Motorsport

Az egyiknek sikerül a másiknak nem

Magyarok MotoGP szereplése Malájziában:
Németh Balázs 11., Talmácsi Gábor 14., Tóth Imre motorhiba miatt kiállni kényszerült!

Németh Balázs élete legjobb eredményét érte el a MotoGP250-es mezőnyében, ahol Brno és San Marino után ismét sikerült pontot szereznie, ráadásul ötöt is. A Balatonring Team versenyzője –saját bevallása szerint- egyre jobban ráérzett a pálya ritmusára, amely már a szombati időmérőt követően kiderült. Akkor még nem volt szerencséje, mert az igazán gyors körében feltartották és nem tudta kihozni a motorból a maximumot, azonban a versenyen már sikeresebb volt.
Sepang, a hőség és a mindennapos esőzés mellett a leghosszabb pályával várja -1999 óta- minden évben a világbajnoki sorozat résztvevőit, ahol a két hosszú egyenesnek köszönhetően a motorerőre igen nagy szükség van. A 25m széles aszfaltcsík gyakran 50 celsius fokra is felhevül és a folyamatos meleg (átlag 36 celsius fok!) mellett a páratartalom is nehezíti a versenyzők dolgát, amely gyakran szakadó esőként zúdul rájuk. E tekintetben a mostani versenyhétvége sem telt el másként, hiszen a verseny napján mindegyikből jutott.

A negyedliteresek versenyénél Hiroshi Aoyama, Marco Simoncelli és Alvaro Bautista szereplésére figyelt a nemzetközi sajtó, hisz közöttük dőlhetett el a világbajnoki cím sorsa. Ebből a hármasból Bautista bírta legkevésbé a nyomást, aki bukásával el is búcsúzhatott a negyedliteres tróntól. Hiroshi Aoyama viszont ádáz küzdelmet vívott Simoncellivel, amelyből ezúttal ő került ki győztesen. Ráadásul az olasz riválisát az utolsó pillanatban még Hector Barbera is megelőzte, így csak a harmadik helyért járó 16 pontot zsebelhette be a Metis Gilera versenyzője, akinek az utolsó futamra ezzel már 21 pontra duzzadt a hátránya. Amíg a 28. születésnapját ünneplő Hiroshi a győzelemért küzdött, addig az öccse Shuhei Aoyama a 10. helyét próbálta őrizni Németh Balázzsal szemben. Balázs a rajtkockán is a kisebbik Aoyama mögött állt, de a rajtot mindketten egyformán jól kapták el és sikerült pár előzéssel kezdeniük. Azonban később a magyarnak vissza kellett engednie a gázkart kétszer is, hiszen először egy előtte levő bukást kellett kerülnie, míg később ő maga szaladt le a pályáról. A verseny végére sikerült felzárkóznia a japán mögé –aki szintén hibázott- de mivel azonos köridőket produkáltak, megelőzni már nem bírta. Balázs így is nagyon elégedett az eredménnyel, amihez a csapat is gratulált.



11.Németh Balázs:

”Nagyon jól kaptam el a rajtot, több embert is megelőztem, és sikerült elmennem az előttem haladó bollyal. Majd egy hibát követően beértek üldözőim, de ismét sikerült tőlük elszakadnom. Ezután észrevettem, hogy a kisebbik Aojama testvér hibázik, megpróbáltam őt is megelőzni, de az utolsó körökben állandósult közöttünk a különbség, így ez már nem sikerült. Nagyon boldog vagyok, hogy ilyen jól szerepeltem, a csapat is nagyon örült és még Jorge Martinez is megdicsért a leintés után. Már várom a valenciai futamot, mert azt a pályát ismerem, már ezres és 600-as motorral is versenyeztem ott.”


Tóth Imre nem mondhatja magát ilyen szerencsésnek, hiszen a csapat körül kialakult konfliktusnak köszönhetően egy 2001-es Aprilia nyergében próbál bizonyítani. A motorerő hiánya azonban ezen a pályán még inkább kitűnik. Imi az időmérő alkalmával több, mint 8 másodperccel bizonyult lassabbnak a mezőnytől és az utolsó, 24. helyről indulhatott. A rajtot követően ráadásul még a technika ördöge is közbeszólt és Imi elsőként esett ki a negyedliteresek mezőnyéből.





Tóth Imi:

„Már a rajt után éreztem, hogy valami gond van a motorral, majd rövidesen ki is kellett állnom. Miután a szerelők szétszedték, kiderült, hogy egy csavar eltört a blokkban, ez okozta a hibát. Csalódott vagyok, hiszen csak 16-an értek célba, azaz szinte elég lett volna végigmenni a pontszerzéshez. Már csak egy futam van hátra, remélem egy kicsit több szerencsénk lesz és a jövőnk is eldől majd.”


Talmácsi Gábor hete sem volt zökkenőmentes. Miközben a maláj versenyére készült felreppent a hír, miszerint a mostani csapata a jövő évben Alex De Angelis-t szerződteti a helyére, Talma pedig egy osztállyal visszalépve a Moto2 mezőnyében húzza majd a gázt egy Aprilia nyergében! Amiről persze a magyar fiú nem is tudott. A Scot Honda csapata hivatalos közleményben próbálta cáfolni az itthon futótűzként terjedő hírt.

Alberto Martinelli,  MOL - Scot Honda Racing Team sportigazgató:

"A csapat elhatárolódik a médiában elterjedt hírektől, még nincs aláírt szerződésünk egyetlen versenyzővel sem a 2010-es évadra. Mindkét versenyzővel tárgyalásban állunk, de egyikükkel sincs megállapodásunk. Azon is dolgozunk, hogy De Angelis és Talmácsi is a csapatunkat erősítse jövőre, mi ennek örülnénk a legjobban."


Ennek tudatában Talma is nehezebben teljesített az általa kedvelt maláj pályán, ahol korábban a nyolcadliteresek között kétszer is tudott nyerni. Az időmérőn csak a 17. helyen végzett, miközben folyamatosan a motorelektronikára panaszkodott, ami miatt állandóan lesodródott az ideális ívről. A szerelők még a verseny napján is folyamatosan állítottak a motoron, ami a rajtnál szinte értelmét is vesztette, hiszen megérkezett az égi áldás és a lezúduló esőnek köszönhetően késve indulhatott el a mezőny. A nedves pályán Talma –szokásához híven- jól kapta el a rajtot és az előző futamokhoz hasonlóan megint sikerült megelőznie pár versenyzőt. Azonban később visszaelőzték őt és csak -a MotoGP-ből jövőre a Superbike mezőnyébe igazoló- James Toseland-ot tudta a célig maga mögött tartani. Mivel közben Dovizioso és Puniet is kiesett, így végül a 14. helyen intették le, amiért újabb két pont járt. A versenyt Casey Stoner nyerte, aki már az első körökben faképnél hagyta a mezőnyt. A második Dani Pedrosa lett, akit Valentino Rossi követett. A harmadik helyért járó 16 ponttal Rossi már behozhatatlan előnyre tett szert csapattársa Jorge Lorenzo-val szemben, így világbajnokként ünnepelhette dobogós helyezését.



14. Talmácsi Gábor:

"Elsősorban szeretnék gratulálni Valentino Rossinak a kilencedik világbajnoki címéhez, amit csinál az fantasztikus emberi teljesítmény. Az én versenyem nem úgy sikerült, ahogy szerettem volna, a motor esőben sem volt jobb, mint szárazon. Próbáltam az előttem lévőkre tapadni, de ahogy száradt a pálya lemaradtam. A végén jobb körökre voltam képes, de nem értem utol az előttem lévő csoportot. Egy verseny van hátra ebből az évből, nagyon szeretnék bizonyítani Valenciában."


A következő versenyre Valenciában kerül sor, ahol magyarjaink az idei évben utoljára ülhetnek a motorjaik nyergébe. Nagy kérdés, hogy ki hol folytatja jövőre?! Ez a kérdés mindhárom versenyzőt érinti és valószínűleg ott megválaszolásra is kerül.


TOTOS

Korábbi Motorsport hírek:

2018-04-05 csütörtök A közút nem versenypálya!

Ezzel a videóval szeretnénk megmutatni nektek,mennyire fontos a jó védőfelszerelés és a biztonságos vezetés!

2018-03-29 csütörtök Segura Hank

Ez a video bemutatja Nektek a Segura Hank bőrdzsekijét!Érdemes megnézni,mert így teljes egészében láthatod!

2018-03-29 csütörtök S100 Lánctisztító

Nézzétek meg ezt a videót,amelyen bemutatják,hogyan is kell használni az S100 Lánctisztító termékét!

Régebbi cikkek

Devils Börze (2010-11-11)

Dakar 2012/ Despres lett a végső győztes!

Cyril Despres-nek elég volt egy biztonsági motorozás is, hiszen riválisa motorcsere miatt majd egy órás hátránnyal indulhatott a végső harcba a 29 km-es mai szelektíven.

Véghajrá Pisco és Lima között



Az idei Dakar utolsó szakasza bár 254 kilométer teljesítését jelentette, mindössze 29 km-es szelektív részből állt, ami megkönnyítette a végső célállomás, Lima elérését. A perui főváros központjában felállított nagyszínpad várta a hősöket, akiknek a fejében csak annak elérése volt fontos, hisz a táv enyhének tűnt és rövidnek. Azonban mégis volt tétje a mai napnak, el kellett dönteni a végső besorolásokat. A címvédő Marc Coma eddig az elsőségért küzdött egészen a 13. szakaszig, amikor is a váltóhiba végleg el nem döntötte a Cyril Despres-vel folytatott magánháborúját.



A KTM csak négyes és ötös fokozattal rendelkezett, amivel nehéz volt a tavalyi győztesnek dűnéket mászni. Bár beért a célba a katalán, de az összegyűjtött időkülönbségen kívül egy motorcsere is hozzáadódott a végső elszámoláshoz. A verseny során egyszer már cserélt blokkot Coma, így a második csere már 45 perces pluszt jelentett számára. Összesen a két motorblokk csere pedig 1 órás hátrányt okozott az összetett tabellán számára! Így az utolsó napon már nem az elsőségért kellett küzdenie, hanem azért, hogy legalább a második helyet megtartsa Rodrigues-szel szemben.
 
Az utolsó etap - a várakozásoknak megfelelően- meglepetés nélkül zajlott, hiszen az élen álló franciának elég volt egy biztonsági motorozás, a biztos célba érés reményében. Ennek megfelelően csak a 10. legjobb idővel végzett az utolsó szakaszon, 2'43”-el Coma mögött. Azonban nem a katalán volt a leggyorsabb, hanem Pal Anders Ullevalseter.



A norvégok büszkesége a maga 44 évével és a háta mögötti 9 Dakarral az egyik legtapasztaltabb versenyzőnek számít a mezőnyben. Eddig azonban csak egyszer sikerült szakaszt nyernie még 2010-ben, amikor az összetettben a második helyen végzett. Most a 10. Dakarjának utolsó napján sikerült egy újabb szakaszgyőzelmet besöpörnie, azonban a végső elszámolásnál meg kellett elégednie a 6. hellyel (csakúgy, mint 2006-ban, 2009-ben és 2011-ben, amikor mindig hatodik lett).



A harmadik leggyorsabb ezen a szakaszon a szlovák Stefan Svitko volt, akinek ez a harmadik Dakarja és máris a TOP5-ben tudott végezni (tavaly kiesett, 2010-ben pedig 18 volt)

Az idei utolsó szakasz végeredménye:



Gyötrelmes két hetet tudhattak maguk mögött a kétkerekűek, ahol kétség kívül a Coma-Despres háború dominált. Viszont tartogatott meglepetést is bőven az idei Dakar forgatókönyv, amit még legalább egy évig emlegetni fogunk.

Az összetett végeredmény:



Mint ahogyan a tabellán is látható „Mani” azaz Gyenes Emanuel 17. lett ezen a Dakaron, ami az eddigi legjobb eredménye (tavaly 18., 2009-ben kiesett, 2007-ben pedig 48. volt). A 27 éves szatmári fiú eredménye így is irigylésre méltó. Gratulálunk hozzá!

Nem maradt más hátra, mint az ünneplés.



Tehát a motorosok mehettek elsőként a Lima központjában felállított óriás pódiumhoz, hogy a történelminek tekinthető szertartáson elfoglalják a dobogón helyeiket.



A mai napon Cyril Despres a terepmotorozás királyává vált, hisz mostani – immár negyedik- Dakar győzelmével ezt bizonyította be a világnak. Másodikként – a címvédő- Marc Coma végzett, míg harmadikként – megismételve a tavalyi eredményét- Helder Rodrigues vehette át a Dakar szobrocskát.

A teljes távot, 8.300 km megtételét követően 97 motoros ért célba a 178-ból! Összegzésként elmondható, hogy fordulatos két héten vannak túl a résztvevők és mindenki tanult belőle. A szervezők a legnagyobb hangsúlyt mindig a versenyzők biztonságára helyezik, ennek ellenére halálos balesettel indult a verseny. Hogy ez elkerülhető lett volna-e, arról még sokat fognak beszélni. De arról is sokat fognak beszélni, hogy mi lett volna ha nem törlik a hatodik szakaszt, vagy ha nem került volna be az útvonalak közé egy újabb ország: Peru. Sőt a „mi lett volna ha...” jellegű eszmefuttatások és összeesküvés elméletek tömkelege fog még lázban tartani jó pár Dakar rajongót...ha más nem, akkor a következő megmérettetésig.

Aki erre a versenyre eljön, az egy dologra biztosan számíthat: itt bármi megtörténhet, hiszen ez a DAKAR!

Ami viszont biztos:
Sokan visszatérnek majd jövőre is, hogy újabb élménnyel gazdagodjanak, miközben minket – sportbarátokat- is megörvendeztetnek ezzel.
 
TOTOS

Korábbi Dakar hírek:

2012-01-15 vasárnap Dakar 2012/ Rodrigues nyert, Coma veszített

Az idei Dakar utolsó előtti napján Coma óriási hátrányt szenvedett, míg Despres másodikként végezve megerősítette az élen a helyét. Több mint 11 perce...

2012-01-14 szombat Dakar 2012/ Az első perui győzelem Despres nevéhez került

A Dakar Peruba való érkezésének Despres örülhetett a legjobban, hiszen az idei negyedik szakaszgyőzelmével bebiztosította magát a táblázat élén 2'22”-...

2012-01-14 szombat Dakar 2012/ Coma nyert és ismét vezet az összetettben

Ezúttal Coma nyert csatát és két nappal a vége előtt neki áll, hogy megnyerje a Despres-vel folytatott háborúját. Jelenleg másfél perccel vezeti a tab...

2012-01-13 péntek Dakar 2012/ Az első perui győzelem Despres nevéhez került

A Dakar Peruba való érkezésének Despres örülhetett a legjobban, hiszen az idei negyedik szakaszgyőzelmével bebiztosította magát a táblázat élén 2'22”-...

Régebbi cikkek

Coma-Despres 5:3 (2011-01-15)

Budapest-Bamako 2010: Buli kifulladásig a célban

A mauritániai és mali terrorfenyegetés miatt Agadirban ért véget a 2010-es Budapest-Bamako-rali.

Budapest-Bamako 14. szakasz: Tafraoute-Agadir

A rajt reggel 7-kor Tafraoute városból indult a végső cél felé Agadírba.

 

A népszerű üdülővároshoz 1300 m-es magasságból egy rendkívül meredek hágón és szerpentinen kellett leereszkedni kalandorainknak.
 


Ráadásul mindezt 130 km-en keresztül, egysávos úton, szalagkorlát nélküli iszonyatosan mély szakadékok mellett haladva. Közben persze még a 12 feladatot is meg kellett oldani, amelyek szokás szerint kis furfanggal lettek kitalálva. Erre talán a legjobb bizonyíték, hogy az első 8 feladat megoldásánál a csapatok szinte a napi szakaszra szánt 5 órás limitidő felét elhasználták, pedig akkor még mindig az indulási városban bolyongtak. Ezért a maradék időben kellett megtenni még legalább 200 km-t, miközben újabb 4 feladat várt rájuk.

Akik nem az eredményre hajtottak, azoknak több idejük maradt gyönyörködni az idei versenyre kiírt egyik legszebb szakasz látképében. Itt aztán fogyott a fényképezőgépek és videokamerák tárhelye rendesen, főleg ha valaki most kapott észbe, hogy eddig keveset forgatott és kattogtatott.

A szerpentines rész után már országúti szakaszok következtek, kis városok, sok emberrel. Míg fel nem bukkant a szemük előtt Agadir városa, amely európai mértékkel is nagyvárosnak minősül.

A szintidő szerint délután kettőre kellett beérniük a versenyzőknek, ami okozott egyeseknek problémát. A probléma oka az többségében az lehetett, hogy az eddigi megszokott városi tempóval számoltak a versenyzők, figyelmen kívül hagyva a rájuk váró - Agadirra jellemző- forgalmi dugót. Így a célkapuhoz érés okozott még egy utolsó izgalmat mindenkinek. A város központjában felállított célkapun fáradtan, de boldogan gurultak át a Marokkót átszelő viadalt teljesítő egységek. Valószínűleg becses emlékként őrzik majd a sikeres teljesítésért kapott emlékplakettet.

Az ünnepélyes eredményhirdetés délután 5 órára volt beharangozva, de az óvások miatt az éjfélre kifüggesztett eredményeket tekintik hivatalosnak.



Senkit ne tévesszen meg a listán szereplő célbaérők száma, hisz ebben azok is benne vannak, akik elhagyva a versenyútvonalat most Bamakóba tartanak. Azonban a korábban szerzett pontjaik alapján láthatóak a listán. Az utóbbiak Villám Géza vezetésével és katonai védelem mellett vélhetően vasárnap (de leginkább hétfőn) érik el céljukat.

Az első helyen a Homokdűne.hu csapata végzett.


 
„Rettentő nehéz, technikás szakaszokat jelöltek ki a szervezők, ráadásul a navigáció is nehéz volt. Viszont gyönyörű tájakon mentünk keresztül. Boldogok és elégedettek vagyunk, teljesítettük, amit elterveztünk” – nyilatkozta László Péter, a csapat egyik tagja.

„Én repülök haza, ugyanis a Filmszemlén bemutatják a kisfilmemet, de a többieknek még nem ért véget a kaland. Egészen Dél-Afrikáig, Fokvárosba mennek.”
Második helyen a We solve it BBT2 csapata végzett, míg a harmadik helyen a Green Network csapata futott be, akik éppen a mai nap előzték meg a Snickers csapatát.

„Hosszú és fárasztó kéthetes út volt, de örülünk az eredményünknek, hiszen az utolsó napnak még a negyedik helyről vágtunk neki” – mondta a pilóta, Szebényi Péter. „A kocsink remekül bírta a megerőltető szakaszokat, s szerencsére mi is együtt vagyunk. Felejthetetlen két hét volt, s úgy gondolom, nincs okunk a panaszra az eredményünk miatt.”

A Snickers Team végül a negyedeik pozíciót szerezte meg.



 „Sajnos, az utolsó napot elrontottuk” – árulta el Lukács Tóth Kálmán. „Kihagytunk pontot, hibáztunk is, de nem csak ezért vagyunk csalódottak. A szervezők nem minden esetben egyformán értelmezték a szabályokat, így az óvások utáni jóváírások miatt sok minden megváltozott az utolsó napokban.”



Egyetlen versenyben maradt motorosunk Hodola Richard, aki ezáltal a motoros kategória győztesének tekinthető, az összetett 45. helyén végzett.

A kéthetes kalandot követte a PARTY kifulladásig!

Innentől a résztvevők fakultatív programokba kezdenek…
Ezúton is gratulálunk mindenkinek!

TOTOS

Korábbi Bamako hírek:

2010-01-29 péntek Budapest-Bamako 2010: Marokkó új arca

Még mindig az óceán partján haladt a mezőny, de most eső is áztatta a kalandorokat. Kisebb technikai gondokkal megúszták a 12 szakaszt a versenyben ma...

2010-01-29 péntek Budapest-Bamako 2010: Hóesésben, keskeny szerpentinen át

A 13. szakasz még a babonásoknak sem okozott gondot. Trükkös, látványos helyeken kellett haladniuk a kalandoroknak, amelyhez teljesíthető szintidőt ad...

2010-01-28 csütörtök Budapest-Bamako 2010: Gyönyörű nap

A sok gyötrelem után most egy könnyűnek mondott szakaszt teljesített a mezőny. Szinte mindenki szintidőn belül ért célba és áradoztak a gyönyörű táj l...

2010-01-27 szerda Budapest-Bamako 2010: Az óceánparton haladva

A mezőnyből kivált már 17 csapat, akik Bamako felé vették az irányt, a többiekre pedig egy enyhébbnek mondható hat órás szakasz várt.Budapest-Bamako 1...

Régebbi cikkek

Welcome to Bamako (2009-01-31)

Kiemelt akciós termékeink