Motorsport

Korábbi Motorsport hírek:

2018-04-05 csütörtök A közút nem versenypálya!

Ezzel a videóval szeretnénk megmutatni nektek,mennyire fontos a jó védőfelszerelés és a biztonságos vezetés!

2018-03-29 csütörtök Segura Hank

Ez a video bemutatja Nektek a Segura Hank bőrdzsekijét!Érdemes megnézni,mert így teljes egészében láthatod!

2018-03-29 csütörtök S100 Lánctisztító

Nézzétek meg ezt a videót,amelyen bemutatják,hogyan is kell használni az S100 Lánctisztító termékét!

Régebbi cikkek

Devils Börze (2010-11-11)

Dakar 2010: Még 96 motoros van versenyben

Cyril Despres több, mint egy órás előnnyel várja a folytatást, de egyáltalán nem lehet nyugodt a verseny végkimenetelét illetően[bevezetesvege]

A 7. szakasznál újabb három versenyző (JAKES (SVK) KTM 7 BIANCHI (CHL) HONDA 7 PEDERZOLI (ITA) YAMAHA) búcsúzott a további részvételtől, így már csak 96-an folytatják a pihenőnap utáni eszelős küzdelmet.

Jelenleg a pihenőnap aktív eltöltésére ügyelnek a versenyzők, ami a pihenésen kívül a motorok tüzetes átvizsgálásából és a hátralévő távra való felkészítéséből áll. Valamint az itinerek pontosítása is elengedhetetlen feladat a mai napra. Mivel még két napot töltenek majd az Atacama sivatagban, így ajánlatos a dűnemászásra is felkészülni (persze ezt most csak mentálisan tehetik).

    

A nyolcadik szakaszhoz nem kell túl korán kelni a táborlakóknak, hiszen reggel hatkor kezdheti meg a 96 km-es összekötőt az elsőként induló –és az összetett éllovasa- Cyril Despres. A 472 km-es speciál rajtjára pedig 07:30-kor kerülhet sor (vélhetően köd és páramentes időben). Az elején még a sziklás terep gumigyilkos mivoltára kell ügyelni, amit majd később rapszodikusan váltogat a dűnefal.

Rajtsorrend:

1 002 DESPRES (FRA) 07:30:00
2 001 COMA (ESP) 07:32:00
3 012 FRETIGNE (FRA) 07:34:00
4 019 FARIA (PRT) 07:36:00
5 004 ULLEVALSETER (NOR) 07:38:00
6 050 PELLICER (ESP) 07:40:00
7 023 BERGLUND (SWE) 07:42:00
8 016 PAIN (FRA) 07:44:00
9 128 SVITKO (SVK) 07:46:00
10 011 PRZYGONSKI (POL) 07:48:00
11 007 KNUIMAN (NLD) 07:49:00
12 014 DUCLOS (FRA) 07:50:00
13 005 RODRIGUES (PRT) 07:51:00
14 008 VERHOEVEN (NLD) 07:52:00
15 024 STREET (USA) 07:53:00
16 009 LOPEZ CONTARDO (CHL) 07:54:00
17 018 CZACHOR (POL) 07:55:00
18 066 LORMAND (FRA) 07:56:00
19 043 ZANOTTI (MAF) 07:57:00
20 035 CECI (ITA) 07:58:00
21 156 VERHOESTRAETE (COG) 07:58:30
22 020 PISANO (FRA) 07:59:00
23 064 ROBIN (FRA) 07:59:30
24 048 LIEFHEBBER (NLD) 08:00:00
25 040 PROHENS (CHL) 08:00:30
26 041 PROHENS (CHL) 08:01:00
27 038 VILLARRUBIA (ESP) 08:01:30
28 059 ARREDONDO (GTM) 08:02:00
29 129 JAMETT (CHL) 08:02:30
30 062 PABISKA (CZE) 08:03:00
31 025 MATTHEIS (BRA) 08:03:30
32 030 CARILLON (FRA) 08:04:00
33 039 DABROWSKI (POL) 08:04:30
34 022 JARMUZ (POL) 08:05:00
35 049 PICCO (ITA) 08:05:30
36 033 LAZARD (URY) 08:06:30
37 032 PUERTAS HERRERA (ESP) 08:07:30
38 063 AMBROSIO (BRA) 08:08:00
39 085 SOLER (ESP) 08:08:30
40 116 BOLLERO (ARG) 08:09:00
41 101 GELEBART (FRA) 08:09:30
42 068 BARROT (FRA) 08:10:00
43 118 KREJCI (CZE) 08:10:30
44 155 VALLE (MEX) 08:12:30
45 026 BOINNARD (USA) 08:13:00
46 058 BOUNDS (GBR) 08:13:30
47 110 FREINADEMETZ (ROU) 08:14:00
48 106 DE GROOT (NLD) 08:14:30
49 034 PEDRERO GARCIA (ESP) 08:15:00
50 149 SEGARRA ALMAGRO (ESP) 08:15:30
51 065 MORO (FRA) 08:16:00
52 161 CLAUDIO (CHL) 08:16:30
53 102 GELEBART (FRA) 08:17:00
54 067 RANDYSEK (CZE) 08:17:30
55 122 POLLARD (AUS) 08:18:00
56 072 SNIJDERS (NLD) 08:18:30
57 046 MAZET (FRA) 08:19:00
58 087 VRUGGINK (NLD) 08:19:30
59 029 BIANCHI PRATA (PRT) 08:20:30
60 070 ALAN (ARG) 08:21:00
61 103 PRISER (FRA) 08:21:30
62 138 COLA (ARG) 08:22:00
63 055 MERKIT (TUR) 08:22:30
64 081 BUSIN (ARG) 08:23:00
65 099 MENARD (FRA) 08:23:30
66 157 VESELY (DEU) 08:24:00
67 051 SAGHMEISTER (SRB) 08:24:30
68 160 QUIROGA (ARG) 08:25:30
69 094 MUGNAIOLI (ITA) 08:26:30
70 093 GIANNETTI (ITA) 08:27:00
71 107 PEILLON (GAB) 08:27:30
72 153 TRAHAN (CAN) 08:28:30
73 100 MEIER (DEU) 08:29:00
74 044 POL (NLD) 08:29:30
75 141 CARLYLE (GBR) 08:30:30
76 076 SEEL (SWE) 08:31:00
77 121 BARRIERE VARJU (AUS) 08:32:00
78 142 CAVELIUS (FRA) 08:32:30
79 111 PLANSON (FRA) 08:33:00
80 139 BOTTAZZINI (ARG) 08:33:30
81 092 GARCIA VITORIA (ESP) 08:34:00
82 075 GUTIERREZ (ESP) 08:34:30
83 086 PALANTE (BEL) 08:35:00
84 151 SU (CHN) 08:36:00
85 113 DE BENEDICTIS NETO (BRA) 08:36:30
86 095 KRABBENBORG (NLD) 08:37:00
87 097 DELAUNAY (FRA) 08:38:00
88 091 RESSING (NLD) 08:38:30
89 104 NOONE (IRL) 08:39:00
90 131 JONES (GBR) 08:40:00
91 144 PASCUAL (ARG) 08:40:30
92 158 AMENGUAL (ARG) 08:41:00
93 152 WEI (CHN) 08:41:30
94 120 CALIFANO (FRA) 08:42:00
95 125 PEÑATE MUÑOZ (ESP) 08:42:30
96 112 GUYOMARC’H (FRA) 08:43:00


De vajon ki ér majd be a célba...


TOTOS

Korábbi Dakar hírek:

2012-01-15 vasárnap Dakar 2012/ Rodrigues nyert, Coma veszített

Az idei Dakar utolsó előtti napján Coma óriási hátrányt szenvedett, míg Despres másodikként végezve megerősítette az élen a helyét. Több mint 11 perce...

2012-01-14 szombat Dakar 2012/ Az első perui győzelem Despres nevéhez került

A Dakar Peruba való érkezésének Despres örülhetett a legjobban, hiszen az idei negyedik szakaszgyőzelmével bebiztosította magát a táblázat élén 2'22”-...

2012-01-14 szombat Dakar 2012/ Coma nyert és ismét vezet az összetettben

Ezúttal Coma nyert csatát és két nappal a vége előtt neki áll, hogy megnyerje a Despres-vel folytatott háborúját. Jelenleg másfél perccel vezeti a tab...

2012-01-13 péntek Dakar 2012/ Az első perui győzelem Despres nevéhez került

A Dakar Peruba való érkezésének Despres örülhetett a legjobban, hiszen az idei negyedik szakaszgyőzelmével bebiztosította magát a táblázat élén 2'22”-...

Régebbi cikkek

Coma-Despres 5:3 (2011-01-15)

Budapest-Bamako 2010: Buli kifulladásig a célban

A mauritániai és mali terrorfenyegetés miatt Agadirban ért véget a 2010-es Budapest-Bamako-rali.

Budapest-Bamako 14. szakasz: Tafraoute-Agadir

A rajt reggel 7-kor Tafraoute városból indult a végső cél felé Agadírba.

 

A népszerű üdülővároshoz 1300 m-es magasságból egy rendkívül meredek hágón és szerpentinen kellett leereszkedni kalandorainknak.
 


Ráadásul mindezt 130 km-en keresztül, egysávos úton, szalagkorlát nélküli iszonyatosan mély szakadékok mellett haladva. Közben persze még a 12 feladatot is meg kellett oldani, amelyek szokás szerint kis furfanggal lettek kitalálva. Erre talán a legjobb bizonyíték, hogy az első 8 feladat megoldásánál a csapatok szinte a napi szakaszra szánt 5 órás limitidő felét elhasználták, pedig akkor még mindig az indulási városban bolyongtak. Ezért a maradék időben kellett megtenni még legalább 200 km-t, miközben újabb 4 feladat várt rájuk.

Akik nem az eredményre hajtottak, azoknak több idejük maradt gyönyörködni az idei versenyre kiírt egyik legszebb szakasz látképében. Itt aztán fogyott a fényképezőgépek és videokamerák tárhelye rendesen, főleg ha valaki most kapott észbe, hogy eddig keveset forgatott és kattogtatott.

A szerpentines rész után már országúti szakaszok következtek, kis városok, sok emberrel. Míg fel nem bukkant a szemük előtt Agadir városa, amely európai mértékkel is nagyvárosnak minősül.

A szintidő szerint délután kettőre kellett beérniük a versenyzőknek, ami okozott egyeseknek problémát. A probléma oka az többségében az lehetett, hogy az eddigi megszokott városi tempóval számoltak a versenyzők, figyelmen kívül hagyva a rájuk váró - Agadirra jellemző- forgalmi dugót. Így a célkapuhoz érés okozott még egy utolsó izgalmat mindenkinek. A város központjában felállított célkapun fáradtan, de boldogan gurultak át a Marokkót átszelő viadalt teljesítő egységek. Valószínűleg becses emlékként őrzik majd a sikeres teljesítésért kapott emlékplakettet.

Az ünnepélyes eredményhirdetés délután 5 órára volt beharangozva, de az óvások miatt az éjfélre kifüggesztett eredményeket tekintik hivatalosnak.



Senkit ne tévesszen meg a listán szereplő célbaérők száma, hisz ebben azok is benne vannak, akik elhagyva a versenyútvonalat most Bamakóba tartanak. Azonban a korábban szerzett pontjaik alapján láthatóak a listán. Az utóbbiak Villám Géza vezetésével és katonai védelem mellett vélhetően vasárnap (de leginkább hétfőn) érik el céljukat.

Az első helyen a Homokdűne.hu csapata végzett.


 
„Rettentő nehéz, technikás szakaszokat jelöltek ki a szervezők, ráadásul a navigáció is nehéz volt. Viszont gyönyörű tájakon mentünk keresztül. Boldogok és elégedettek vagyunk, teljesítettük, amit elterveztünk” – nyilatkozta László Péter, a csapat egyik tagja.

„Én repülök haza, ugyanis a Filmszemlén bemutatják a kisfilmemet, de a többieknek még nem ért véget a kaland. Egészen Dél-Afrikáig, Fokvárosba mennek.”
Második helyen a We solve it BBT2 csapata végzett, míg a harmadik helyen a Green Network csapata futott be, akik éppen a mai nap előzték meg a Snickers csapatát.

„Hosszú és fárasztó kéthetes út volt, de örülünk az eredményünknek, hiszen az utolsó napnak még a negyedik helyről vágtunk neki” – mondta a pilóta, Szebényi Péter. „A kocsink remekül bírta a megerőltető szakaszokat, s szerencsére mi is együtt vagyunk. Felejthetetlen két hét volt, s úgy gondolom, nincs okunk a panaszra az eredményünk miatt.”

A Snickers Team végül a negyedeik pozíciót szerezte meg.



 „Sajnos, az utolsó napot elrontottuk” – árulta el Lukács Tóth Kálmán. „Kihagytunk pontot, hibáztunk is, de nem csak ezért vagyunk csalódottak. A szervezők nem minden esetben egyformán értelmezték a szabályokat, így az óvások utáni jóváírások miatt sok minden megváltozott az utolsó napokban.”



Egyetlen versenyben maradt motorosunk Hodola Richard, aki ezáltal a motoros kategória győztesének tekinthető, az összetett 45. helyén végzett.

A kéthetes kalandot követte a PARTY kifulladásig!

Innentől a résztvevők fakultatív programokba kezdenek…
Ezúton is gratulálunk mindenkinek!

TOTOS

Korábbi Bamako hírek:

2010-01-29 péntek Budapest-Bamako 2010: Marokkó új arca

Még mindig az óceán partján haladt a mezőny, de most eső is áztatta a kalandorokat. Kisebb technikai gondokkal megúszták a 12 szakaszt a versenyben ma...

2010-01-29 péntek Budapest-Bamako 2010: Hóesésben, keskeny szerpentinen át

A 13. szakasz még a babonásoknak sem okozott gondot. Trükkös, látványos helyeken kellett haladniuk a kalandoroknak, amelyhez teljesíthető szintidőt ad...

2010-01-28 csütörtök Budapest-Bamako 2010: Gyönyörű nap

A sok gyötrelem után most egy könnyűnek mondott szakaszt teljesített a mezőny. Szinte mindenki szintidőn belül ért célba és áradoztak a gyönyörű táj l...

2010-01-27 szerda Budapest-Bamako 2010: Az óceánparton haladva

A mezőnyből kivált már 17 csapat, akik Bamako felé vették az irányt, a többiekre pedig egy enyhébbnek mondható hat órás szakasz várt.Budapest-Bamako 1...

Régebbi cikkek

Welcome to Bamako (2009-01-31)

Kiemelt akciós termékeink