Motorsport

Korábbi Motorsport hírek:

2018-04-05 csütörtök A közút nem versenypálya!

Ezzel a videóval szeretnénk megmutatni nektek,mennyire fontos a jó védőfelszerelés és a biztonságos vezetés!

2018-03-29 csütörtök Segura Hank

Ez a video bemutatja Nektek a Segura Hank bőrdzsekijét!Érdemes megnézni,mert így teljes egészében láthatod!

2018-03-29 csütörtök S100 Lánctisztító

Nézzétek meg ezt a videót,amelyen bemutatják,hogyan is kell használni az S100 Lánctisztító termékét!

Régebbi cikkek

Devils Börze (2010-11-11)

Dakar 2009/Motor: Daspres nyert a 12. szakaszon is

Miután a 11. szakaszt versenyen kívül tette meg a mezőny, a szervezők ismét változtattak az útvonalon. Most azonban nem tévedt el Daspres, hanem megnyerte a 12. szakaszt.

A szerdára előírt 680 km-es távot a Dakar Rally mezőnye kalandtúraként teljesitette, mert a szervezőség – az időjárás előrejelzés alapján- tartott egy újabb sűrű ködtől a szerdai etap helyszinén. A keddihez hasonlóan ködre számítottak, amely a rajtot késleltette volna, éjszakai érkezést eredményezve, miközben az Argentin határon is át kell kelnie az egész mezőnynek.


A Fiambala-La Rioja közötti 12. szakaszt eredetileg 580 km-esre tervezték, azonban ismét lerövidíteni voltak kénytelenek a szervezők. Ugyanis az elmúlt egy hónap során régészeti ásatások kezdődtek a rally útvonalán, ezért az argentin hatóságok a szakasz módosítására kérték fel a szervezőket. A módosított szakasz így 30 kilométerrel lett rövidebb.

A versenyzők tehát megkímélt állapotú (mivel tegnap versenyen kívül motoroztak) motorjaikkal vághattak neki a mai 518 km-es etapnak, amelyből 223 km volt szelektív.

A rajtsorrend azonban változott az előző napon jóváírt büntetések miatt, ami sajnos érintette az egyetlen magyar indulót, Dési Jánost is. Sajnos a 4x4 OFF ROAD CLUB KTM-es versenyzője a 10. szakaszon nem érintett egy ellenőrző pontot, amely miatt a mai napon csak a 101. helyről rajtolhatott! Ráadásul az összetettben is 30 hellyel hátrébb, a 62. helyre került!

Valamint a 10. szakaszon történt egy súlyos baleset is, amelynek elszenvedője a spanyol Cristobal Guerrero, aki a kezelő kórház igazgatójának elmondása szerint még mindig életveszélyben van.
„Az éjszakát rendben átvészelte, nem voltak további komplikációk, de még mindig kritikus a helyzete.”- mondta Omar Luz.

A 48 éves kétgyermekes családapa első Dakarján vett részt és a 76. helyen állt a balesetekor, a következő napokban pedig további vizsgálatokon megy keresztül, hogy lássák, van-e agykárosodása. Guerreronak a balesete során agyödémája lett és hevesen vérzett a fülén keresztül. Az ő balesete már a harmadik súlyos baleset az idén, Pascal Terry korábban életét vesztette és két brit versenyző is súlyos balesetet szenvedett.
Cyril Daspres ezúttal nagy tempóval kezdett és már a 139. km-nél az élen haladt, mögötte a Yamahás Fretigne, a harmadik helyen pedig Coma. A francia innentől fogva folyamatosan növelte előnyét egészen a célig, ahol majdnem másfél perccel hamarabb ért be, mint az összetettben vezető Marc Coma. Ezzel a második szakaszgyőzelemmel feljött az összetett második helyre, amihez az is kellett, hogy Fretigne csak a hatodik helyen végezzen ma, közel tíz és fél perces hátrányt begyűjtve.

Marc Coma ma is próbálta árnyékként követni Daspres-t, ami hellyel-közzel sikerült is neki. A mai második helyével még mindig stabilan őrzi az összetett első helyét.

A harmadik helyen ezúttal Gerard Farres Guell érkezett. A 30 éves spanyol karrierje csúcspontjának tekinti a mostani viadalt, hiszen a gyári REPSOL KTM csapat harmadik tagja, az élen álló Marc Coma és - a már szakaszgyőzelmet is aratott- Jordi Viladoms mellett. Most ő is remekelt, hiszen a szakaszon elért dobogós helye a Dél-Amerikai rallyn elért eddigi legjobbja. (Anno még a 2006-os Dakar Rallyn debütált, amikor díjazták is legjobb újoncként. Ezután 2007-ben szponzorációs gondok miatt nem tudott indulni, ráadásul az utolsó Dubai Rallyn a karja is eltört. Viszont az idei versenyre már két ismert csapattársával készült fel a katalán motoros, akiknek nagyon sokat köszönhet.)

Ezzel összetettben is előrébb került a 29. helyről a 22. helyre. A mostani szakaszon magamögé utasította az előző szakasz nyertesét és egyben csapattársát Jordi Viladoms-t is, akinek ma meg kellett elégednie a 15. hellyel. Viladoms így az összetettben visszacsúszott a 7. helyre.

Dési János is kemény napon van túl, de sikeres teljesítményt mutatva a 101. helyről a 48-ig tornázta fel magát a KTM-el.

12.nap: Fiambala-La Rioja (Argentina). Az össztáv 518 km, a szelektív szakasz hossza 223 km:

1. Cyril Daspres 3:57:37
2. Marc Coma + 1:23 perc hátrány
3. Gerard Farres Guell + 9:47 perc hátrány
48. Dési János + 2:22:27 óra hátrány

Cyril Daspres:

„Ez nagy tett volt. Kicsit túlmelegedett a motorom. Nagyon puhának éreztem a motorom alatt a homokot. Nehéz motorral az előzgetés sem volt egyszerű, azonban a különleges körülmények között eltöltött négy órás motorozás után nagy öröm volt megérkezni.”

Marc Coma:

„A mai szakasz navigációs szempontból is nehéz volt. Nehéz volt, hiszen az útvonal dűnéken és hegyeken keresztül vezetett. Azonban problémamentesen telt a nap, ami nekem nagyon fontos. Viszont messze van még a vége…bármi történhet.”

David Fretigne:

„Ma az endúrómmal a megbízhatóságot választottam. Azonban az első időmérőpont előtt az olajnyomásom csökkenését mutatta a műszerem. Akkor úgy gondoltam, hogy itt a vég, hiszen tudtam, hogy nincs nálam tartalék olaj. Most nagyon boldog vagyok, hogy bejutottam a célba, hiszen nincs egy csepp olaj sem a Yamahámban. Ha kiveszem az olajmérőt, száraz! Fogalmam sincs, hogyan csináltam, de hatodikként értem a célba és ez nagyon fontos. Kész csoda, ami most történt velem.”

Dakar 2009 állása a 12. nap után:

  1. Marc Coma 47:51:30
  2. Cyril Daspres + 1:29:48 óra hátrány
  3. David Fretigne + 1:33:55 óra hátrány

56. Dési János (magyar, KTM) +20:38:17 óra hátrány

 

TOTOS

Korábbi Dakar hírek:

2012-01-15 vasárnap Dakar 2012/ Rodrigues nyert, Coma veszített

Az idei Dakar utolsó előtti napján Coma óriási hátrányt szenvedett, míg Despres másodikként végezve megerősítette az élen a helyét. Több mint 11 perce...

2012-01-14 szombat Dakar 2012/ Az első perui győzelem Despres nevéhez került

A Dakar Peruba való érkezésének Despres örülhetett a legjobban, hiszen az idei negyedik szakaszgyőzelmével bebiztosította magát a táblázat élén 2'22”-...

2012-01-14 szombat Dakar 2012/ Coma nyert és ismét vezet az összetettben

Ezúttal Coma nyert csatát és két nappal a vége előtt neki áll, hogy megnyerje a Despres-vel folytatott háborúját. Jelenleg másfél perccel vezeti a tab...

2012-01-13 péntek Dakar 2012/ Az első perui győzelem Despres nevéhez került

A Dakar Peruba való érkezésének Despres örülhetett a legjobban, hiszen az idei negyedik szakaszgyőzelmével bebiztosította magát a táblázat élén 2'22”-...

Régebbi cikkek

Coma-Despres 5:3 (2011-01-15)

Budapest-Bamako 2010: Buli kifulladásig a célban

A mauritániai és mali terrorfenyegetés miatt Agadirban ért véget a 2010-es Budapest-Bamako-rali.

Budapest-Bamako 14. szakasz: Tafraoute-Agadir

A rajt reggel 7-kor Tafraoute városból indult a végső cél felé Agadírba.

 

A népszerű üdülővároshoz 1300 m-es magasságból egy rendkívül meredek hágón és szerpentinen kellett leereszkedni kalandorainknak.
 


Ráadásul mindezt 130 km-en keresztül, egysávos úton, szalagkorlát nélküli iszonyatosan mély szakadékok mellett haladva. Közben persze még a 12 feladatot is meg kellett oldani, amelyek szokás szerint kis furfanggal lettek kitalálva. Erre talán a legjobb bizonyíték, hogy az első 8 feladat megoldásánál a csapatok szinte a napi szakaszra szánt 5 órás limitidő felét elhasználták, pedig akkor még mindig az indulási városban bolyongtak. Ezért a maradék időben kellett megtenni még legalább 200 km-t, miközben újabb 4 feladat várt rájuk.

Akik nem az eredményre hajtottak, azoknak több idejük maradt gyönyörködni az idei versenyre kiírt egyik legszebb szakasz látképében. Itt aztán fogyott a fényképezőgépek és videokamerák tárhelye rendesen, főleg ha valaki most kapott észbe, hogy eddig keveset forgatott és kattogtatott.

A szerpentines rész után már országúti szakaszok következtek, kis városok, sok emberrel. Míg fel nem bukkant a szemük előtt Agadir városa, amely európai mértékkel is nagyvárosnak minősül.

A szintidő szerint délután kettőre kellett beérniük a versenyzőknek, ami okozott egyeseknek problémát. A probléma oka az többségében az lehetett, hogy az eddigi megszokott városi tempóval számoltak a versenyzők, figyelmen kívül hagyva a rájuk váró - Agadirra jellemző- forgalmi dugót. Így a célkapuhoz érés okozott még egy utolsó izgalmat mindenkinek. A város központjában felállított célkapun fáradtan, de boldogan gurultak át a Marokkót átszelő viadalt teljesítő egységek. Valószínűleg becses emlékként őrzik majd a sikeres teljesítésért kapott emlékplakettet.

Az ünnepélyes eredményhirdetés délután 5 órára volt beharangozva, de az óvások miatt az éjfélre kifüggesztett eredményeket tekintik hivatalosnak.



Senkit ne tévesszen meg a listán szereplő célbaérők száma, hisz ebben azok is benne vannak, akik elhagyva a versenyútvonalat most Bamakóba tartanak. Azonban a korábban szerzett pontjaik alapján láthatóak a listán. Az utóbbiak Villám Géza vezetésével és katonai védelem mellett vélhetően vasárnap (de leginkább hétfőn) érik el céljukat.

Az első helyen a Homokdűne.hu csapata végzett.


 
„Rettentő nehéz, technikás szakaszokat jelöltek ki a szervezők, ráadásul a navigáció is nehéz volt. Viszont gyönyörű tájakon mentünk keresztül. Boldogok és elégedettek vagyunk, teljesítettük, amit elterveztünk” – nyilatkozta László Péter, a csapat egyik tagja.

„Én repülök haza, ugyanis a Filmszemlén bemutatják a kisfilmemet, de a többieknek még nem ért véget a kaland. Egészen Dél-Afrikáig, Fokvárosba mennek.”
Második helyen a We solve it BBT2 csapata végzett, míg a harmadik helyen a Green Network csapata futott be, akik éppen a mai nap előzték meg a Snickers csapatát.

„Hosszú és fárasztó kéthetes út volt, de örülünk az eredményünknek, hiszen az utolsó napnak még a negyedik helyről vágtunk neki” – mondta a pilóta, Szebényi Péter. „A kocsink remekül bírta a megerőltető szakaszokat, s szerencsére mi is együtt vagyunk. Felejthetetlen két hét volt, s úgy gondolom, nincs okunk a panaszra az eredményünk miatt.”

A Snickers Team végül a negyedeik pozíciót szerezte meg.



 „Sajnos, az utolsó napot elrontottuk” – árulta el Lukács Tóth Kálmán. „Kihagytunk pontot, hibáztunk is, de nem csak ezért vagyunk csalódottak. A szervezők nem minden esetben egyformán értelmezték a szabályokat, így az óvások utáni jóváírások miatt sok minden megváltozott az utolsó napokban.”



Egyetlen versenyben maradt motorosunk Hodola Richard, aki ezáltal a motoros kategória győztesének tekinthető, az összetett 45. helyén végzett.

A kéthetes kalandot követte a PARTY kifulladásig!

Innentől a résztvevők fakultatív programokba kezdenek…
Ezúton is gratulálunk mindenkinek!

TOTOS

Korábbi Bamako hírek:

2010-01-29 péntek Budapest-Bamako 2010: Marokkó új arca

Még mindig az óceán partján haladt a mezőny, de most eső is áztatta a kalandorokat. Kisebb technikai gondokkal megúszták a 12 szakaszt a versenyben ma...

2010-01-29 péntek Budapest-Bamako 2010: Hóesésben, keskeny szerpentinen át

A 13. szakasz még a babonásoknak sem okozott gondot. Trükkös, látványos helyeken kellett haladniuk a kalandoroknak, amelyhez teljesíthető szintidőt ad...

2010-01-28 csütörtök Budapest-Bamako 2010: Gyönyörű nap

A sok gyötrelem után most egy könnyűnek mondott szakaszt teljesített a mezőny. Szinte mindenki szintidőn belül ért célba és áradoztak a gyönyörű táj l...

2010-01-27 szerda Budapest-Bamako 2010: Az óceánparton haladva

A mezőnyből kivált már 17 csapat, akik Bamako felé vették az irányt, a többiekre pedig egy enyhébbnek mondható hat órás szakasz várt.Budapest-Bamako 1...

Régebbi cikkek

Welcome to Bamako (2009-01-31)

Kiemelt akciós termékeink