Motorsport

Korábbi Motorsport hírek:

2018-04-05 csütörtök A közút nem versenypálya!

Ezzel a videóval szeretnénk megmutatni nektek,mennyire fontos a jó védőfelszerelés és a biztonságos vezetés!

2018-03-29 csütörtök Segura Hank

Ez a video bemutatja Nektek a Segura Hank bőrdzsekijét!Érdemes megnézni,mert így teljes egészében láthatod!

2018-03-29 csütörtök S100 Lánctisztító

Nézzétek meg ezt a videót,amelyen bemutatják,hogyan is kell használni az S100 Lánctisztító termékét!

Régebbi cikkek

Devils Börze (2010-11-11)

A pihenőnap is tartogatott meglepetéseket

Kiderült, hogy Faria előző napi szakaszgyőzelme nem volt jogos, mert a tankolásra szánt időt rövidítve indult el, amelyet később hozzáadtak az idejéhez és visszasorolták a hetedik helyre. Így honfitársa Helder Rodrigues (PRT-YAMAHA) lett a hatodik szakasz győztese.

Ruben Faria (PRT-KTM) számára nagyon nehezen jön össze élete negyedik szakaszgyőzelme, hiszen az idei Dakaron már kétszer nyert szakaszt, de később mindkétszer megvonták tőle.

Fél távhoz érkezett a Dakar mezőnye, így a pihenőnapé lett a főszerep. Azonban az utolsó két szakasz nagyon megtizedelte a mezőnyt. Olyannyira, hogy az utolsó szakaszról még volt, aki csak a pihenőnapon ért be a táborba. Persze ehhez a sivatagban kellett tölteni egy igen körülményes éjszakát. Ezért a rendezők arra az elhatározásra jutottak, hogy egy kissé megkönnyítik a versenyzők dolgát és a hetedik napra szánt mért szakasz hosszát lerövidítik. Ez két okból is könnyítést jelent a résztvevőknek, hiszen a rajtidőpont így csúszhat, és több idejük marad a pihenésre, másrészt rövidebb lesz a leküzdendő táv hossza.



Bőven maradt tehát idejük az idáig eljutottaknak, hogy „nyalogassák a sebeiket” valamint felfrissítsék járműveik állapotát. Ami a gyári csapatok esetében a kiszolgáló személyzet dolga, míg a támogatás nélküli versenyzők esetében az önálló szerelést jelentette. Így volt, aki aktívan és volt, aki passzívan pihenhetett.


 A motorosok közül Cyril Despres esetében aggodalommal teli volt az idáig vezető utolsó 200 km, hiszen a SHARK versenyző folyamatos rezonációt érzett a KTM-je nyergében. Ezt most volt idő korrigálnia a KTM alakulatának, hogy a vasárnapi rajtnál már egy teljes porcikájában felújított motorral állhasson rajthoz a francia, akinek nem titkolt szándéka a címvédés.

Az autósok közül a szintén francia Guerlain Chicherit pihenőnapja igen rosszul sikeredett. Történt ugyan is, hogy csapata – az X-Raid Team-  ezen a napon teljes egészében felújította a Mini Countryman autót, melyet ő tesztvezetésre vitt.
 


Azonban a teszt során hatalmasat bukott, és a Mini volánja mögött agyrázkódást szenvedett. Bár kórházba nem kellett szállítani a 33 éves pórul járt franciát, de megfigyelés alatt tartották szombaton. A Dakaron most debütáló autó azonban annyira összetört, hogy nem volt esély a javítására, így a versenyt feladni kényszerült!

Ezt is beleszámolva a mezőny létszáma 92 autóra csökkent, a kezdeti 146-ról. A motorosok tekintetében jelenleg 125-en vannak még versenyben a 183-ból, míg a quadosoknál 17-en a 33-ból a kamionosoknál pedig 46-an az induló 68-ból!

Talán így kissé érthetőbbé válik a rendezők döntése a soron következő – az idei Dakar alkalmával leghosszabbnak szánt- szakasz könnyítésének tekintetében. Erre a korábbi Dakar rallyk alkalmával is volt már nem egyszer példa, bele érteve a Dél-Amerikai első évet is, ahol szinte minden szakasznál alkalmaztak valami változtatást.


Holnap már elindulhatnak a végcél – vagyis Buenos Aires- irányába…

TOTOS

Korábbi Dakar hírek:

2012-01-15 vasárnap Dakar 2012/ Rodrigues nyert, Coma veszített

Az idei Dakar utolsó előtti napján Coma óriási hátrányt szenvedett, míg Despres másodikként végezve megerősítette az élen a helyét. Több mint 11 perce...

2012-01-14 szombat Dakar 2012/ Az első perui győzelem Despres nevéhez került

A Dakar Peruba való érkezésének Despres örülhetett a legjobban, hiszen az idei negyedik szakaszgyőzelmével bebiztosította magát a táblázat élén 2'22”-...

2012-01-14 szombat Dakar 2012/ Coma nyert és ismét vezet az összetettben

Ezúttal Coma nyert csatát és két nappal a vége előtt neki áll, hogy megnyerje a Despres-vel folytatott háborúját. Jelenleg másfél perccel vezeti a tab...

2012-01-13 péntek Dakar 2012/ Az első perui győzelem Despres nevéhez került

A Dakar Peruba való érkezésének Despres örülhetett a legjobban, hiszen az idei negyedik szakaszgyőzelmével bebiztosította magát a táblázat élén 2'22”-...

Régebbi cikkek

Coma-Despres 5:3 (2011-01-15)

Budapest-Bamako 2010: Buli kifulladásig a célban

A mauritániai és mali terrorfenyegetés miatt Agadirban ért véget a 2010-es Budapest-Bamako-rali.

Budapest-Bamako 14. szakasz: Tafraoute-Agadir

A rajt reggel 7-kor Tafraoute városból indult a végső cél felé Agadírba.

 

A népszerű üdülővároshoz 1300 m-es magasságból egy rendkívül meredek hágón és szerpentinen kellett leereszkedni kalandorainknak.
 


Ráadásul mindezt 130 km-en keresztül, egysávos úton, szalagkorlát nélküli iszonyatosan mély szakadékok mellett haladva. Közben persze még a 12 feladatot is meg kellett oldani, amelyek szokás szerint kis furfanggal lettek kitalálva. Erre talán a legjobb bizonyíték, hogy az első 8 feladat megoldásánál a csapatok szinte a napi szakaszra szánt 5 órás limitidő felét elhasználták, pedig akkor még mindig az indulási városban bolyongtak. Ezért a maradék időben kellett megtenni még legalább 200 km-t, miközben újabb 4 feladat várt rájuk.

Akik nem az eredményre hajtottak, azoknak több idejük maradt gyönyörködni az idei versenyre kiírt egyik legszebb szakasz látképében. Itt aztán fogyott a fényképezőgépek és videokamerák tárhelye rendesen, főleg ha valaki most kapott észbe, hogy eddig keveset forgatott és kattogtatott.

A szerpentines rész után már országúti szakaszok következtek, kis városok, sok emberrel. Míg fel nem bukkant a szemük előtt Agadir városa, amely európai mértékkel is nagyvárosnak minősül.

A szintidő szerint délután kettőre kellett beérniük a versenyzőknek, ami okozott egyeseknek problémát. A probléma oka az többségében az lehetett, hogy az eddigi megszokott városi tempóval számoltak a versenyzők, figyelmen kívül hagyva a rájuk váró - Agadirra jellemző- forgalmi dugót. Így a célkapuhoz érés okozott még egy utolsó izgalmat mindenkinek. A város központjában felállított célkapun fáradtan, de boldogan gurultak át a Marokkót átszelő viadalt teljesítő egységek. Valószínűleg becses emlékként őrzik majd a sikeres teljesítésért kapott emlékplakettet.

Az ünnepélyes eredményhirdetés délután 5 órára volt beharangozva, de az óvások miatt az éjfélre kifüggesztett eredményeket tekintik hivatalosnak.



Senkit ne tévesszen meg a listán szereplő célbaérők száma, hisz ebben azok is benne vannak, akik elhagyva a versenyútvonalat most Bamakóba tartanak. Azonban a korábban szerzett pontjaik alapján láthatóak a listán. Az utóbbiak Villám Géza vezetésével és katonai védelem mellett vélhetően vasárnap (de leginkább hétfőn) érik el céljukat.

Az első helyen a Homokdűne.hu csapata végzett.


 
„Rettentő nehéz, technikás szakaszokat jelöltek ki a szervezők, ráadásul a navigáció is nehéz volt. Viszont gyönyörű tájakon mentünk keresztül. Boldogok és elégedettek vagyunk, teljesítettük, amit elterveztünk” – nyilatkozta László Péter, a csapat egyik tagja.

„Én repülök haza, ugyanis a Filmszemlén bemutatják a kisfilmemet, de a többieknek még nem ért véget a kaland. Egészen Dél-Afrikáig, Fokvárosba mennek.”
Második helyen a We solve it BBT2 csapata végzett, míg a harmadik helyen a Green Network csapata futott be, akik éppen a mai nap előzték meg a Snickers csapatát.

„Hosszú és fárasztó kéthetes út volt, de örülünk az eredményünknek, hiszen az utolsó napnak még a negyedik helyről vágtunk neki” – mondta a pilóta, Szebényi Péter. „A kocsink remekül bírta a megerőltető szakaszokat, s szerencsére mi is együtt vagyunk. Felejthetetlen két hét volt, s úgy gondolom, nincs okunk a panaszra az eredményünk miatt.”

A Snickers Team végül a negyedeik pozíciót szerezte meg.



 „Sajnos, az utolsó napot elrontottuk” – árulta el Lukács Tóth Kálmán. „Kihagytunk pontot, hibáztunk is, de nem csak ezért vagyunk csalódottak. A szervezők nem minden esetben egyformán értelmezték a szabályokat, így az óvások utáni jóváírások miatt sok minden megváltozott az utolsó napokban.”



Egyetlen versenyben maradt motorosunk Hodola Richard, aki ezáltal a motoros kategória győztesének tekinthető, az összetett 45. helyén végzett.

A kéthetes kalandot követte a PARTY kifulladásig!

Innentől a résztvevők fakultatív programokba kezdenek…
Ezúton is gratulálunk mindenkinek!

TOTOS

Korábbi Bamako hírek:

2010-01-29 péntek Budapest-Bamako 2010: Marokkó új arca

Még mindig az óceán partján haladt a mezőny, de most eső is áztatta a kalandorokat. Kisebb technikai gondokkal megúszták a 12 szakaszt a versenyben ma...

2010-01-29 péntek Budapest-Bamako 2010: Hóesésben, keskeny szerpentinen át

A 13. szakasz még a babonásoknak sem okozott gondot. Trükkös, látványos helyeken kellett haladniuk a kalandoroknak, amelyhez teljesíthető szintidőt ad...

2010-01-28 csütörtök Budapest-Bamako 2010: Gyönyörű nap

A sok gyötrelem után most egy könnyűnek mondott szakaszt teljesített a mezőny. Szinte mindenki szintidőn belül ért célba és áradoztak a gyönyörű táj l...

2010-01-27 szerda Budapest-Bamako 2010: Az óceánparton haladva

A mezőnyből kivált már 17 csapat, akik Bamako felé vették az irányt, a többiekre pedig egy enyhébbnek mondható hat órás szakasz várt.Budapest-Bamako 1...

Régebbi cikkek

Welcome to Bamako (2009-01-31)

Kiemelt akciós termékeink