Motorsport

Korábbi Motorsport hírek:

2018-04-05 csütörtök A közút nem versenypálya!

Ezzel a videóval szeretnénk megmutatni nektek,mennyire fontos a jó védőfelszerelés és a biztonságos vezetés!

2018-03-29 csütörtök Segura Hank

Ez a video bemutatja Nektek a Segura Hank bőrdzsekijét!Érdemes megnézni,mert így teljes egészében láthatod!

2018-03-29 csütörtök S100 Lánctisztító

Nézzétek meg ezt a videót,amelyen bemutatják,hogyan is kell használni az S100 Lánctisztító termékét!

Régebbi cikkek

Devils Börze (2010-11-11)

Dakar 2012/ Despres lett a végső győztes!

Cyril Despres-nek elég volt egy biztonsági motorozás is, hiszen riválisa motorcsere miatt majd egy órás hátránnyal indulhatott a végső harcba a 29 km-es mai szelektíven.

Véghajrá Pisco és Lima között



Az idei Dakar utolsó szakasza bár 254 kilométer teljesítését jelentette, mindössze 29 km-es szelektív részből állt, ami megkönnyítette a végső célállomás, Lima elérését. A perui főváros központjában felállított nagyszínpad várta a hősöket, akiknek a fejében csak annak elérése volt fontos, hisz a táv enyhének tűnt és rövidnek. Azonban mégis volt tétje a mai napnak, el kellett dönteni a végső besorolásokat. A címvédő Marc Coma eddig az elsőségért küzdött egészen a 13. szakaszig, amikor is a váltóhiba végleg el nem döntötte a Cyril Despres-vel folytatott magánháborúját.



A KTM csak négyes és ötös fokozattal rendelkezett, amivel nehéz volt a tavalyi győztesnek dűnéket mászni. Bár beért a célba a katalán, de az összegyűjtött időkülönbségen kívül egy motorcsere is hozzáadódott a végső elszámoláshoz. A verseny során egyszer már cserélt blokkot Coma, így a második csere már 45 perces pluszt jelentett számára. Összesen a két motorblokk csere pedig 1 órás hátrányt okozott az összetett tabellán számára! Így az utolsó napon már nem az elsőségért kellett küzdenie, hanem azért, hogy legalább a második helyet megtartsa Rodrigues-szel szemben.
 
Az utolsó etap - a várakozásoknak megfelelően- meglepetés nélkül zajlott, hiszen az élen álló franciának elég volt egy biztonsági motorozás, a biztos célba érés reményében. Ennek megfelelően csak a 10. legjobb idővel végzett az utolsó szakaszon, 2'43”-el Coma mögött. Azonban nem a katalán volt a leggyorsabb, hanem Pal Anders Ullevalseter.



A norvégok büszkesége a maga 44 évével és a háta mögötti 9 Dakarral az egyik legtapasztaltabb versenyzőnek számít a mezőnyben. Eddig azonban csak egyszer sikerült szakaszt nyernie még 2010-ben, amikor az összetettben a második helyen végzett. Most a 10. Dakarjának utolsó napján sikerült egy újabb szakaszgyőzelmet besöpörnie, azonban a végső elszámolásnál meg kellett elégednie a 6. hellyel (csakúgy, mint 2006-ban, 2009-ben és 2011-ben, amikor mindig hatodik lett).



A harmadik leggyorsabb ezen a szakaszon a szlovák Stefan Svitko volt, akinek ez a harmadik Dakarja és máris a TOP5-ben tudott végezni (tavaly kiesett, 2010-ben pedig 18 volt)

Az idei utolsó szakasz végeredménye:



Gyötrelmes két hetet tudhattak maguk mögött a kétkerekűek, ahol kétség kívül a Coma-Despres háború dominált. Viszont tartogatott meglepetést is bőven az idei Dakar forgatókönyv, amit még legalább egy évig emlegetni fogunk.

Az összetett végeredmény:



Mint ahogyan a tabellán is látható „Mani” azaz Gyenes Emanuel 17. lett ezen a Dakaron, ami az eddigi legjobb eredménye (tavaly 18., 2009-ben kiesett, 2007-ben pedig 48. volt). A 27 éves szatmári fiú eredménye így is irigylésre méltó. Gratulálunk hozzá!

Nem maradt más hátra, mint az ünneplés.



Tehát a motorosok mehettek elsőként a Lima központjában felállított óriás pódiumhoz, hogy a történelminek tekinthető szertartáson elfoglalják a dobogón helyeiket.



A mai napon Cyril Despres a terepmotorozás királyává vált, hisz mostani – immár negyedik- Dakar győzelmével ezt bizonyította be a világnak. Másodikként – a címvédő- Marc Coma végzett, míg harmadikként – megismételve a tavalyi eredményét- Helder Rodrigues vehette át a Dakar szobrocskát.

A teljes távot, 8.300 km megtételét követően 97 motoros ért célba a 178-ból! Összegzésként elmondható, hogy fordulatos két héten vannak túl a résztvevők és mindenki tanult belőle. A szervezők a legnagyobb hangsúlyt mindig a versenyzők biztonságára helyezik, ennek ellenére halálos balesettel indult a verseny. Hogy ez elkerülhető lett volna-e, arról még sokat fognak beszélni. De arról is sokat fognak beszélni, hogy mi lett volna ha nem törlik a hatodik szakaszt, vagy ha nem került volna be az útvonalak közé egy újabb ország: Peru. Sőt a „mi lett volna ha...” jellegű eszmefuttatások és összeesküvés elméletek tömkelege fog még lázban tartani jó pár Dakar rajongót...ha más nem, akkor a következő megmérettetésig.

Aki erre a versenyre eljön, az egy dologra biztosan számíthat: itt bármi megtörténhet, hiszen ez a DAKAR!

Ami viszont biztos:
Sokan visszatérnek majd jövőre is, hogy újabb élménnyel gazdagodjanak, miközben minket – sportbarátokat- is megörvendeztetnek ezzel.
 
TOTOS

Korábbi Dakar hírek:

2012-01-15 vasárnap Dakar 2012/ Rodrigues nyert, Coma veszített

Az idei Dakar utolsó előtti napján Coma óriási hátrányt szenvedett, míg Despres másodikként végezve megerősítette az élen a helyét. Több mint 11 perce...

2012-01-14 szombat Dakar 2012/ Az első perui győzelem Despres nevéhez került

A Dakar Peruba való érkezésének Despres örülhetett a legjobban, hiszen az idei negyedik szakaszgyőzelmével bebiztosította magát a táblázat élén 2'22”-...

2012-01-14 szombat Dakar 2012/ Coma nyert és ismét vezet az összetettben

Ezúttal Coma nyert csatát és két nappal a vége előtt neki áll, hogy megnyerje a Despres-vel folytatott háborúját. Jelenleg másfél perccel vezeti a tab...

2012-01-13 péntek Dakar 2012/ Az első perui győzelem Despres nevéhez került

A Dakar Peruba való érkezésének Despres örülhetett a legjobban, hiszen az idei negyedik szakaszgyőzelmével bebiztosította magát a táblázat élén 2'22”-...

Régebbi cikkek

Coma-Despres 5:3 (2011-01-15)

Budapest-Bamako 2010: Gyönyörű nap

A sok gyötrelem után most egy könnyűnek mondott szakaszt teljesített a mezőny. Szinte mindenki szintidőn belül ért célba és áradoztak a gyönyörű táj láttán.

Budapest-Bamako 11. szakasz: Khanifiss-Cap Draa



 A mezőny a reggeli órákban jókedvűen ébredt és vidám dallamok kíséretében elrajtolt Khanifiss Nemzeti Park területéről, ahol az éjszakát töltötték. A napi 210 kilométeres szakasz jelentős része természetvédelmi területen haladt keresztül, csodálatos környezetben. Flamingók hada és egy lélegzet elállító vízesés szegélyezte a viadal résztvevőinek útját, ezért az elmúlt napok gondjait elfelejtve végre vidáman teltek a kilométerek. A szintidőt is 9 órásra szabták ma a szervezők, amely adott lehetőséget a kényelmes tempóválasztásra és bámészkodásra.



 Motorosaink is kedélyesebben haladtak kisebb csoportokba verődve. Tengerpart, homokdűne és kősivatag egyaránt jutott mára is. Viszont a természetvédelmi területen kívül még elhaladtak a STAR WARS (Csillagok Háborúja) egyik forgatási helyszíne mellett is, ahol epizódszínfalakban is gyönyörködhettek. Szinte végig az óceán partján kellett motorozniuk…

Talán a mai nap legizgalmasabb epizódját egy kisebb bukás okozta, amelynek elszenvedője ezúttal Hadnagy Zsolt volt, aki a BMW R 1200 GS Adventure-jét egy kis patakmedernél dobta el. Hiába, a legnagyobb GS jól mutat, de Mező Jani szerint nem oda való. Legalábbis nem olyan szintű motorosok alá, mint ők. Pedig Zsolt nagy darab, kisportolt ember, de ez a motor még neki is sok. Meg azoknak, akiknek ki kell húzniuk valahonnan…



 Hodola Ricsi az egyetlen versenyben maradt motoros gond nélkül teljesíti a szakaszokat.
Kun Árpi és Cé a kaland kategóriát erősítik így párban és a mai nap viszontagságaira Árpi így emlékszik vissza:

„A mai napon is túl vagyunk, nem indult túl jól a nap. Elindultunk egy vízesést megnézni, de néhány km -re Cé első defektet kapott, azt megcsináltuk gyorsan, aztán én alakítottam. Egy éles, mély homokos kanyar előtt váltottam vissza - azaz csak hittem, mert a váltókarom lelazult, így hármasban maradt - beértem, gázt adtam és azonnal megfulladt. Szépen pofáraestem. Kis szerelés, majd sietve indultam tovább, ritmusból kiesve, 200 méter múlva megint takartam egy nagyot, itt már köveken. Elég aljas volt a talaj. Mély homok, benne néhol sziklák, majd kemény sziklás talaj öklömnyi és labda méretű kövekkel. Így aztán nagyon nehéz jó guminyomást választani… Sajnos megint ráestem a bordáimra, megint eléggé szúr. A következő napokban már nem nagyon megyek terepre, most úgy tűnik. Amúgy minden rendben, jól érezzük magunkat, most Tan-Tan városban vagyunk, kivettünk 1-1 szobát. Hatalmasat zuhanyoztam, végre újra felismerem magam a tükörben, nem egy vakond néz vissza. Megnéztük ma a tatouine -t, vicces volt. Holnap északnak tartunk tovább, Agadir felé. Cé megkapta otthonról a magáét, miért nem eszik, ezért most kapott tőlem egy helyi gyrost, azon rágodik. Most sétálunk vissza a hotelbe.”

A versenyben cirka 50-55 csapat maradt, a többiek vagy kiestek már, vagy pedig Bamakó felé tartanak. Az utóbbiak az éjszakát valóban katonai őrzés mellett töltötték, mint ahogyan azt előzetesen Villám Géza ígérte. Előtte az elaknásított területen kellett áthaladniuk, amelyet a katonai segítség mellett gond nélkül megoldottak. Reméljük rosszabb hírt nem fogunk hallani róluk…

A többieknek pedig még 29-ig tart a verseny, amelynek a végállomása Agadir lesz.

A verseny nem hivatalos állása 01.26-án:

1. #60 A www.homokdune.hu bemutatja (1444 pont)
2. #70 We solve it_1 (1428 pont)
3. #38 Snickers Team (1422 pont)
4. #23 Green Network (1372 pont)
5. #111 Honvéd Dream Team (1333 pont)
6. #13 Carcade_1 (1324 pont)
7. #14 Carcade_2 (1300 pont)
8. #41 Hungarian Dakar Team_1 (1268 pont)
9. #8 Americana Rent a Car (1266 pont)
10. #37 SLO Team_2 (1212 pont)


A motorosokról szóló beszámolók egy része és róluk készült képek Mező Jánostól származnak, aki a Motorrevü színeiben vesz részt a versenyen!



TOTOS


Korábbi Bamako hírek:

2010-01-29 péntek Budapest-Bamako 2010: Marokkó új arca

Még mindig az óceán partján haladt a mezőny, de most eső is áztatta a kalandorokat. Kisebb technikai gondokkal megúszták a 12 szakaszt a versenyben ma...

2010-01-29 péntek Budapest-Bamako 2010: Hóesésben, keskeny szerpentinen át

A 13. szakasz még a babonásoknak sem okozott gondot. Trükkös, látványos helyeken kellett haladniuk a kalandoroknak, amelyhez teljesíthető szintidőt ad...

2010-01-28 csütörtök Budapest-Bamako 2010: Gyönyörű nap

A sok gyötrelem után most egy könnyűnek mondott szakaszt teljesített a mezőny. Szinte mindenki szintidőn belül ért célba és áradoztak a gyönyörű táj l...

2010-01-27 szerda Budapest-Bamako 2010: Az óceánparton haladva

A mezőnyből kivált már 17 csapat, akik Bamako felé vették az irányt, a többiekre pedig egy enyhébbnek mondható hat órás szakasz várt.Budapest-Bamako 1...

Régebbi cikkek

Welcome to Bamako (2009-01-31)

Kiemelt akciós termékeink