁCSI GÁBOR - 1’37.869
„Úgy mondva beáldoztuk a mai edzést, hogy a beállításokkal előrébb léphessünk. Új szakember érkezett hozzánk, aki csak úgy tud segíteni, ha megpróbálkozunk néhány változtatással. Úgy gondolom, néhány edzésen belül érezhető lesz a munkájának az eredménye. A pályát ismerem és szeretem, így ha motorozhatóbbá válik a gép, akkor eredményes hétvégére számíthatunk.”

San Marino másnap is kellemes napsütéssel fogadta a résztvevő csapatokat és a sportrajongó szurkolókat egyaránt. Gábor számára mégsem indult jól a nap, mert a második szabadedzésen rossz irányba mentek a beállításokkal, ami ismét az utolsó helyet jelentette neki.

A délutáni időmérőn azonban már történt előrelépés a beállítások terén és a magyar versenyző folyamatosan tudott javítani addigi legjobb köridején. Azonban ez még mindig az utolsó rajtkockát jelentette számára és hátránya az első rajtkockás Rossitól 2,753 másodperc volt. Talma mégis bízott abban, hogy a versenyre összeállhat a motor és nagy csatát vívhat majd a vetélytársakkal.

 

17. TALMÁCSI GÁBOR - 1’37.091

"A főpróba nem úgy sikerült, ahogyan szerettem volna, de ettől még a versenyen összejöhetnek a dolgok. Ugyan az időeredmény nem mutatja, de úgy érzem most előreléptünk, és végre van fény az alagút végén. Öt mérnök dolgozik azon, hogy holnapra javítsuk a ma jelentkező hibákat, és a bemelegítő edzésen utolérjük a mezőnyt, akkor a versenyen már bármi lehet. Nagyon motiváltnak érzem magam. Olasz a csapatom, nekik hazai pályán fontos egy jó szereplés, csak úgy, mint nekem és az összes magyar szurkolónak.”

A verseny napjára szinte megteltek a lelátók és több, mint 55.000 néző látogatott ki a helyszínre, hogy élőben követhesse nyomon a történteket. Az időjárás kitűnő volt és a reggeli bemelegítésen még tovább állítottak Gábor motorján a szerelők,de a legjobb idejétől még mindig elmaradt három tized másodperccel. Egészen a rajtrácsra felállásig folytatódott a munka, ahol a magyar versenyző az utolsó rajtkockából várta a 28 körös verseny startját.

A rajt kitűnően sikerült Gábornak, mint ahogyan kimaradnia is a második kanyarban történt balesetből, ahol a hazai versenyző Alex De Angelis nekicsúszott Colin Edwardsnak és Nicky Haydennek, ami mindhármuk kiesését eredményezte. A balesetben Jorge Lorenzo hátsó kereke is érintett volt, de a spanyol titán a csodával határos módon nem esett el. Ebben a kavarodásban Gábor a nyolcadik helyre jött fel, de a mögötte motorozók hamar magukra találtak és visszaelőzték őt. A tízedik körtől már az utolsó tizennegyedik helyen motorozva ért célba, amely újabb két pontot jelentett a világbajnoki pontcsatában. A versenyt máskülönben Valentino Rossi nyerte csapattársa Jorge Lorenzo és azt őt követő Dani Pedrosa előtt.

 

14. TALMÁCSI GÁBOR

"A rajtom jól sikerült és a balesetnél azt vettem észre, hogy hirtelen a nyolcadik vagyok és Melandri előttem nem sokkal gyorsabb. Valószínűleg az olasz nem ment teljes hőfokon, én pedig már ekkor küzdöttem a motorral. Amíg bírtam hárítottam a támadásokat, de a kigyorsításoknál nem tudtam tartani a lépést a többiekkel, és megelőztek. Nagyon bízom benne, hogy Estorilra találunk valamit, amivel végre versenghetek a többiekkel, mert nekem ebből mostanában csak néhány kör jut."

A Balatonring idei versenyének törlése most három hetes pihenőt eredményezett, hiszen így csak október másodikán - az első szabadedzés alkalmával - kell újból pályára lépnie a mezőnynek Estorilban. A portugál nagydíjra pedig 2009 október 04.-én kerül sor!

TOTOS

Korábbi Motorsport hírek:

2018-04-05 csütörtök A közút nem versenypálya!

Ezzel a videóval szeretnénk megmutatni nektek,mennyire fontos a jó védőfelszerelés és a biztonságos vezetés!

2018-03-29 csütörtök Segura Hank

Ez a video bemutatja Nektek a Segura Hank bőrdzsekijét!Érdemes megnézni,mert így teljes egészében láthatod!

2018-03-29 csütörtök S100 Lánctisztító

Nézzétek meg ezt a videót,amelyen bemutatják,hogyan is kell használni az S100 Lánctisztító termékét!

Régebbi cikkek

Devils Börze (2010-11-11)

Dakar 2012/ Despres lett a végső győztes!

Cyril Despres-nek elég volt egy biztonsági motorozás is, hiszen riválisa motorcsere miatt majd egy órás hátránnyal indulhatott a végső harcba a 29 km-es mai szelektíven.

Véghajrá Pisco és Lima között



Az idei Dakar utolsó szakasza bár 254 kilométer teljesítését jelentette, mindössze 29 km-es szelektív részből állt, ami megkönnyítette a végső célállomás, Lima elérését. A perui főváros központjában felállított nagyszínpad várta a hősöket, akiknek a fejében csak annak elérése volt fontos, hisz a táv enyhének tűnt és rövidnek. Azonban mégis volt tétje a mai napnak, el kellett dönteni a végső besorolásokat. A címvédő Marc Coma eddig az elsőségért küzdött egészen a 13. szakaszig, amikor is a váltóhiba végleg el nem döntötte a Cyril Despres-vel folytatott magánháborúját.



A KTM csak négyes és ötös fokozattal rendelkezett, amivel nehéz volt a tavalyi győztesnek dűnéket mászni. Bár beért a célba a katalán, de az összegyűjtött időkülönbségen kívül egy motorcsere is hozzáadódott a végső elszámoláshoz. A verseny során egyszer már cserélt blokkot Coma, így a második csere már 45 perces pluszt jelentett számára. Összesen a két motorblokk csere pedig 1 órás hátrányt okozott az összetett tabellán számára! Így az utolsó napon már nem az elsőségért kellett küzdenie, hanem azért, hogy legalább a második helyet megtartsa Rodrigues-szel szemben.
 
Az utolsó etap - a várakozásoknak megfelelően- meglepetés nélkül zajlott, hiszen az élen álló franciának elég volt egy biztonsági motorozás, a biztos célba érés reményében. Ennek megfelelően csak a 10. legjobb idővel végzett az utolsó szakaszon, 2'43”-el Coma mögött. Azonban nem a katalán volt a leggyorsabb, hanem Pal Anders Ullevalseter.



A norvégok büszkesége a maga 44 évével és a háta mögötti 9 Dakarral az egyik legtapasztaltabb versenyzőnek számít a mezőnyben. Eddig azonban csak egyszer sikerült szakaszt nyernie még 2010-ben, amikor az összetettben a második helyen végzett. Most a 10. Dakarjának utolsó napján sikerült egy újabb szakaszgyőzelmet besöpörnie, azonban a végső elszámolásnál meg kellett elégednie a 6. hellyel (csakúgy, mint 2006-ban, 2009-ben és 2011-ben, amikor mindig hatodik lett).



A harmadik leggyorsabb ezen a szakaszon a szlovák Stefan Svitko volt, akinek ez a harmadik Dakarja és máris a TOP5-ben tudott végezni (tavaly kiesett, 2010-ben pedig 18 volt)

Az idei utolsó szakasz végeredménye:



Gyötrelmes két hetet tudhattak maguk mögött a kétkerekűek, ahol kétség kívül a Coma-Despres háború dominált. Viszont tartogatott meglepetést is bőven az idei Dakar forgatókönyv, amit még legalább egy évig emlegetni fogunk.

Az összetett végeredmény:



Mint ahogyan a tabellán is látható „Mani” azaz Gyenes Emanuel 17. lett ezen a Dakaron, ami az eddigi legjobb eredménye (tavaly 18., 2009-ben kiesett, 2007-ben pedig 48. volt). A 27 éves szatmári fiú eredménye így is irigylésre méltó. Gratulálunk hozzá!

Nem maradt más hátra, mint az ünneplés.



Tehát a motorosok mehettek elsőként a Lima központjában felállított óriás pódiumhoz, hogy a történelminek tekinthető szertartáson elfoglalják a dobogón helyeiket.



A mai napon Cyril Despres a terepmotorozás királyává vált, hisz mostani – immár negyedik- Dakar győzelmével ezt bizonyította be a világnak. Másodikként – a címvédő- Marc Coma végzett, míg harmadikként – megismételve a tavalyi eredményét- Helder Rodrigues vehette át a Dakar szobrocskát.

A teljes távot, 8.300 km megtételét követően 97 motoros ért célba a 178-ból! Összegzésként elmondható, hogy fordulatos két héten vannak túl a résztvevők és mindenki tanult belőle. A szervezők a legnagyobb hangsúlyt mindig a versenyzők biztonságára helyezik, ennek ellenére halálos balesettel indult a verseny. Hogy ez elkerülhető lett volna-e, arról még sokat fognak beszélni. De arról is sokat fognak beszélni, hogy mi lett volna ha nem törlik a hatodik szakaszt, vagy ha nem került volna be az útvonalak közé egy újabb ország: Peru. Sőt a „mi lett volna ha...” jellegű eszmefuttatások és összeesküvés elméletek tömkelege fog még lázban tartani jó pár Dakar rajongót...ha más nem, akkor a következő megmérettetésig.

Aki erre a versenyre eljön, az egy dologra biztosan számíthat: itt bármi megtörténhet, hiszen ez a DAKAR!

Ami viszont biztos:
Sokan visszatérnek majd jövőre is, hogy újabb élménnyel gazdagodjanak, miközben minket – sportbarátokat- is megörvendeztetnek ezzel.
 
TOTOS

Korábbi Dakar hírek:

2012-01-15 vasárnap Dakar 2012/ Rodrigues nyert, Coma veszített

Az idei Dakar utolsó előtti napján Coma óriási hátrányt szenvedett, míg Despres másodikként végezve megerősítette az élen a helyét. Több mint 11 perce...

2012-01-14 szombat Dakar 2012/ Az első perui győzelem Despres nevéhez került

A Dakar Peruba való érkezésének Despres örülhetett a legjobban, hiszen az idei negyedik szakaszgyőzelmével bebiztosította magát a táblázat élén 2'22”-...

2012-01-14 szombat Dakar 2012/ Coma nyert és ismét vezet az összetettben

Ezúttal Coma nyert csatát és két nappal a vége előtt neki áll, hogy megnyerje a Despres-vel folytatott háborúját. Jelenleg másfél perccel vezeti a tab...

2012-01-13 péntek Dakar 2012/ Az első perui győzelem Despres nevéhez került

A Dakar Peruba való érkezésének Despres örülhetett a legjobban, hiszen az idei negyedik szakaszgyőzelmével bebiztosította magát a táblázat élén 2'22”-...

Régebbi cikkek

Coma-Despres 5:3 (2011-01-15)

Budapest-Bamako 2010: Buli kifulladásig a célban

A mauritániai és mali terrorfenyegetés miatt Agadirban ért véget a 2010-es Budapest-Bamako-rali.

Budapest-Bamako 14. szakasz: Tafraoute-Agadir

A rajt reggel 7-kor Tafraoute városból indult a végső cél felé Agadírba.

 

A népszerű üdülővároshoz 1300 m-es magasságból egy rendkívül meredek hágón és szerpentinen kellett leereszkedni kalandorainknak.
 


Ráadásul mindezt 130 km-en keresztül, egysávos úton, szalagkorlát nélküli iszonyatosan mély szakadékok mellett haladva. Közben persze még a 12 feladatot is meg kellett oldani, amelyek szokás szerint kis furfanggal lettek kitalálva. Erre talán a legjobb bizonyíték, hogy az első 8 feladat megoldásánál a csapatok szinte a napi szakaszra szánt 5 órás limitidő felét elhasználták, pedig akkor még mindig az indulási városban bolyongtak. Ezért a maradék időben kellett megtenni még legalább 200 km-t, miközben újabb 4 feladat várt rájuk.

Akik nem az eredményre hajtottak, azoknak több idejük maradt gyönyörködni az idei versenyre kiírt egyik legszebb szakasz látképében. Itt aztán fogyott a fényképezőgépek és videokamerák tárhelye rendesen, főleg ha valaki most kapott észbe, hogy eddig keveset forgatott és kattogtatott.

A szerpentines rész után már országúti szakaszok következtek, kis városok, sok emberrel. Míg fel nem bukkant a szemük előtt Agadir városa, amely európai mértékkel is nagyvárosnak minősül.

A szintidő szerint délután kettőre kellett beérniük a versenyzőknek, ami okozott egyeseknek problémát. A probléma oka az többségében az lehetett, hogy az eddigi megszokott városi tempóval számoltak a versenyzők, figyelmen kívül hagyva a rájuk váró - Agadirra jellemző- forgalmi dugót. Így a célkapuhoz érés okozott még egy utolsó izgalmat mindenkinek. A város központjában felállított célkapun fáradtan, de boldogan gurultak át a Marokkót átszelő viadalt teljesítő egységek. Valószínűleg becses emlékként őrzik majd a sikeres teljesítésért kapott emlékplakettet.

Az ünnepélyes eredményhirdetés délután 5 órára volt beharangozva, de az óvások miatt az éjfélre kifüggesztett eredményeket tekintik hivatalosnak.



Senkit ne tévesszen meg a listán szereplő célbaérők száma, hisz ebben azok is benne vannak, akik elhagyva a versenyútvonalat most Bamakóba tartanak. Azonban a korábban szerzett pontjaik alapján láthatóak a listán. Az utóbbiak Villám Géza vezetésével és katonai védelem mellett vélhetően vasárnap (de leginkább hétfőn) érik el céljukat.

Az első helyen a Homokdűne.hu csapata végzett.


 
„Rettentő nehéz, technikás szakaszokat jelöltek ki a szervezők, ráadásul a navigáció is nehéz volt. Viszont gyönyörű tájakon mentünk keresztül. Boldogok és elégedettek vagyunk, teljesítettük, amit elterveztünk” – nyilatkozta László Péter, a csapat egyik tagja.

„Én repülök haza, ugyanis a Filmszemlén bemutatják a kisfilmemet, de a többieknek még nem ért véget a kaland. Egészen Dél-Afrikáig, Fokvárosba mennek.”
Második helyen a We solve it BBT2 csapata végzett, míg a harmadik helyen a Green Network csapata futott be, akik éppen a mai nap előzték meg a Snickers csapatát.

„Hosszú és fárasztó kéthetes út volt, de örülünk az eredményünknek, hiszen az utolsó napnak még a negyedik helyről vágtunk neki” – mondta a pilóta, Szebényi Péter. „A kocsink remekül bírta a megerőltető szakaszokat, s szerencsére mi is együtt vagyunk. Felejthetetlen két hét volt, s úgy gondolom, nincs okunk a panaszra az eredményünk miatt.”

A Snickers Team végül a negyedeik pozíciót szerezte meg.



 „Sajnos, az utolsó napot elrontottuk” – árulta el Lukács Tóth Kálmán. „Kihagytunk pontot, hibáztunk is, de nem csak ezért vagyunk csalódottak. A szervezők nem minden esetben egyformán értelmezték a szabályokat, így az óvások utáni jóváírások miatt sok minden megváltozott az utolsó napokban.”



Egyetlen versenyben maradt motorosunk Hodola Richard, aki ezáltal a motoros kategória győztesének tekinthető, az összetett 45. helyén végzett.

A kéthetes kalandot követte a PARTY kifulladásig!

Innentől a résztvevők fakultatív programokba kezdenek…
Ezúton is gratulálunk mindenkinek!

TOTOS

Korábbi Bamako hírek:

2010-01-29 péntek Budapest-Bamako 2010: Marokkó új arca

Még mindig az óceán partján haladt a mezőny, de most eső is áztatta a kalandorokat. Kisebb technikai gondokkal megúszták a 12 szakaszt a versenyben ma...

2010-01-29 péntek Budapest-Bamako 2010: Hóesésben, keskeny szerpentinen át

A 13. szakasz még a babonásoknak sem okozott gondot. Trükkös, látványos helyeken kellett haladniuk a kalandoroknak, amelyhez teljesíthető szintidőt ad...

2010-01-28 csütörtök Budapest-Bamako 2010: Gyönyörű nap

A sok gyötrelem után most egy könnyűnek mondott szakaszt teljesített a mezőny. Szinte mindenki szintidőn belül ért célba és áradoztak a gyönyörű táj l...

2010-01-27 szerda Budapest-Bamako 2010: Az óceánparton haladva

A mezőnyből kivált már 17 csapat, akik Bamako felé vették az irányt, a többiekre pedig egy enyhébbnek mondható hat órás szakasz várt.Budapest-Bamako 1...

Régebbi cikkek

Welcome to Bamako (2009-01-31)

Kiemelt akciós termékeink