Motorsport

Véget ért a MotoGP szezon, de magyarjaink közül ki folytatja jövőre?

Izgalmas világbajnoki sorozat ért véget a valenciai záró futammal, amelyet követően a legfontosabb kérdés, hogy magyarjaink közül kikkel találkozhatunk jövőre a gyorsasági motoros világbajnokság rajtrácsán, és melyik kategóriában?!
Talmácsi Gábor sorsa eldőlt még az idei utolsó verseny előtt, hiszen szombat este közölték a végleges döntést, miszerint a Moto2 géposztályban fog visszatérni a 2010-es évadban. Bár a közvéleményt annyira nem lepte meg a dolog, hiszen már a maláj nagydíj alakalmával szárnyra kelt ez a hír, ám akkor még nem volt hivatalos. Olyannyira nem, hogy a Talmát körülvevő management csak a valenciai verseny hétvégéjén egyezett meg az Aprilia és az új csapat vezetőségével a jövő évet illetően. Ezek szerint Gábor a Speedup Aprilia Team versenyzőjeként száll harcba az első Moto2-es világbajnoki trófeáért jövőre, és csapattársa Andrea Iannone lesz.  Az Aprilia vélhetően nagy erőket mozgósít majd a két versenyző megsegítésére, amelyhez kitűnő mérnöki- és szerelőgárda szükségeltetik. A közös munkát pedig egy kétnapos teszteléssel kezdik Valenciában, az utolsó versenyt követő napon. Tehát Talma számára már el is kezdődött a 2010-es szezon!

 Talmácsi MotoGP vége

Talmácsi Gábor: „Óriási dolog, hogy az Aprilia gyári versenyzője leszek jövőre, szinte el sem hiszem. Volt időnk Stefanoval közösen összeállítani, hogy mire van szükségem ahhoz, hogy újra főszereplője lehessek a motorsportnak és úgy gondolom, hogy elértük mindezt. Egy új dolog vár, új kihívásokkal, amit már alig várok. Olyan emberekkel dolgozhatok újra együtt, akikkel korábban már szép eredményeket értünk el, jól ismerjük egymást. Már a valenciai verseny után elkezdődik a munka és minden erőmmel azon leszek, hogy a legjobbak között legyek. Nem utolsó sorban szeretném megköszönni szponzoraimnak a támogatást, akik továbbra is hisznek bennem és segítenek.”

Stefano Favaro: „Minden ember életében vannak nehezebb időszakok. Nem volt könnyű az idei év, de rengeteg dolgot tapasztaltunk és igyekszünk mindig mindenből tanulni és a jókat leszűrni. A válság sajnos mindenhol érezteti hatását, ez alól nem kivétel a motorsport sem. Éppen ezért külön köszönettel tartozunk a MOL-nak, akik továbbra is töretlenül kitartanak Gábor mellett. A folytatással kapcsolatos tárgyalások során mindvégig arra törekedtem, hogy a lehető legjobb technikai feltételekkel tudjuk aláírni a szerződést. Azt gondolom, hogy sikerült. Gábor ismét gyári versenyző lesz, kiemelt figyelmet kap. Ő és az Aprilia korábban már nyerő párost alkotott és hiszem, hogy a rendelkezésre álló technikai háttérrel, szakember gárdával és nem utolsó sorban Talma tudásával és tehetségével jövőre újra főszereplőjévé válhat a világbajnokságnak.”

Luca Boscoscuro: „Nagyon boldog vagyok, hogy két tehetséges pilótával indulhatunk jövőre. Nagyon bízunk a fiatal versenyző, Andrea Iannone folyamatos fejlődésében, aki az idei eredményei alapján mindenképpen jó választás részünkről. Gábor személyében egy tapasztalt és gyors versenyzővel gazdagodtunk, akire nagy szükségünk van, és aki korábban már volt világbajnok az Apriliával.”

Azért ne menjünk el szó nélkül Talma utolsó MotoGP versenye mellett...

A maláj nagydíjat követően Gábor kint maradt pihenni a távol keleti részen, ahonnan haza érve sikerült az itthoni hidegben azonnal megfáznia. Ezért még a kórházat is meg kellett látogatnia mielőtt kiment volna a MotoGP idei utolsó versenyhelyszínére Valenciába. Ennek ellenére jól kezdte a versenyhétvégét. Saját bevallása szerint az eddigi legvezethetőbb motort állították össze a mérnökei, és a gyári támogatású Andrea Dovizioso-val próbált lépést tartani a pályán. Bár a 17. helyet szerezte meg az első szabadedzésen, úgy érezte, hogy jópár tized benne maradt még a teljesítményében. A szombati napon is sikerült tovább javítania, és a verseny napjára csak a gumiválasztás maradt az egyetlen bizonytalan pont. Nem véletlenül, hiszen a vasárnapi megmérettetésen éppen ez okozta számára az egyetlen problémát. A rajtot követően sikerült párat előznie, de a gumi egy idő után már nem akart tapadni, és a motor szinte vezethetetlenné vált. Talma az utolsó előtti helyen zárta a versenyt. Az idei évben két kategóriában is szerzett pontot, hiszen az év elején még a negyedliteresek között húzta gázt, ahol az év végi összetettben – legjobb magyarként – 28 ponttal a tizennyolcadik lett. A MotoGP mezőnyében pedig 19 ponttal lett a tizenhetedik!

Tóth Imi sorsa még mindig bizonytalan, hisz az egyetlen magyar MotoGP csapat még nem szerepel a jövő évi versenysorozat Moto2 kategóriájának nevezési listáján. Bár ott volt már egyszer a nevük, ám a portugál nagydíjat követő időszakban lekerültek róla. Mint arról már korábban beszámoltunk, a csapat összetűzésbe került az Aprilia gyárral, aminek hatására nem csak az olasz versenyzőjüket, hanem a csapat bizonyos jogait is elvesztették. A Racing Team Toth idei mérlege az összetettbeli 5. hely, amelyet Mattia Pasini 128 pontos eredményének tudható, míg Tóth Imi 12 ponttal a huszonkettedik helyen zárta a 2009-es évet. Sajnos az utolsó versenyhétvégén Imi magas lázzal küszködött, ami a gyenge motor mellé ezúttal gyenge fizikumot is párosított. Ennek hatására a pénteki edzést teljes egészében kihagyni kényszerült, míg a versenyen a 19. helyen ért célba.


 
Tóth Imi: „Nagyon megvisel ez az egész, leginkább azért, mert igazságtalannak érzem a döntnökök hozzáállását. Az első években hasonló nehézségekbe ütköztünk, de tekintettel arra, hogy akkoriban, kezdő csapatként még nem igazán volt eredményünk, nem ért minket meglepetésként a dolog. Ám az elmúlt három év eredményei alapján azt gondoltuk, nem kell majd aggódnunk és a Team Toth-nak igenis ott a helye a mezőnyben, mint ahogy az első listán ott is voltunk! Aztán egyszerűen töröltek, pedig nem is teljes a létszám egyelőre. De Apuval harcolni fogunk, nem adjuk fel, hiszen az eredmények alapján a csapatnak ott a helye jövőre! A mai futamról csak annyit, hogy még mindig elég gyenge vagyok, a motorom úgyszintén. Ennek ellenére végigmentem és a 19. lettem. Most arra összpontosítunk, hogy legyen jövőre, és akkor a Moto2 kategóriában, ahol sokkal kiegyenlítettebb lesz a mezőny, végre bizonyíthatok!”
Németh Balázs szezonja is felemásra sikerült, hiszen egy pár versenyt sérülés miatt ki kellett hagynia, ráadásul év közben csatlakozott a csapatához, ahol Talmácsi Gábor helyére érkezett. Az ő 2010-es szezonjával kapcsolatosan még szintén nincs végleges döntés, hiszen a Balatonring Team még hivatalosan nem nevezte meg versenyzőjeként a magyar fiút. Az idei utolsó versenyen ő volt azonban az egyetlen magyar, akinek sikerült pontokat szereznie, hiszen a negyedliteres géposztály mezőnyében a 13. helyen ért célba, amelyért három pontot is kapott. Az összetettben a most megszerzett pontokkal együtt, 11 pont áll a neve mellett, amellyel –közvetlenül Tóth Imi mögött- a huszonharmadik helyen végzett.


 
Németh Balázs nyilatkozata: „ A rajtnál kicsit beragadtam, így utolsóként fordultam az első kanyarba. Szerencsére ezután megtaláltam a ritmust, és minden körben megelőztem valakit, így gyorsan a 18-19. helyre zárkóztam fel. A verseny napján volt a legnagyobb a szél, ami megnehezítette a dolgom, néha olyan erősen fújt, hogy szinte lesodort a pályáról. Az idényem második fele jól sikerült, szinte minden versenyen pontot tudtam szerezni, és most jó érzésekkel távozom Valenciából is.”

Vajon a 2010-es évben ki fog majd Talma mellé felsorakozni a Moto2 rajtrácsához, és milyen eredményekre lesz(nek) képes(ek)?

TOTOS

Korábbi Motorsport hírek:

2018-04-05 csütörtök A közút nem versenypálya!

Ezzel a videóval szeretnénk megmutatni nektek,mennyire fontos a jó védőfelszerelés és a biztonságos vezetés!

2018-03-29 csütörtök Segura Hank

Ez a video bemutatja Nektek a Segura Hank bőrdzsekijét!Érdemes megnézni,mert így teljes egészében láthatod!

2018-03-29 csütörtök S100 Lánctisztító

Nézzétek meg ezt a videót,amelyen bemutatják,hogyan is kell használni az S100 Lánctisztító termékét!

Régebbi cikkek

Devils Börze (2010-11-11)

Dakar 2012/ Despres lett a végső győztes!

Cyril Despres-nek elég volt egy biztonsági motorozás is, hiszen riválisa motorcsere miatt majd egy órás hátránnyal indulhatott a végső harcba a 29 km-es mai szelektíven.

Véghajrá Pisco és Lima között



Az idei Dakar utolsó szakasza bár 254 kilométer teljesítését jelentette, mindössze 29 km-es szelektív részből állt, ami megkönnyítette a végső célállomás, Lima elérését. A perui főváros központjában felállított nagyszínpad várta a hősöket, akiknek a fejében csak annak elérése volt fontos, hisz a táv enyhének tűnt és rövidnek. Azonban mégis volt tétje a mai napnak, el kellett dönteni a végső besorolásokat. A címvédő Marc Coma eddig az elsőségért küzdött egészen a 13. szakaszig, amikor is a váltóhiba végleg el nem döntötte a Cyril Despres-vel folytatott magánháborúját.



A KTM csak négyes és ötös fokozattal rendelkezett, amivel nehéz volt a tavalyi győztesnek dűnéket mászni. Bár beért a célba a katalán, de az összegyűjtött időkülönbségen kívül egy motorcsere is hozzáadódott a végső elszámoláshoz. A verseny során egyszer már cserélt blokkot Coma, így a második csere már 45 perces pluszt jelentett számára. Összesen a két motorblokk csere pedig 1 órás hátrányt okozott az összetett tabellán számára! Így az utolsó napon már nem az elsőségért kellett küzdenie, hanem azért, hogy legalább a második helyet megtartsa Rodrigues-szel szemben.
 
Az utolsó etap - a várakozásoknak megfelelően- meglepetés nélkül zajlott, hiszen az élen álló franciának elég volt egy biztonsági motorozás, a biztos célba érés reményében. Ennek megfelelően csak a 10. legjobb idővel végzett az utolsó szakaszon, 2'43”-el Coma mögött. Azonban nem a katalán volt a leggyorsabb, hanem Pal Anders Ullevalseter.



A norvégok büszkesége a maga 44 évével és a háta mögötti 9 Dakarral az egyik legtapasztaltabb versenyzőnek számít a mezőnyben. Eddig azonban csak egyszer sikerült szakaszt nyernie még 2010-ben, amikor az összetettben a második helyen végzett. Most a 10. Dakarjának utolsó napján sikerült egy újabb szakaszgyőzelmet besöpörnie, azonban a végső elszámolásnál meg kellett elégednie a 6. hellyel (csakúgy, mint 2006-ban, 2009-ben és 2011-ben, amikor mindig hatodik lett).



A harmadik leggyorsabb ezen a szakaszon a szlovák Stefan Svitko volt, akinek ez a harmadik Dakarja és máris a TOP5-ben tudott végezni (tavaly kiesett, 2010-ben pedig 18 volt)

Az idei utolsó szakasz végeredménye:



Gyötrelmes két hetet tudhattak maguk mögött a kétkerekűek, ahol kétség kívül a Coma-Despres háború dominált. Viszont tartogatott meglepetést is bőven az idei Dakar forgatókönyv, amit még legalább egy évig emlegetni fogunk.

Az összetett végeredmény:



Mint ahogyan a tabellán is látható „Mani” azaz Gyenes Emanuel 17. lett ezen a Dakaron, ami az eddigi legjobb eredménye (tavaly 18., 2009-ben kiesett, 2007-ben pedig 48. volt). A 27 éves szatmári fiú eredménye így is irigylésre méltó. Gratulálunk hozzá!

Nem maradt más hátra, mint az ünneplés.



Tehát a motorosok mehettek elsőként a Lima központjában felállított óriás pódiumhoz, hogy a történelminek tekinthető szertartáson elfoglalják a dobogón helyeiket.



A mai napon Cyril Despres a terepmotorozás királyává vált, hisz mostani – immár negyedik- Dakar győzelmével ezt bizonyította be a világnak. Másodikként – a címvédő- Marc Coma végzett, míg harmadikként – megismételve a tavalyi eredményét- Helder Rodrigues vehette át a Dakar szobrocskát.

A teljes távot, 8.300 km megtételét követően 97 motoros ért célba a 178-ból! Összegzésként elmondható, hogy fordulatos két héten vannak túl a résztvevők és mindenki tanult belőle. A szervezők a legnagyobb hangsúlyt mindig a versenyzők biztonságára helyezik, ennek ellenére halálos balesettel indult a verseny. Hogy ez elkerülhető lett volna-e, arról még sokat fognak beszélni. De arról is sokat fognak beszélni, hogy mi lett volna ha nem törlik a hatodik szakaszt, vagy ha nem került volna be az útvonalak közé egy újabb ország: Peru. Sőt a „mi lett volna ha...” jellegű eszmefuttatások és összeesküvés elméletek tömkelege fog még lázban tartani jó pár Dakar rajongót...ha más nem, akkor a következő megmérettetésig.

Aki erre a versenyre eljön, az egy dologra biztosan számíthat: itt bármi megtörténhet, hiszen ez a DAKAR!

Ami viszont biztos:
Sokan visszatérnek majd jövőre is, hogy újabb élménnyel gazdagodjanak, miközben minket – sportbarátokat- is megörvendeztetnek ezzel.
 
TOTOS

Korábbi Dakar hírek:

2012-01-15 vasárnap Dakar 2012/ Rodrigues nyert, Coma veszített

Az idei Dakar utolsó előtti napján Coma óriási hátrányt szenvedett, míg Despres másodikként végezve megerősítette az élen a helyét. Több mint 11 perce...

2012-01-14 szombat Dakar 2012/ Az első perui győzelem Despres nevéhez került

A Dakar Peruba való érkezésének Despres örülhetett a legjobban, hiszen az idei negyedik szakaszgyőzelmével bebiztosította magát a táblázat élén 2'22”-...

2012-01-14 szombat Dakar 2012/ Coma nyert és ismét vezet az összetettben

Ezúttal Coma nyert csatát és két nappal a vége előtt neki áll, hogy megnyerje a Despres-vel folytatott háborúját. Jelenleg másfél perccel vezeti a tab...

2012-01-13 péntek Dakar 2012/ Az első perui győzelem Despres nevéhez került

A Dakar Peruba való érkezésének Despres örülhetett a legjobban, hiszen az idei negyedik szakaszgyőzelmével bebiztosította magát a táblázat élén 2'22”-...

Régebbi cikkek

Coma-Despres 5:3 (2011-01-15)

Budapest-Bamako 2010: Buli kifulladásig a célban

A mauritániai és mali terrorfenyegetés miatt Agadirban ért véget a 2010-es Budapest-Bamako-rali.

Budapest-Bamako 14. szakasz: Tafraoute-Agadir

A rajt reggel 7-kor Tafraoute városból indult a végső cél felé Agadírba.

 

A népszerű üdülővároshoz 1300 m-es magasságból egy rendkívül meredek hágón és szerpentinen kellett leereszkedni kalandorainknak.
 


Ráadásul mindezt 130 km-en keresztül, egysávos úton, szalagkorlát nélküli iszonyatosan mély szakadékok mellett haladva. Közben persze még a 12 feladatot is meg kellett oldani, amelyek szokás szerint kis furfanggal lettek kitalálva. Erre talán a legjobb bizonyíték, hogy az első 8 feladat megoldásánál a csapatok szinte a napi szakaszra szánt 5 órás limitidő felét elhasználták, pedig akkor még mindig az indulási városban bolyongtak. Ezért a maradék időben kellett megtenni még legalább 200 km-t, miközben újabb 4 feladat várt rájuk.

Akik nem az eredményre hajtottak, azoknak több idejük maradt gyönyörködni az idei versenyre kiírt egyik legszebb szakasz látképében. Itt aztán fogyott a fényképezőgépek és videokamerák tárhelye rendesen, főleg ha valaki most kapott észbe, hogy eddig keveset forgatott és kattogtatott.

A szerpentines rész után már országúti szakaszok következtek, kis városok, sok emberrel. Míg fel nem bukkant a szemük előtt Agadir városa, amely európai mértékkel is nagyvárosnak minősül.

A szintidő szerint délután kettőre kellett beérniük a versenyzőknek, ami okozott egyeseknek problémát. A probléma oka az többségében az lehetett, hogy az eddigi megszokott városi tempóval számoltak a versenyzők, figyelmen kívül hagyva a rájuk váró - Agadirra jellemző- forgalmi dugót. Így a célkapuhoz érés okozott még egy utolsó izgalmat mindenkinek. A város központjában felállított célkapun fáradtan, de boldogan gurultak át a Marokkót átszelő viadalt teljesítő egységek. Valószínűleg becses emlékként őrzik majd a sikeres teljesítésért kapott emlékplakettet.

Az ünnepélyes eredményhirdetés délután 5 órára volt beharangozva, de az óvások miatt az éjfélre kifüggesztett eredményeket tekintik hivatalosnak.



Senkit ne tévesszen meg a listán szereplő célbaérők száma, hisz ebben azok is benne vannak, akik elhagyva a versenyútvonalat most Bamakóba tartanak. Azonban a korábban szerzett pontjaik alapján láthatóak a listán. Az utóbbiak Villám Géza vezetésével és katonai védelem mellett vélhetően vasárnap (de leginkább hétfőn) érik el céljukat.

Az első helyen a Homokdűne.hu csapata végzett.


 
„Rettentő nehéz, technikás szakaszokat jelöltek ki a szervezők, ráadásul a navigáció is nehéz volt. Viszont gyönyörű tájakon mentünk keresztül. Boldogok és elégedettek vagyunk, teljesítettük, amit elterveztünk” – nyilatkozta László Péter, a csapat egyik tagja.

„Én repülök haza, ugyanis a Filmszemlén bemutatják a kisfilmemet, de a többieknek még nem ért véget a kaland. Egészen Dél-Afrikáig, Fokvárosba mennek.”
Második helyen a We solve it BBT2 csapata végzett, míg a harmadik helyen a Green Network csapata futott be, akik éppen a mai nap előzték meg a Snickers csapatát.

„Hosszú és fárasztó kéthetes út volt, de örülünk az eredményünknek, hiszen az utolsó napnak még a negyedik helyről vágtunk neki” – mondta a pilóta, Szebényi Péter. „A kocsink remekül bírta a megerőltető szakaszokat, s szerencsére mi is együtt vagyunk. Felejthetetlen két hét volt, s úgy gondolom, nincs okunk a panaszra az eredményünk miatt.”

A Snickers Team végül a negyedeik pozíciót szerezte meg.



 „Sajnos, az utolsó napot elrontottuk” – árulta el Lukács Tóth Kálmán. „Kihagytunk pontot, hibáztunk is, de nem csak ezért vagyunk csalódottak. A szervezők nem minden esetben egyformán értelmezték a szabályokat, így az óvások utáni jóváírások miatt sok minden megváltozott az utolsó napokban.”



Egyetlen versenyben maradt motorosunk Hodola Richard, aki ezáltal a motoros kategória győztesének tekinthető, az összetett 45. helyén végzett.

A kéthetes kalandot követte a PARTY kifulladásig!

Innentől a résztvevők fakultatív programokba kezdenek…
Ezúton is gratulálunk mindenkinek!

TOTOS

Korábbi Bamako hírek:

2010-01-29 péntek Budapest-Bamako 2010: Marokkó új arca

Még mindig az óceán partján haladt a mezőny, de most eső is áztatta a kalandorokat. Kisebb technikai gondokkal megúszták a 12 szakaszt a versenyben ma...

2010-01-29 péntek Budapest-Bamako 2010: Hóesésben, keskeny szerpentinen át

A 13. szakasz még a babonásoknak sem okozott gondot. Trükkös, látványos helyeken kellett haladniuk a kalandoroknak, amelyhez teljesíthető szintidőt ad...

2010-01-28 csütörtök Budapest-Bamako 2010: Gyönyörű nap

A sok gyötrelem után most egy könnyűnek mondott szakaszt teljesített a mezőny. Szinte mindenki szintidőn belül ért célba és áradoztak a gyönyörű táj l...

2010-01-27 szerda Budapest-Bamako 2010: Az óceánparton haladva

A mezőnyből kivált már 17 csapat, akik Bamako felé vették az irányt, a többiekre pedig egy enyhébbnek mondható hat órás szakasz várt.Budapest-Bamako 1...

Régebbi cikkek

Welcome to Bamako (2009-01-31)

Kiemelt akciós termékeink