Motorsport

Korábbi Motorsport hírek:

2018-04-05 csütörtök A közút nem versenypálya!

Ezzel a videóval szeretnénk megmutatni nektek,mennyire fontos a jó védőfelszerelés és a biztonságos vezetés!

2018-03-29 csütörtök Segura Hank

Ez a video bemutatja Nektek a Segura Hank bőrdzsekijét!Érdemes megnézni,mert így teljes egészében láthatod!

2018-03-29 csütörtök S100 Lánctisztító

Nézzétek meg ezt a videót,amelyen bemutatják,hogyan is kell használni az S100 Lánctisztító termékét!

Régebbi cikkek

Devils Börze (2010-11-11)

Coma-Despres 5:3

A Dakar idei megmérettetésének véghajrájához - a 12. szakaszhoz- érkezett, ezért különös jelentőséggel bír a kockázatmentes vezetés. Despres az élről rajtolva próbált az összetettbeli hátrányából faragni, ami majdnem sikerült, azonban Coma a szakasz végén megelőzte őt. Besöpörve az ötödik szakaszgyőzelmet, míg a franciának „csak” három van idén.

A tegnapi 11-dik mért szakasz befejezését követően 205 csapat (94 motor, 14 quad, 56 autó és 41 kamion) kapott engedélyt a mai mért szakasz megkezdéséhez való felsorakozásra. A francia Cyril Despres a tegnapi, 11-dik szakasz győztese, kezdte meg a folyamatot reggel a tervezettnek megfelelően 7.55-kor. Két perc múlva követte őt az összetettben vezető – kiemelt rivális- Marc Coma (ESP-KTM).

Szakadó eső zúdult előző éjszaka a mai mért szakasz területére így a nyomvonalak különböző pontokon teljesen el voltak ázva és hatalmas pocsolyák alatt leledzettek, mint például a 67 km pont és a 107 km pont. Ezek a körülmények nagymértékben megnehezítették a versenyzők helyzetét, és sokkal elővigyázatosabbaknak kellett lenniük ezeken a nagyon csúszós területeken.



 Az első 32 kilométert a francia Despres-nek sikerült a leggyorsabban megtennie, hisz az aktuális ideje 39 másodperccel volt jobb, mint az őt üldöző Comáé, vagy a harmadik helyen motorozó Helder Rodriguesé (+1’11”)

A mai nap előtt nehéz volt a két riválisnak taktikát választani, hiszen a már párharcként is nevezhető Dakar nagy valószínűséggel Despres és Coma között dőlhet el (persze a világ legnehezebb terepversenyénél ezt nem lehet egyértelműen kijelenteni, mert bármi megtörténhet). Despres-nek tempósabban – és ezáltal kicsit kockázatosabban- kellene mennie, de hiba nélkül! Comának elég lenne egy kis biztonsági motorozás is, de közben nem lehet kizökkenni a már megszokott ütemből sem. Ráadásul Coma indulhat Despres mögött és ha rá tud tapadni, akkor elég árnyékként követnie – feltéve, hogy jó irányba halad- és akkor a francia nem tudja lényegesen csökkenteni az összetettbeli hátrányát.

A 84. kilométernél Despres továbbra is tartja a legjobb aktuális időt, 59 másodperccel az összetettben vezető spanyol Coma előtt, és 3’13”-cel a portugál Rodrigues előtt.

117 kilométert követően sem változott a sorrend csak az időkülönbségek növekedtek. Despres továbbra is tartja a legjobb aktuális időt, 1’09-cel Coma előtt és 4’33-cel a portugál Rodrigues előtt.

CP1-nél (175 km) változatlanul a SHARK versenyző Despres áll továbbra is az élen, 52” előnnyel az összetettben vezető spanyol Coma előtt és 7’01-cel a portugál Rodrigues előtt.



 Úgy látszik, hogy Cyril Despres ma verhetetlen, hiszen megtéve 207 kilométert a mai szakaszból továbbra is az élen repeszt. Ami még ennél is fontosabb, hogy a címvédő előnye már 2’35 az összetettben vezető spanyol Comával szemben, és 6’33 a portugál Rodrigues előtt.

CP2-nél (294 km) még mindig ő a legjobb, az előnye most 1’44 az összetettben vezető spanyol Coma előtt és 8’15 a portugál Rodrigues előtt. 

Coma azonban állja a sarat Despres-vel szemben, hiszen a CP3-nál (341 km) a címvédő előnye már csak 1’28 az összetettben vezető spanyol Coma előtt. A portugál versenyző, Rodrigues pedig továbbra is a provizionális harmadik helyen 8’18-cel lemaradva a szakaszt vezető Despres mögött.

A 413 km pontnál semmi változás, a francia Despres továbbra is tartja az aktuális legjobb időt, 1’51-cel az összetettben vezető spanyol Coma előtt.



 A CP3-nál a 10-dik helyen álló Alain Duclos egyenes haladt tovább a 414 km pontnál, a kamion utat követve, ahelyett, hogy a motorosoknak, quadoknak és autóknak fenntartott 63 km-es hurkot választotta volna ez persze megmagyarázza, hogy miért az övé a jelenlegi legjobb idő 487 km-t követően a CP4-nél.

Alain Duclos (Aprilia) és a holland Henk Knuiman (KTM) és Teus Visser (KTM) nem a 63 km-es hurok vonalán haladt a CP4-et megelőzően, és ez magyarázza, hogy miért az övék most az első három idő. Mindazonáltal nekik kinéz egy vaskos időbüntetés. Ez alatt természetesen a francia Despres-é az aktuális legjobb idő a CP4-nél 487 km-t követően, 1’45-cel az összetettben vezető spanyol Coma előtt és 9’33-cel a portugál Rodrigues előtt. 



 A véghajrá azonban tartogatott némi meglepetést, hiszen az utolsó részen Marc Coma gyorsabb volt, mint a mai napon végig az élen motorozó Cyril Despres, és ezzel idei ötödik szakaszgyőzelmét ünnepelhette. Despres 37 másodperccel maradt el tőle, míg a portugál Helder Rodrigues +7’21”-el!

A katalán ezzel a mai győzelemmel megerősítette pozícióját az összetett élén, és bár még holnap hátra van egy 180 km-es szelektív, ezt a Dakar győzelmet már csak elrontani lehet…

TOTOS

Korábbi Dakar hírek:

2012-01-15 vasárnap Dakar 2012/ Rodrigues nyert, Coma veszített

Az idei Dakar utolsó előtti napján Coma óriási hátrányt szenvedett, míg Despres másodikként végezve megerősítette az élen a helyét. Több mint 11 perce...

2012-01-14 szombat Dakar 2012/ Az első perui győzelem Despres nevéhez került

A Dakar Peruba való érkezésének Despres örülhetett a legjobban, hiszen az idei negyedik szakaszgyőzelmével bebiztosította magát a táblázat élén 2'22”-...

2012-01-14 szombat Dakar 2012/ Coma nyert és ismét vezet az összetettben

Ezúttal Coma nyert csatát és két nappal a vége előtt neki áll, hogy megnyerje a Despres-vel folytatott háborúját. Jelenleg másfél perccel vezeti a tab...

2012-01-13 péntek Dakar 2012/ Az első perui győzelem Despres nevéhez került

A Dakar Peruba való érkezésének Despres örülhetett a legjobban, hiszen az idei negyedik szakaszgyőzelmével bebiztosította magát a táblázat élén 2'22”-...

Régebbi cikkek

Coma-Despres 5:3 (2011-01-15)

Budapest-Bamako 2010: Buli kifulladásig a célban

A mauritániai és mali terrorfenyegetés miatt Agadirban ért véget a 2010-es Budapest-Bamako-rali.

Budapest-Bamako 14. szakasz: Tafraoute-Agadir

A rajt reggel 7-kor Tafraoute városból indult a végső cél felé Agadírba.

 

A népszerű üdülővároshoz 1300 m-es magasságból egy rendkívül meredek hágón és szerpentinen kellett leereszkedni kalandorainknak.
 


Ráadásul mindezt 130 km-en keresztül, egysávos úton, szalagkorlát nélküli iszonyatosan mély szakadékok mellett haladva. Közben persze még a 12 feladatot is meg kellett oldani, amelyek szokás szerint kis furfanggal lettek kitalálva. Erre talán a legjobb bizonyíték, hogy az első 8 feladat megoldásánál a csapatok szinte a napi szakaszra szánt 5 órás limitidő felét elhasználták, pedig akkor még mindig az indulási városban bolyongtak. Ezért a maradék időben kellett megtenni még legalább 200 km-t, miközben újabb 4 feladat várt rájuk.

Akik nem az eredményre hajtottak, azoknak több idejük maradt gyönyörködni az idei versenyre kiírt egyik legszebb szakasz látképében. Itt aztán fogyott a fényképezőgépek és videokamerák tárhelye rendesen, főleg ha valaki most kapott észbe, hogy eddig keveset forgatott és kattogtatott.

A szerpentines rész után már országúti szakaszok következtek, kis városok, sok emberrel. Míg fel nem bukkant a szemük előtt Agadir városa, amely európai mértékkel is nagyvárosnak minősül.

A szintidő szerint délután kettőre kellett beérniük a versenyzőknek, ami okozott egyeseknek problémát. A probléma oka az többségében az lehetett, hogy az eddigi megszokott városi tempóval számoltak a versenyzők, figyelmen kívül hagyva a rájuk váró - Agadirra jellemző- forgalmi dugót. Így a célkapuhoz érés okozott még egy utolsó izgalmat mindenkinek. A város központjában felállított célkapun fáradtan, de boldogan gurultak át a Marokkót átszelő viadalt teljesítő egységek. Valószínűleg becses emlékként őrzik majd a sikeres teljesítésért kapott emlékplakettet.

Az ünnepélyes eredményhirdetés délután 5 órára volt beharangozva, de az óvások miatt az éjfélre kifüggesztett eredményeket tekintik hivatalosnak.



Senkit ne tévesszen meg a listán szereplő célbaérők száma, hisz ebben azok is benne vannak, akik elhagyva a versenyútvonalat most Bamakóba tartanak. Azonban a korábban szerzett pontjaik alapján láthatóak a listán. Az utóbbiak Villám Géza vezetésével és katonai védelem mellett vélhetően vasárnap (de leginkább hétfőn) érik el céljukat.

Az első helyen a Homokdűne.hu csapata végzett.


 
„Rettentő nehéz, technikás szakaszokat jelöltek ki a szervezők, ráadásul a navigáció is nehéz volt. Viszont gyönyörű tájakon mentünk keresztül. Boldogok és elégedettek vagyunk, teljesítettük, amit elterveztünk” – nyilatkozta László Péter, a csapat egyik tagja.

„Én repülök haza, ugyanis a Filmszemlén bemutatják a kisfilmemet, de a többieknek még nem ért véget a kaland. Egészen Dél-Afrikáig, Fokvárosba mennek.”
Második helyen a We solve it BBT2 csapata végzett, míg a harmadik helyen a Green Network csapata futott be, akik éppen a mai nap előzték meg a Snickers csapatát.

„Hosszú és fárasztó kéthetes út volt, de örülünk az eredményünknek, hiszen az utolsó napnak még a negyedik helyről vágtunk neki” – mondta a pilóta, Szebényi Péter. „A kocsink remekül bírta a megerőltető szakaszokat, s szerencsére mi is együtt vagyunk. Felejthetetlen két hét volt, s úgy gondolom, nincs okunk a panaszra az eredményünk miatt.”

A Snickers Team végül a negyedeik pozíciót szerezte meg.



 „Sajnos, az utolsó napot elrontottuk” – árulta el Lukács Tóth Kálmán. „Kihagytunk pontot, hibáztunk is, de nem csak ezért vagyunk csalódottak. A szervezők nem minden esetben egyformán értelmezték a szabályokat, így az óvások utáni jóváírások miatt sok minden megváltozott az utolsó napokban.”



Egyetlen versenyben maradt motorosunk Hodola Richard, aki ezáltal a motoros kategória győztesének tekinthető, az összetett 45. helyén végzett.

A kéthetes kalandot követte a PARTY kifulladásig!

Innentől a résztvevők fakultatív programokba kezdenek…
Ezúton is gratulálunk mindenkinek!

TOTOS

Korábbi Bamako hírek:

2010-01-29 péntek Budapest-Bamako 2010: Marokkó új arca

Még mindig az óceán partján haladt a mezőny, de most eső is áztatta a kalandorokat. Kisebb technikai gondokkal megúszták a 12 szakaszt a versenyben ma...

2010-01-29 péntek Budapest-Bamako 2010: Hóesésben, keskeny szerpentinen át

A 13. szakasz még a babonásoknak sem okozott gondot. Trükkös, látványos helyeken kellett haladniuk a kalandoroknak, amelyhez teljesíthető szintidőt ad...

2010-01-28 csütörtök Budapest-Bamako 2010: Gyönyörű nap

A sok gyötrelem után most egy könnyűnek mondott szakaszt teljesített a mezőny. Szinte mindenki szintidőn belül ért célba és áradoztak a gyönyörű táj l...

2010-01-27 szerda Budapest-Bamako 2010: Az óceánparton haladva

A mezőnyből kivált már 17 csapat, akik Bamako felé vették az irányt, a többiekre pedig egy enyhébbnek mondható hat órás szakasz várt.Budapest-Bamako 1...

Régebbi cikkek

Welcome to Bamako (2009-01-31)

Kiemelt akciós termékeink