Motorsport

Korábbi Motorsport hírek:

2018-04-05 csütörtök A közút nem versenypálya!

Ezzel a videóval szeretnénk megmutatni nektek,mennyire fontos a jó védőfelszerelés és a biztonságos vezetés!

2018-03-29 csütörtök Segura Hank

Ez a video bemutatja Nektek a Segura Hank bőrdzsekijét!Érdemes megnézni,mert így teljes egészében láthatod!

2018-03-29 csütörtök S100 Lánctisztító

Nézzétek meg ezt a videót,amelyen bemutatják,hogyan is kell használni az S100 Lánctisztító termékét!

Régebbi cikkek

Devils Börze (2010-11-11)

Dakar 2012/ Despres lett a végső győztes!

Cyril Despres-nek elég volt egy biztonsági motorozás is, hiszen riválisa motorcsere miatt majd egy órás hátránnyal indulhatott a végső harcba a 29 km-es mai szelektíven.

Véghajrá Pisco és Lima között



Az idei Dakar utolsó szakasza bár 254 kilométer teljesítését jelentette, mindössze 29 km-es szelektív részből állt, ami megkönnyítette a végső célállomás, Lima elérését. A perui főváros központjában felállított nagyszínpad várta a hősöket, akiknek a fejében csak annak elérése volt fontos, hisz a táv enyhének tűnt és rövidnek. Azonban mégis volt tétje a mai napnak, el kellett dönteni a végső besorolásokat. A címvédő Marc Coma eddig az elsőségért küzdött egészen a 13. szakaszig, amikor is a váltóhiba végleg el nem döntötte a Cyril Despres-vel folytatott magánháborúját.



A KTM csak négyes és ötös fokozattal rendelkezett, amivel nehéz volt a tavalyi győztesnek dűnéket mászni. Bár beért a célba a katalán, de az összegyűjtött időkülönbségen kívül egy motorcsere is hozzáadódott a végső elszámoláshoz. A verseny során egyszer már cserélt blokkot Coma, így a második csere már 45 perces pluszt jelentett számára. Összesen a két motorblokk csere pedig 1 órás hátrányt okozott az összetett tabellán számára! Így az utolsó napon már nem az elsőségért kellett küzdenie, hanem azért, hogy legalább a második helyet megtartsa Rodrigues-szel szemben.
 
Az utolsó etap - a várakozásoknak megfelelően- meglepetés nélkül zajlott, hiszen az élen álló franciának elég volt egy biztonsági motorozás, a biztos célba érés reményében. Ennek megfelelően csak a 10. legjobb idővel végzett az utolsó szakaszon, 2'43”-el Coma mögött. Azonban nem a katalán volt a leggyorsabb, hanem Pal Anders Ullevalseter.



A norvégok büszkesége a maga 44 évével és a háta mögötti 9 Dakarral az egyik legtapasztaltabb versenyzőnek számít a mezőnyben. Eddig azonban csak egyszer sikerült szakaszt nyernie még 2010-ben, amikor az összetettben a második helyen végzett. Most a 10. Dakarjának utolsó napján sikerült egy újabb szakaszgyőzelmet besöpörnie, azonban a végső elszámolásnál meg kellett elégednie a 6. hellyel (csakúgy, mint 2006-ban, 2009-ben és 2011-ben, amikor mindig hatodik lett).



A harmadik leggyorsabb ezen a szakaszon a szlovák Stefan Svitko volt, akinek ez a harmadik Dakarja és máris a TOP5-ben tudott végezni (tavaly kiesett, 2010-ben pedig 18 volt)

Az idei utolsó szakasz végeredménye:



Gyötrelmes két hetet tudhattak maguk mögött a kétkerekűek, ahol kétség kívül a Coma-Despres háború dominált. Viszont tartogatott meglepetést is bőven az idei Dakar forgatókönyv, amit még legalább egy évig emlegetni fogunk.

Az összetett végeredmény:



Mint ahogyan a tabellán is látható „Mani” azaz Gyenes Emanuel 17. lett ezen a Dakaron, ami az eddigi legjobb eredménye (tavaly 18., 2009-ben kiesett, 2007-ben pedig 48. volt). A 27 éves szatmári fiú eredménye így is irigylésre méltó. Gratulálunk hozzá!

Nem maradt más hátra, mint az ünneplés.



Tehát a motorosok mehettek elsőként a Lima központjában felállított óriás pódiumhoz, hogy a történelminek tekinthető szertartáson elfoglalják a dobogón helyeiket.



A mai napon Cyril Despres a terepmotorozás királyává vált, hisz mostani – immár negyedik- Dakar győzelmével ezt bizonyította be a világnak. Másodikként – a címvédő- Marc Coma végzett, míg harmadikként – megismételve a tavalyi eredményét- Helder Rodrigues vehette át a Dakar szobrocskát.

A teljes távot, 8.300 km megtételét követően 97 motoros ért célba a 178-ból! Összegzésként elmondható, hogy fordulatos két héten vannak túl a résztvevők és mindenki tanult belőle. A szervezők a legnagyobb hangsúlyt mindig a versenyzők biztonságára helyezik, ennek ellenére halálos balesettel indult a verseny. Hogy ez elkerülhető lett volna-e, arról még sokat fognak beszélni. De arról is sokat fognak beszélni, hogy mi lett volna ha nem törlik a hatodik szakaszt, vagy ha nem került volna be az útvonalak közé egy újabb ország: Peru. Sőt a „mi lett volna ha...” jellegű eszmefuttatások és összeesküvés elméletek tömkelege fog még lázban tartani jó pár Dakar rajongót...ha más nem, akkor a következő megmérettetésig.

Aki erre a versenyre eljön, az egy dologra biztosan számíthat: itt bármi megtörténhet, hiszen ez a DAKAR!

Ami viszont biztos:
Sokan visszatérnek majd jövőre is, hogy újabb élménnyel gazdagodjanak, miközben minket – sportbarátokat- is megörvendeztetnek ezzel.
 
TOTOS

Korábbi Dakar hírek:

2012-01-15 vasárnap Dakar 2012/ Rodrigues nyert, Coma veszített

Az idei Dakar utolsó előtti napján Coma óriási hátrányt szenvedett, míg Despres másodikként végezve megerősítette az élen a helyét. Több mint 11 perce...

2012-01-14 szombat Dakar 2012/ Az első perui győzelem Despres nevéhez került

A Dakar Peruba való érkezésének Despres örülhetett a legjobban, hiszen az idei negyedik szakaszgyőzelmével bebiztosította magát a táblázat élén 2'22”-...

2012-01-14 szombat Dakar 2012/ Coma nyert és ismét vezet az összetettben

Ezúttal Coma nyert csatát és két nappal a vége előtt neki áll, hogy megnyerje a Despres-vel folytatott háborúját. Jelenleg másfél perccel vezeti a tab...

2012-01-13 péntek Dakar 2012/ Az első perui győzelem Despres nevéhez került

A Dakar Peruba való érkezésének Despres örülhetett a legjobban, hiszen az idei negyedik szakaszgyőzelmével bebiztosította magát a táblázat élén 2'22”-...

Régebbi cikkek

Coma-Despres 5:3 (2011-01-15)

Budapest-Bamako 2009 - Mező Jani elkártyázta a Yamaháját!?!

Még csak a 10. napnál tartanak a „Nagy Afrikai Futam” résztvevői és sokan pánikszerűen keresik a szórakozási lehetőséget, mert eddig csak gyötrelem jutott osztályrészül.

A rekordszámú résztvevő kalandtúrának tekinti az egészet, azonban a kalandot nem túlélőpróbának gondolták. Most azonban rendre próbára teszik őket a sors. Azon kevesek, akik tudták tartani iramot és az előírt etapokat időben teljesítették, azoknak jutott idő egy kis pihenésre is. A túrázók mai napja a pihenésé. Ma Nouakchottban bevárják a lemaradozókat, kicsit kipihenik magukat és összegyűjtik az erejüket az utolsó nagy küzdelemre a szavannán keresztül. Emiatt a csapatok egy része kempingben, míg a többiek különböző szállodákban pihentek. Viszont a pihenés közben könnyen megfeledkezhet az ember fia, hogy miért is jött igazán a Szahara azon részére, ahol a valamikori Dakar útvonala is rajzolódott. Erről tanúskodik Mező Jani esete is, aki a Motorrevü színeit képviselve ellentmondásos helyzetbe keveredett(?) Mező már harmadik alkalommal vágott neki a távnak és ő azon kevesek közé tartozik, akik tudják mire vállalkoztak.

Néhány sor (a Motorrevü engedélyével) az ő blogjukról:

Beach Party 10.nap

A vasárnap éjszakát végül mindössze kb. 20 csapat töltötte a tengerparti beach party helyszínén. Többen elakadtak a bevezető útnál, és inkább visszafordultak a veszélyesnek ítélt terepről, így az este családias, jó hangulatban telt.

A katonák körben a dűnékről vigyáztak ránk. Bár napközben már jó az idő, esténként nagyon hideg van, ilyenkor elkél a már többször bizonyított Helly Hansen alsóruha. A fűthető mellény motorozás közben szintén nagyon jó szolgálatot tett, rá azért néhány napja már nincs szükség. Délelőtt a dagály még elzárta a tábor területét a szárazföldtől, így volt egy kis idő élvezni a napsütést, fürdeni stb. Délután két óra tájban tudtunk elindulni, és szép időben motoroztunk kb. 200 kilométert a tengerpart homokján, a sivatag és az óceán között a fővárosig.

Csodálatos nap volt. Úgy tervezzük, hogy a holnapi pihenőnapot kihagyjuk, és megpróbálunk eljutni Kiffáig, hogy legyen időnk megkeresni a környéken élő sivatagi krokodilokat. Két napja terepgumival megyünk, a Conti TKC 80 kiválóan teljesít, eddig semmi probléma nem volt vele.

FRISS:

Meg nem erősített forrásból kaptuk a hírt, hogy az éjjel Mező János kollégánk egy nouakchotti tengerészkocsmában elkártyázta a Yamahát. Állítólag mindent megpróbál, hogy visszaszerezze, de ennek eredményéről még nem kaptunk értesítést. Várjuk a híreket, amint tudunk valamit, jelezzük.

Mauritániából csak műholdas telefonnal lehet kommunikálni! Azonban a Mauritán útvonal viszonylag rövid a túrásoknak:

Bou Lanoarból Atarig egy nap alatt kell megtenni a 48O km-es etapot végig sivatagi homokon. Az Atar Tidjikja szakaszt csak gyakorlott sivatagi autósoknak és jól felkészített járműveknek ajánlják. A szintén kemény Tidjikja-Kiffa szakasz után véget ér a Szahara és kezdetét veszi a szavanna.

Másik motoros kiválóságunk Barabás Attila legutolsó bejelentkezéséből is kiderül, hogy nem sétagalopp a mostani Bamakós menetel. Még Európában váltania kellett a verseny szakaszról a túraútvonalra műszaki gond miatt, most pedig újabb technikai akadállyal kellett megküzdenie. A 7. napon lemaradt, mert szerelnie kellett a Hondát. Csak egy henger működött, ezért 800km helyett 600-at tett meg, azt is 20 óra alatt. Aztán egy helyi sufniban (műtős környezetben) megbütykölték a motort. Utána gyorsan a Mauritán határra ért, de hiába, mert bezárt. Így ott aludt a vámon. Másnap a határ átlépése nem volt annyira bonyolult, mint amire számított, így behozta a lemaradást.
Az elmúlt éjszakát a szabad ég alatt töltötte. Tehette, mert az időjárás szuper: igazi nyár van, 20-25 fok. A 9.napon 2-3 órás motorozás várt rá. Ez a többi naphoz képest alig valami. 

A tőle kapott üzenetekből kiderül, hogy - bár hiányzik neki a családja, főleg a 2 éves kisfia, aki büszkén meséli fűnek-fának, hogy az Ő apukája Afrikába ment az "Afrikás motorjával"- rettenetesen élvezi az egész "kalandot" és várja a következő nap kihívásait.

Lesz is kihívás, mert a neheze még hátra van...

Totos

Korábbi Bamako hírek:

2010-01-29 péntek Budapest-Bamako 2010: Marokkó új arca

Még mindig az óceán partján haladt a mezőny, de most eső is áztatta a kalandorokat. Kisebb technikai gondokkal megúszták a 12 szakaszt a versenyben ma...

2010-01-29 péntek Budapest-Bamako 2010: Hóesésben, keskeny szerpentinen át

A 13. szakasz még a babonásoknak sem okozott gondot. Trükkös, látványos helyeken kellett haladniuk a kalandoroknak, amelyhez teljesíthető szintidőt ad...

2010-01-28 csütörtök Budapest-Bamako 2010: Gyönyörű nap

A sok gyötrelem után most egy könnyűnek mondott szakaszt teljesített a mezőny. Szinte mindenki szintidőn belül ért célba és áradoztak a gyönyörű táj l...

2010-01-27 szerda Budapest-Bamako 2010: Az óceánparton haladva

A mezőnyből kivált már 17 csapat, akik Bamako felé vették az irányt, a többiekre pedig egy enyhébbnek mondható hat órás szakasz várt.Budapest-Bamako 1...

Régebbi cikkek

Welcome to Bamako (2009-01-31)

Kiemelt akciós termékeink