Korábbi Motorsport hírek:
Ezzel a videóval szeretnénk megmutatni nektek,mennyire fontos a jó védőfelszerelés és a biztonságos vezetés!
Ez a video bemutatja Nektek a Segura Hank bőrdzsekijét!Érdemes megnézni,mert így teljes egészében láthatod!
Nézzétek meg ezt a videót,amelyen bemutatják,hogyan is kell használni az S100 Lánctisztító termékét!
Régebbi cikkek
Goncalves megszerezte a BMW első szakaszgyőzelmét
Az első igazán kemény nap az Acatama sivatagnak és a bukásoknak köszönhetően alaposan átrendezte a mezőnyt, de egyben a BMW dicső napjává is vált, hisz Peterhanselnek köszönhetően az autósoknál is ez a márka hódított.
Ma igazán kemény nap várt a mezőnyre, hiszen az idei Dakar 5. szakaszánál Calomából indulva mindössze 36 km-es összekötő szakaszt követően 423 km-es speciális szakasz várt a versenyzőkre.
A mért útvonalon először köves résszel, majd pedig a homokdűnékkel kellett megküzdenie a mezőnynek. Viszont aki leküzdötte ezeket az akadályokat, azok szeme elé a tábort érintő Csendes-óceán csodálatos látványa tárult Iquique partjánál.
Ismét Marc Coma (ESP-KTM) kezdhette elsőként a mai napot - hiszen a tegnapi szakaszgyőzelmével biztosította magának ezt a rajthelyet-, ami igazán nagy próbatétel elé is állította egyben, hiszen neki kellett az első nyomvonalat leraknia KTM-jével. Mögötte Cyril Despres (FRA-KTM) indulhatott kissé keserű szájízzel, ugyanis a tegnapi napon kapott még egy 10 perces büntetést. Mivel súlyos szabálytalanságot vétet, amikor visszafordult a táborhoz, ahol a kesztyűjét hagyta, ugyanis figyelmen kívül hagyta a tábor kijáratát jelző táblát.
Harmadikként „Chaleco” Lopez (CHL-APRILIA) rajtolhatott, aki fogadkozott, hogy hazai pályán majd megmutatja mire képes. Nagyon szeretett volna itt nyerni, hiszen tavaly egy navigációs hiba miatt elmaradt a siker. Most azonban megmutatta mire képes és szinte az első pillanattól fogva keményen húzta a gázt, amelynek eredményeként a CP1-nél ő volt a leggyorsabb. Mögötte Olivier Pain (FRA-YAMAHA) mindössze 12 másodperccel elmaradva, akinek szintén fájt a foga már egy szakaszgyőzelemre. Majd pedig harmadikként a SHARK versenyző Despres (FRA-KTM) 1’32”-es hátránnyal.
A nagy rivális Coma bukott, amelyet ugyan sérülés nélkül megúszott, azonban a KTM hűtője kilukadt és ereszteni kezdte a vizet. Kénytelen volt megállni és gyorsszervizelni a motorját, ezért csak a 11 helyen érkezett az első ellenőrző ponthoz, több mint 8 perces hátránnyal.
A CP2 felé tartva Olivier Pain túlzott tempója megbosszulta magát, hisz óriásit bukott. Először Marc Coma és Goncalves volt, aki megállt segíteni a bajba került franciának és Coma egészen addig mellette maradt, amíg a „vízhordója” Joan Pedrero át nem vette a felügyeletet a Yamaháson. Pain versenyzése ezzel véget is ért, hiszen csuklótörést szenvedett és a mentőhelikopter szállította el a balesete helyszínéről.
Közben az élen is változott a helyzet, mert Frans Verhoeven (BEL-BMW) átvette a vezetést Fransisco Lopeztől, akinek navigációs gondja támadt. Még szerencse, hogy Despres megtalálta a helyes utat, mert így vele tarthatott egy darabig. A CP2-nél a sorrend: Verhoeven, Chaleco, Goncalves, Faria, Despres. Itt Marc Coma hátránya már 15’26”-re duzzadt (köszönhetően Olivier Pain mellett eltöltött időnek).
A CP3-nál azon ritka pillanatok egyikének örülhettek a BMW csapatnál, hogy két versenyzőjük vezeti a mezőnyt. Nevezetesen Verhoeven, aki mögött Goncalves hasított, mindössze 1’03”-es elmaradással. A harmadik helyet pedig a hazaiak kedvence Lopez birtokolta ekkor 2’35”-es különbséggel.
A homokdűnéket mászva egyszer csak előkerült a Csendes-óceán és a tábor látképe, amelyhez már csak egy hosszú és igen meredek, 32 fokos homoklejtőn kellett leereszkednie a mezőnynek. Már csak két kilométer volt hátra, amikor Verhoeven óriásit bukott. Ugyan visszavánszorgott a BMW-je nyergébe, de az őt ért ütés hatására szinte azt sem tudta, merre kell haladnia. Arra emlékezett, hogy nagyon közel van már a cél, így összeszedte minden erejét és bemotorozott. Csak egyetlen! másodperccel tudta őt megelőzni Francisco Lopez, aki így szakaszgyőzelmét készült ünnepelni. Azonban mivel a bajba jutott Olivier Paint mellett eltöltött időt jóváírták Goncalves és Coma esetében is.
Ezért Goncalves lett az ötödik szakasz nyertese, megszerezve ez által a BMW első szakaszgyőzelmét! Az első háromban így két BMW között egy Aprilia végzett, megtörve a KTM uralmát. (A bajor gyár utoljára 1999-ben ért el hasonló motoros sikereket Richard Sainct révén, aki nem sokkal később életét vesztette… A mai nap pikantériája, hogy az előző Dakar alkalmával ezen a részen bukott óriásit a mostani győztes Goncalves, amikor csonttörés miatt feladni kényszerült azt!)
A mai nap eredménye:
Az összetett állás 2011.01.06.:
Nyilatkozatok:
Paulo Goncalves (PRT-BMW):
„Bár mesés tájakon haladtunk, azért hosszú és nagyon nehéz szakasz volt a mai. A motorom kifogástalanul működött. A gyors és technikás részeken egyaránt jó tempót tudtam menni, ezért élveztem a mai napot.”
Cyril Despres (FRA-KTM) SHARK versenyző:
„Tegnap visszamentem a táborba a kesztyűmért és nem vettem észre, hogy táblák jelzik a kijárat felé vezető utat. A szabály miatt büntetést kaptam, ami csak addig bosszantott, amíg fel nem sorakoztam a mai rajthoz. Ezek miatt a szakaszok miatt érdemes a Dakaron részt venni. Olyan érzés volt a GPS pontokat megtalálni, mint ha tűt kerestünk volna a szénakazalban. 90 km-en belül 20 pontot is meg kellett keresni…szinte sikítottam a SHARK sisakom alatt, amikor sikerült mindet megtalálnom.”
Marc Coma (ESP-KTM):
„Ez egy nehéz nap volt. Először elestem, majd kilyukadt a hűtőm, amit a tankolás alkalmával sikerült csak megcsinálnom. Azután pedig ott voltam, ahol Olivier Pain elesett és eszméletét vesztette. Riasztottam a mentőket és mellette maradtam, amíg nem jött Pedrero. Igazán nehéz szakasz volt, de azért élveztem”
…viszont a neheze még hátra van.
TOTOS
www.dakar.com
Korábbi Dakar hírek:
Az idei Dakar utolsó előtti napján Coma óriási hátrányt szenvedett, míg Despres másodikként végezve megerősítette az élen a helyét. Több mint 11 perce...
A Dakar Peruba való érkezésének Despres örülhetett a legjobban, hiszen az idei negyedik szakaszgyőzelmével bebiztosította magát a táblázat élén 2'22”-...
Ezúttal Coma nyert csatát és két nappal a vége előtt neki áll, hogy megnyerje a Despres-vel folytatott háborúját. Jelenleg másfél perccel vezeti a tab...
A Dakar Peruba való érkezésének Despres örülhetett a legjobban, hiszen az idei negyedik szakaszgyőzelmével bebiztosította magát a táblázat élén 2'22”-...
Régebbi cikkek
Budapest-Bamako 2010: Buli kifulladásig a célban
A mauritániai és mali terrorfenyegetés miatt Agadirban ért véget a 2010-es Budapest-Bamako-rali.
Budapest-Bamako 14. szakasz: Tafraoute-Agadir
A rajt reggel 7-kor Tafraoute városból indult a végső cél felé Agadírba.
A népszerű üdülővároshoz 1300 m-es magasságból egy rendkívül meredek hágón és szerpentinen kellett leereszkedni kalandorainknak.
Ráadásul mindezt 130 km-en keresztül, egysávos úton, szalagkorlát nélküli iszonyatosan mély szakadékok mellett haladva. Közben persze még a 12 feladatot is meg kellett oldani, amelyek szokás szerint kis furfanggal lettek kitalálva. Erre talán a legjobb bizonyíték, hogy az első 8 feladat megoldásánál a csapatok szinte a napi szakaszra szánt 5 órás limitidő felét elhasználták, pedig akkor még mindig az indulási városban bolyongtak. Ezért a maradék időben kellett megtenni még legalább 200 km-t, miközben újabb 4 feladat várt rájuk.
Akik nem az eredményre hajtottak, azoknak több idejük maradt gyönyörködni az idei versenyre kiírt egyik legszebb szakasz látképében. Itt aztán fogyott a fényképezőgépek és videokamerák tárhelye rendesen, főleg ha valaki most kapott észbe, hogy eddig keveset forgatott és kattogtatott.
A szerpentines rész után már országúti szakaszok következtek, kis városok, sok emberrel. Míg fel nem bukkant a szemük előtt Agadir városa, amely európai mértékkel is nagyvárosnak minősül.
A szintidő szerint délután kettőre kellett beérniük a versenyzőknek, ami okozott egyeseknek problémát. A probléma oka az többségében az lehetett, hogy az eddigi megszokott városi tempóval számoltak a versenyzők, figyelmen kívül hagyva a rájuk váró - Agadirra jellemző- forgalmi dugót. Így a célkapuhoz érés okozott még egy utolsó izgalmat mindenkinek. A város központjában felállított célkapun fáradtan, de boldogan gurultak át a Marokkót átszelő viadalt teljesítő egységek. Valószínűleg becses emlékként őrzik majd a sikeres teljesítésért kapott emlékplakettet.
Az ünnepélyes eredményhirdetés délután 5 órára volt beharangozva, de az óvások miatt az éjfélre kifüggesztett eredményeket tekintik hivatalosnak.
Senkit ne tévesszen meg a listán szereplő célbaérők száma, hisz ebben azok is benne vannak, akik elhagyva a versenyútvonalat most Bamakóba tartanak. Azonban a korábban szerzett pontjaik alapján láthatóak a listán. Az utóbbiak Villám Géza vezetésével és katonai védelem mellett vélhetően vasárnap (de leginkább hétfőn) érik el céljukat.
Az első helyen a Homokdűne.hu csapata végzett.
„Rettentő nehéz, technikás szakaszokat jelöltek ki a szervezők, ráadásul a navigáció is nehéz volt. Viszont gyönyörű tájakon mentünk keresztül. Boldogok és elégedettek vagyunk, teljesítettük, amit elterveztünk” – nyilatkozta László Péter, a csapat egyik tagja.
„Én repülök haza, ugyanis a Filmszemlén bemutatják a kisfilmemet, de a többieknek még nem ért véget a kaland. Egészen Dél-Afrikáig, Fokvárosba mennek.”
Második helyen a We solve it BBT2 csapata végzett, míg a harmadik helyen a Green Network csapata futott be, akik éppen a mai nap előzték meg a Snickers csapatát.
„Hosszú és fárasztó kéthetes út volt, de örülünk az eredményünknek, hiszen az utolsó napnak még a negyedik helyről vágtunk neki” – mondta a pilóta, Szebényi Péter. „A kocsink remekül bírta a megerőltető szakaszokat, s szerencsére mi is együtt vagyunk. Felejthetetlen két hét volt, s úgy gondolom, nincs okunk a panaszra az eredményünk miatt.”
A Snickers Team végül a negyedeik pozíciót szerezte meg.
„Sajnos, az utolsó napot elrontottuk” – árulta el Lukács Tóth Kálmán. „Kihagytunk pontot, hibáztunk is, de nem csak ezért vagyunk csalódottak. A szervezők nem minden esetben egyformán értelmezték a szabályokat, így az óvások utáni jóváírások miatt sok minden megváltozott az utolsó napokban.”
Egyetlen versenyben maradt motorosunk Hodola Richard, aki ezáltal a motoros kategória győztesének tekinthető, az összetett 45. helyén végzett.
A kéthetes kalandot követte a PARTY kifulladásig!
Innentől a résztvevők fakultatív programokba kezdenek…
Ezúton is gratulálunk mindenkinek!
TOTOS
Korábbi Bamako hírek:
Még mindig az óceán partján haladt a mezőny, de most eső is áztatta a kalandorokat. Kisebb technikai gondokkal megúszták a 12 szakaszt a versenyben ma...
A 13. szakasz még a babonásoknak sem okozott gondot. Trükkös, látványos helyeken kellett haladniuk a kalandoroknak, amelyhez teljesíthető szintidőt ad...
A sok gyötrelem után most egy könnyűnek mondott szakaszt teljesített a mezőny. Szinte mindenki szintidőn belül ért célba és áradoztak a gyönyörű táj l...
A mezőnyből kivált már 17 csapat, akik Bamako felé vették az irányt, a többiekre pedig egy enyhébbnek mondható hat órás szakasz várt.Budapest-Bamako 1...