Motorsport

Korábbi Motorsport hírek:

2018-04-05 csütörtök A közút nem versenypálya!

Ezzel a videóval szeretnénk megmutatni nektek,mennyire fontos a jó védőfelszerelés és a biztonságos vezetés!

2018-03-29 csütörtök Segura Hank

Ez a video bemutatja Nektek a Segura Hank bőrdzsekijét!Érdemes megnézni,mert így teljes egészében láthatod!

2018-03-29 csütörtök S100 Lánctisztító

Nézzétek meg ezt a videót,amelyen bemutatják,hogyan is kell használni az S100 Lánctisztító termékét!

Régebbi cikkek

Devils Börze (2010-11-11)

Dakar 2012/ Despres lett a végső győztes!

Cyril Despres-nek elég volt egy biztonsági motorozás is, hiszen riválisa motorcsere miatt majd egy órás hátránnyal indulhatott a végső harcba a 29 km-es mai szelektíven.

Véghajrá Pisco és Lima között



Az idei Dakar utolsó szakasza bár 254 kilométer teljesítését jelentette, mindössze 29 km-es szelektív részből állt, ami megkönnyítette a végső célállomás, Lima elérését. A perui főváros központjában felállított nagyszínpad várta a hősöket, akiknek a fejében csak annak elérése volt fontos, hisz a táv enyhének tűnt és rövidnek. Azonban mégis volt tétje a mai napnak, el kellett dönteni a végső besorolásokat. A címvédő Marc Coma eddig az elsőségért küzdött egészen a 13. szakaszig, amikor is a váltóhiba végleg el nem döntötte a Cyril Despres-vel folytatott magánháborúját.



A KTM csak négyes és ötös fokozattal rendelkezett, amivel nehéz volt a tavalyi győztesnek dűnéket mászni. Bár beért a célba a katalán, de az összegyűjtött időkülönbségen kívül egy motorcsere is hozzáadódott a végső elszámoláshoz. A verseny során egyszer már cserélt blokkot Coma, így a második csere már 45 perces pluszt jelentett számára. Összesen a két motorblokk csere pedig 1 órás hátrányt okozott az összetett tabellán számára! Így az utolsó napon már nem az elsőségért kellett küzdenie, hanem azért, hogy legalább a második helyet megtartsa Rodrigues-szel szemben.
 
Az utolsó etap - a várakozásoknak megfelelően- meglepetés nélkül zajlott, hiszen az élen álló franciának elég volt egy biztonsági motorozás, a biztos célba érés reményében. Ennek megfelelően csak a 10. legjobb idővel végzett az utolsó szakaszon, 2'43”-el Coma mögött. Azonban nem a katalán volt a leggyorsabb, hanem Pal Anders Ullevalseter.



A norvégok büszkesége a maga 44 évével és a háta mögötti 9 Dakarral az egyik legtapasztaltabb versenyzőnek számít a mezőnyben. Eddig azonban csak egyszer sikerült szakaszt nyernie még 2010-ben, amikor az összetettben a második helyen végzett. Most a 10. Dakarjának utolsó napján sikerült egy újabb szakaszgyőzelmet besöpörnie, azonban a végső elszámolásnál meg kellett elégednie a 6. hellyel (csakúgy, mint 2006-ban, 2009-ben és 2011-ben, amikor mindig hatodik lett).



A harmadik leggyorsabb ezen a szakaszon a szlovák Stefan Svitko volt, akinek ez a harmadik Dakarja és máris a TOP5-ben tudott végezni (tavaly kiesett, 2010-ben pedig 18 volt)

Az idei utolsó szakasz végeredménye:



Gyötrelmes két hetet tudhattak maguk mögött a kétkerekűek, ahol kétség kívül a Coma-Despres háború dominált. Viszont tartogatott meglepetést is bőven az idei Dakar forgatókönyv, amit még legalább egy évig emlegetni fogunk.

Az összetett végeredmény:



Mint ahogyan a tabellán is látható „Mani” azaz Gyenes Emanuel 17. lett ezen a Dakaron, ami az eddigi legjobb eredménye (tavaly 18., 2009-ben kiesett, 2007-ben pedig 48. volt). A 27 éves szatmári fiú eredménye így is irigylésre méltó. Gratulálunk hozzá!

Nem maradt más hátra, mint az ünneplés.



Tehát a motorosok mehettek elsőként a Lima központjában felállított óriás pódiumhoz, hogy a történelminek tekinthető szertartáson elfoglalják a dobogón helyeiket.



A mai napon Cyril Despres a terepmotorozás királyává vált, hisz mostani – immár negyedik- Dakar győzelmével ezt bizonyította be a világnak. Másodikként – a címvédő- Marc Coma végzett, míg harmadikként – megismételve a tavalyi eredményét- Helder Rodrigues vehette át a Dakar szobrocskát.

A teljes távot, 8.300 km megtételét követően 97 motoros ért célba a 178-ból! Összegzésként elmondható, hogy fordulatos két héten vannak túl a résztvevők és mindenki tanult belőle. A szervezők a legnagyobb hangsúlyt mindig a versenyzők biztonságára helyezik, ennek ellenére halálos balesettel indult a verseny. Hogy ez elkerülhető lett volna-e, arról még sokat fognak beszélni. De arról is sokat fognak beszélni, hogy mi lett volna ha nem törlik a hatodik szakaszt, vagy ha nem került volna be az útvonalak közé egy újabb ország: Peru. Sőt a „mi lett volna ha...” jellegű eszmefuttatások és összeesküvés elméletek tömkelege fog még lázban tartani jó pár Dakar rajongót...ha más nem, akkor a következő megmérettetésig.

Aki erre a versenyre eljön, az egy dologra biztosan számíthat: itt bármi megtörténhet, hiszen ez a DAKAR!

Ami viszont biztos:
Sokan visszatérnek majd jövőre is, hogy újabb élménnyel gazdagodjanak, miközben minket – sportbarátokat- is megörvendeztetnek ezzel.
 
TOTOS

Korábbi Dakar hírek:

2012-01-15 vasárnap Dakar 2012/ Rodrigues nyert, Coma veszített

Az idei Dakar utolsó előtti napján Coma óriási hátrányt szenvedett, míg Despres másodikként végezve megerősítette az élen a helyét. Több mint 11 perce...

2012-01-14 szombat Dakar 2012/ Az első perui győzelem Despres nevéhez került

A Dakar Peruba való érkezésének Despres örülhetett a legjobban, hiszen az idei negyedik szakaszgyőzelmével bebiztosította magát a táblázat élén 2'22”-...

2012-01-14 szombat Dakar 2012/ Coma nyert és ismét vezet az összetettben

Ezúttal Coma nyert csatát és két nappal a vége előtt neki áll, hogy megnyerje a Despres-vel folytatott háborúját. Jelenleg másfél perccel vezeti a tab...

2012-01-13 péntek Dakar 2012/ Az első perui győzelem Despres nevéhez került

A Dakar Peruba való érkezésének Despres örülhetett a legjobban, hiszen az idei negyedik szakaszgyőzelmével bebiztosította magát a táblázat élén 2'22”-...

Régebbi cikkek

Coma-Despres 5:3 (2011-01-15)

Budapest-Bamako 2009: Irány Afrika


A rekordszámú indulóval büszkélkedhető „Flúgos futam” mezőnye már elérte Afrikát.

Az időjárás nem volt túl kegyes a résztvevőkkel, hiszen a mínuszból indulást követően még hóesés is következett az európai szakaszok egyes részein. Azonban az elszánt csapatokat nem igazán tudta eltántoritani a zord időjárás céljuktól, vagyis eljutni Bamakóba és legalább egy ajándékot átadni a helyieknek.

A kétkerekűek esetében kisebb csomagról lehet csak szó, hiszen az ő tárolókapacitásuk csekélynek mondható. Nem úgy a Herczegh Specialtransport kamionja, mely több mint 50 millió forint értékű adományt szállít Mauritániába és Maliba. Ők 19.-én este érkeztek meg Almeria kikötőjébe, hogy kompra szálljanak és folytassák útjukat az afrikai kontinensen. Tehát a több raklap gyógyszer, tolókocsi, tanszer a legjobb úton van, hogy elérje a célját!
Szóval a mezőny nagy része már elérte az európai partvonalat és a kompon próbálja kipihenni az eddigi fáradalmakat. Bizonyára megviselte őket a - vasárnap kezdődött- három napos „szupermaraton” szakasz, ahol 2700 km-es távot kell a versenyben résztvevőknek teljesiteni saját időbeosztásuk alapján. Vagyis mindeni maga dönti el, hogy mikor és mennyit alszik. Szerintem a motorosokra rá is fér egy kis pihenés, hiszen eddig csak főleg hálózsákos megoldások jutottak a szálloda helyett. Erről tanúskodik Mező Jani blogja is, amelyből (a Motorrevü engedélyével) idézek:

2. nap 2009-01-19 00:47:55
Motorrevü Rally Team jelentkezik. Barcelona előtt 170 km-rel. Az időjárás nem volt túl kegyes hozzánk Genováig esett, utána egy kicsit jobb volt.
A határ előtt egy parkolóban alszunk, a Helly Hensen alsóruha most fog vizsgázni. Szerencsére semmilyen különös esemény nem történt ma. Errefele a rendőrség nem tanácsolja a parkolóban alvást, rendszeres a rablás. Fekszünk a fa alatt, borozunk. A rablóknak annyi lesz...

Ma végre érzem, hogy elkezdődött. Szabadban alszunk, előttünk az út. Úton vagyunk, fölöttünk madarak csivitelnek, pedig éjjel van. 1000 éve először érzem, hogy élek, azt csinálom, amiért születtem. Úton vagyok, mellettem két barátom, Fókusz és Bartók Gyuri. Boldog vagyok.

Jé, ez milyen jó. Már el is felejtettem...

3. nap 2009-01-20 05:26:55

Motorrevü Rally Duo jelentkezik Almeriaból, a kompról. Mai adag 1005 km. Gyönyörű idő, olyan széllel, ami sávból sávba dobálta a túlsúlyos motorkerékpárokat.


Pihenő Spanyolországban

Szabó Zsolt KTM-je műszaki hibás lett, Barcelonában javították.
Mi holnaptól átmegyünk a versenyútvonalra. Zsíros Gabiék a Devils MC-ből segítenek nekünk poggyászt szállítani. Hajnalra érünk át Nadorba.

Holnap határátlépés, és 750 km Marokkóban. Cél Merzouga, az Egr Chebi sivatag.

Forrás: Motorrevü Online Blog

Átérve Marokkóba a két útvonal a következő képpen alakul:

Túra útvonal:

Tanger, Casablanca, Marakes és Fez is az első etap részei. Ait Bennadhou, az első marokkói etap vége egy kísértetváros, ami ma az ENSZ világörökségének része. Káprázatos és félelmetes hely az első éjszakára. A napfelkelte kihagyhatatlan itt! Egyre sivatagosodik a táj, este pedig Csillagok Háborúja Party vár mindenkit a Tatooine Hotelben. A Tatooinról átér a mezőny a Nyugat Szaharába és este újabb buli a Ráktérítőn valamint a RÁKTÉRÍTŐ TÁBLA hivatalos felavatása.

Verseny útvonal:

Az első naptól összekötő és sivatagos speciál szakaszok várnak a versenyzőkre. Nadortól haladnak Merzougába az első nap. A második marokkói napon kietlen kősivatagos speciál szakaszokon visz az út a dűnés Merzougától az Iriki tó partján Foum Zgidig. Foum Zgid oázisától egy hosszabb összekötőn és egy kiszáradt folyómedren át jutnak el Tadaltig. Tadaltból Smaraig a 91-es Dakar egyik etapján haladnak majd, ahol közel húsz éves rally autó roncsokat is láthatnak majd. Az utolsó két etap biztonsági okokból a tengerparti betonúton halad az idén is.

Mindkét útvonal megterhelőnek mondható, de aki a kihívást kereste, az most itt megtalálja.

Korábbi Bamako hírek:

2010-01-29 péntek Budapest-Bamako 2010: Marokkó új arca

Még mindig az óceán partján haladt a mezőny, de most eső is áztatta a kalandorokat. Kisebb technikai gondokkal megúszták a 12 szakaszt a versenyben ma...

2010-01-29 péntek Budapest-Bamako 2010: Hóesésben, keskeny szerpentinen át

A 13. szakasz még a babonásoknak sem okozott gondot. Trükkös, látványos helyeken kellett haladniuk a kalandoroknak, amelyhez teljesíthető szintidőt ad...

2010-01-28 csütörtök Budapest-Bamako 2010: Gyönyörű nap

A sok gyötrelem után most egy könnyűnek mondott szakaszt teljesített a mezőny. Szinte mindenki szintidőn belül ért célba és áradoztak a gyönyörű táj l...

2010-01-27 szerda Budapest-Bamako 2010: Az óceánparton haladva

A mezőnyből kivált már 17 csapat, akik Bamako felé vették az irányt, a többiekre pedig egy enyhébbnek mondható hat órás szakasz várt.Budapest-Bamako 1...

Régebbi cikkek

Welcome to Bamako (2009-01-31)

Kiemelt akciós termékeink