Motorsport

Korábbi Motorsport hírek:

2018-04-05 csütörtök A közút nem versenypálya!

Ezzel a videóval szeretnénk megmutatni nektek,mennyire fontos a jó védőfelszerelés és a biztonságos vezetés!

2018-03-29 csütörtök Segura Hank

Ez a video bemutatja Nektek a Segura Hank bőrdzsekijét!Érdemes megnézni,mert így teljes egészében láthatod!

2018-03-29 csütörtök S100 Lánctisztító

Nézzétek meg ezt a videót,amelyen bemutatják,hogyan is kell használni az S100 Lánctisztító termékét!

Régebbi cikkek

Devils Börze (2010-11-11)

Dakar 2010: első három nap összefoglalója

Dakar 2010 első szakasz:

Buenos Aires (Colon)-Cordoba
Összekötő: 317 km > Special: 219 km > Összekötő: 84 km



Eredetileg a Buenos Airesben tartott rajtceremóniát követően (amelyen több, mint 300.000 néző vett részt a helyszínen) a motoros mezőnynek Colon és Cordoba között 251 km-es mért szakaszt kellett volna teljesítenie.
A nagy áradások miatt módosították a szervezők az útvonalat, mivel a gázlókon való átkelés lehetetlenné vált. A rajt helyszínét áthelyezték az 52. km-hez, a rajtidőt pedig fél órával eltolták, helyi idő szerint 09:30-ra. Így az eredetileg tervezett 349 km-es összekötő út leküzdése  után megteendő 251 km-es special helyett 405 km összekötőt követő 168 km-es mért szakasz következett, amely után még 84 km-t kellett megtenni a táborig!



A motorosoknál már egy fővel kevesebben rajtoltak el, mert a gépátvétel alkalmával (még Buenos Aires-ben) Javier Pizzolito motorja kigyulladt. Ő lett az idei Dakar legpechesebb résztvevője és egyben az első kiesője is.
A CP1 ellenőrző pontnál a címvédő Marc Coma vezette a motorosok mezőnyét, míg mögötte 8 másodperccel lemaradva a 2007-es Dakar győztese, Cyril Despres és 32 másodperces hátránnyal pedig a francia David Casteu.
Bár még a CP2 pontnál is Coma vezetett, a célban már fordult a kocka. A két rivális addig-addig küzdött, hogy végül a harmadik helyről David Casteu kaparintotta meg az idei Dakar első szakaszgyőzelmét 3 másodpercet adva Despres-nek, és 12 másodpercet pedig a tavalyi győztes Marc Comának.

Dakar 2010 első szakaszának eredménye:

1 CASTEU (FRA) SHERCO 01:50:42 00:00:00
2 DESPRES (FRA) KTM 01:50:45 00:00:03
3 COMA (ESP) KTM 01:50:54 00:00:12
4 VILADOMS (ESP) KTM 01:52:27 00:01:45
5 LOPEZ CONTARDO (CHL) APRILIA 01:53:24 00:02:42
6 FRETIGNE (FRA) YAMAHA 01:53:39 00:02:57
7 PRZYGONSKI (POL) KTM 01:53:52 00:03:10
8 GONÇALVES (PRT) BMW 01:54:11 00:03:29
9 FARIA (PRT) KTM 01:54:45 00:04:03
10 RODRIGUES (PRT) YAMAHA 01:55:12 00:04:30



David Casteu az idén alapított csapatot és próbálta saját kézbe venni az irányítást, amelyhez francia honban talált is támogatókat. A csapat neve ELF SHERCO lett és a MASSA valamint a ROCKSTAR energi szponzorálásának hála létrejöhetett a három versenyzős team. A másik két versenytárs a MIKA PISANO -aki szintén egy 450 köbcentis SHERCO nyergében indult a viadalon és az első szakaszon a 91. helyen ért célba 27’27-os hátránnyal- valamint LUDO BOINNARD -aki David régebbi KTM 690-esével ma a 29. helyen végzett, 12’04-es hátránnyal. David Casteu egy ultrakönnyű 450-essel vágott neki a 2010-es megpróbáltatásoknak, amely véleménye szerint nem igényel tulzott motorozási tudást. Azonban agresszívabb stílust igen. Erre a mai napon szüksége is volt, hiszen a mért szakaszon a 150m/órás sebességnél folyamatosan figyelnie kellett a kormányművet. A csapattal közösen úgy gondolják, hogy ezeké a motoroké a jövő és már most biztosak benne, hogy a végeredménytől függetlenül 2012-ig ott lesznek a mezőnyben!

Sajnos halálos áldozatot is követelt az első gyorsasági szakasz:

A baleset a Dakar-rali első gyorsasági szakaszán, az argentínai Colón és Córdoba között történt: a szombati mért szakasz 75. kilométerénél a Mirco Schultis-Ulrich Leardi páros nézők közé hajtott.



A sérülteket a helyi mentők illetve a viadal saját mentőhelikopterei szállították el a helyszínről, egy 28 éves nőt koponya-, hasi, illetve medencesérülésekkel szállítottak kórházba. A mentőben újraélesztették, de a kórházban nem sokkal később belehalt sérüléseibe.

Dakar 2010 második szakasz:

Cordoba-La Rioja
Összekötő: 56 km > Special: 355 km > Összekötő: 276 km



A 31. Dakar második napja újabb francia sikert hozott a motorosoknál, és egyben Fretigné nyolcadik szakaszgyőzelmét.

Nagyon gyors szakaszok jutottak erre a napra, emiatt ismét elszeparálták egymástól a motoros és autós mezőnyt.

Míg az előbbieknek 626 km-t, a négykerekű társaiknak 687 km-t kellett megtenniük, hogy elérjenek a La Riojában felállított táborba. Ebből 294 km, ill. 355 km volt a szelektív szakasz hossza. A két mezőnyt biztonsági okokból küldik más útvonalra, hiszen annyira gyorsak ezek a részek, hogy az autósok és kamionosok utolérnék a kétkerekűeket, ami akár súlyos balesethez is vezethet. A terep nagy része az argentín rali világbajnoki futamok útvonalain zajlott.

A motorosoknál a mai szelektívet a francia David Frétigné (Yamaha, 03:59:20) nyerte meg, aki ezzel bezsebelte a nyolcadik szakaszgyőzelmét az eddigi dakarjai során. A második helyen a tegnapi győztes David Casteu (Sherco, +00:00:43), míg a harmadikon Marc Coma (KTM, +00:01:08) végzett.

Ez a viadal úgy tűnik, kétségtelenül a 450 köbcentis motoroknak kedvez, legalábbis az eredmények eddig feketén-fehéren ezt mutatják. Az ennél nagyobb motorokat az idei szabályok szerint ugyanis szűkítővel kell ellátni, ami jelentősen visszavesz a lóerőkből, de a biztonság ezt megköveteli. A mai győztes David Fretigné is ebben látja az esélyét, illetve az esetleges győzelem elérését.



 David Fretigne (Yamaha):
„Nagyon tetszettek a mai részek, minden zöld volt körülöttünk, kis patakokon keltünk át, és rengeteg kanyar tarkította a szakaszt. Rendkívül élvezem ezt a versenyt, egyre izgalmasabb számomra. Tegnap még David nyert

Összetett állás a második napot követően a motorosoknál:

1 CASTEU (FRA) SHERCO 05:50:45 00:00:00
2 DESPRES (FRA) KTM 05:52:55 00:02:10
3 FRETIGNE (FRA) YAMAHA 05:52:59 00:02:14
4 MANCA (ITA) KTM 05:59:28 00:08:43
5 VILADOMS (ESP) KTM 05:59:33 00:08:48
6 RODRIGUES (PRT) YAMAHA 06:00:12 00:09:27
7 FARIA (PRT) KTM 06:04:36 00:13:51
8 FARRES GUELL (ESP) APRILIA 06:05:39 00:14:54
9 DUCLOS (FRA) KTM 06:06:08 00:15:23
10 STREET (USA) KTM 06:07:29 00:16:44
11 PEDRERO GARCIA (ESP) KTM 06:11:45 00:21:00
12 PRZYGONSKI (POL) KTM 06:12:08 00:21:23
13 LOPEZ CONTARDO (CHL) APRILIA 06:13:05 00:22:20
14 COMA (ESP) KTM 06:13:22 00:22:37

Marc Coma 22 perces büntetést kapott gyorshajtás vétsége miatt, melynek következtében visszacsúszott az összetett lista 14. helyére!



 Az időjárási körülmények miatt lezuhant egy helikopter

A fedélzeten négyen voltak, két pilóta és két újságíró az argentín "Campeones" TV-show stábjából. A pilótákat kórházba szállították, az újságírók a bivouacban vannak. Komoly sérülés nem történt. Az argentin Honvédelmi Minisztérium szóvivője szerint nem volt a helikopternek repülési engedélye a Fiambala-i légtérbe.

Dakar 2010 harmadik szakasz:

La Rioja – Fiambala
Összekötő: 259 km > Spacial: 182 km

A Dakar harmadik napja megtizedelte a mezőnyt, pedig "csak" 182 km volt a mért szakasz



La Rioja és Fiambala között 259 km összekötő utat követően kellett még 182 km-t megtennie a versenyzőknek, akik egyből a táborban találták magukat.

A motorosok közül már csak 148-an maradtak versenyben!

A TOP versenyzők közül Marc Coma és David Fretigne is műszaki gondokkal küzdött, amely miatt nagyon sok időt vesztettek. Coma már a 30. kilométernél érezte, hogy a KTM megadni készül magát, de akkor még tovább tudott haladni. Később azonban megállt a motorja és csak 20 perc után tudta újra életre kelteni.



Még tőle is rosszabbul járt a második nap győztese Fretigne, aki állítólag egy teljes órát álldogált motorhiba miatt, és csak egy barátja tudta elindítani, amikor már a verseny feladásán gondolkodott. Ezzel a vesztegléssel azonban visszacsúszott az összetett 42. helyre!

A Dakar 3. szakaszán ismét francia győzelem született. Ezúttal Cyril Despres (KTM) verte agyon a mezőnyt és összetettben is átvette a vezetést.

A tervek szerint, időben rajtolt a mezőny. Elsőként (magyar idő szerint 12:45-kor) a tegnap győztese, a francia David Frétigné (Yamaha), nyomában pedig David Casteu (Sherco) és Marc Coma (KTM).

A szelektív 38. km-énél Cyril Despres (KTM) csupán 1 mp-et adott a spanyol Marc Comanak (KTM)! Mögöttük Casteu (Sherco) és Fretigné (Yamaha). Úgy tűnik, a 690-esek a lovak közé csaptak.

A holland Frans Verhoeven-nek (BMW), aki tavaly még Marc Coma "vízhordója" volt, a tegnapi szakaszon már a 7. km-nél meghibásodott a motorja, így vissza kellett fordulnia a rajthoz, hogy megvárja a szerelőgárdáját. Nyolc óra múlva tudta csak folytatni a verseny, 20:47-kor ért célba és 00:19-kor ért a táborba. Így ő kapta az utolsó motoros rajtidőt: 09:51kor indulhat.

A CP1 időellenőrző pontnál Marc Coma (KTM) átvette a vezetést 27 mp-et adva Despres-nek (KTM). A 3. helyen Casteu (Sherco), a 4. helyen a portugál Helder Rodrigues (Yamaha) áll.

A 117. kilométernél Despres átvette a vezetést Comatól, aki egész a negyedik helyig csúszott vissza. A második helyen Lopez, míg a harmadikon Casteu áll jelenleg.
Depres (KTM) egyre jobban lehagyja a többieket, a CP2-nél még 00:09:22 volt az időelőnye, a CP3 pontnál pedig már több mint 10 perc az előnye Rodrigues (Yamaha) előtt.

Nagy időkülönbséggel szállingóznak a célba a kétkerekűek: 1. Cyril Despres (KTM, 03:01:09), 2. Helder Rodrigues (Yamaha, +00:10:40), 3. David Casteu (Sherco, +00:12:13)
 


A spanyol Jordi Viladoms (KTM) a szakasz 70. km-énél felbukott motorjával és mellkasi fájdalomra panaszkodott. Egyenesen a Fiambala-i bivouacba szállították, ahol az orvosok szerencsére komoly sérülést nem diagnosztizáltak nála. Azért továbbra is megfigyelés alatt tartják.



 Cél:

1 DESPRES (FRA) KTM 03:01:09 00:00:00
2 RODRIGUES (PRT) YAMAHA 03:11:49 00:10:40
3 GONÇALVES (PRT) BMW 03:13:18 00:12:09
4 CASTEU (FRA) SHERCO 03:13:22 00:12:13
5 LOPEZ CONTARDO (CHL) APRILIA 03:18:14 00:17:05
6 DUCLOS (FRA) KTM 03:18:54 00:17:45
7 MANCA (ITA) KTM 03:19:05 00:17:56
8 STREET (USA) KTM 03:20:01 00:18:52
9 COMA (ESP) KTM 03:22:46 00:21:37
10 ULLEVALSETER (NOR) KTM 03:24:39 00:23:30
11 VERHOEVEN (NLD) BMW 03:25:35 00:24:26
12 PAIN (FRA) YAMAHA 03:30:32 00:29:23
13 BERGLUND (SWE) KTM 03:32:25 00:31:16
14 PELLICER (ESP) YAMAHA 03:34:09 00:33:00
15 CECI (ITA) APRILIA 03:37:26 00:36:17

Össszetett állás a harmadik szakaszt követően:

1 DESPRES (FRA) KTM 08:54:04 00:00:00
2 CASTEU (FRA) SHERCO 09:04:07 00:10:03
3 RODRIGUES (PRT) YAMAHA 09:12:01 00:17:57
4 MANCA (ITA) KTM 09:18:33 00:24:29
5 DUCLOS (FRA) KTM 09:25:02 00:30:58
6 STREET (USA) KTM 09:27:30 00:33:26
7 LOPEZ CONTARDO (CHL) APRILIA 09:31:19 00:37:15
8 COMA (ESP) KTM 09:36:08 00:42:04 (22 perc büntetéssel!)
9 ULLEVALSETER (NOR) KTM 09:39:27 00:45:23
10 GONÇALVES (PRT) BMW 09:47:17 00:53:13

TOTOS






Korábbi Dakar hírek:

2012-01-15 vasárnap Dakar 2012/ Rodrigues nyert, Coma veszített

Az idei Dakar utolsó előtti napján Coma óriási hátrányt szenvedett, míg Despres másodikként végezve megerősítette az élen a helyét. Több mint 11 perce...

2012-01-14 szombat Dakar 2012/ Az első perui győzelem Despres nevéhez került

A Dakar Peruba való érkezésének Despres örülhetett a legjobban, hiszen az idei negyedik szakaszgyőzelmével bebiztosította magát a táblázat élén 2'22”-...

2012-01-14 szombat Dakar 2012/ Coma nyert és ismét vezet az összetettben

Ezúttal Coma nyert csatát és két nappal a vége előtt neki áll, hogy megnyerje a Despres-vel folytatott háborúját. Jelenleg másfél perccel vezeti a tab...

2012-01-13 péntek Dakar 2012/ Az első perui győzelem Despres nevéhez került

A Dakar Peruba való érkezésének Despres örülhetett a legjobban, hiszen az idei negyedik szakaszgyőzelmével bebiztosította magát a táblázat élén 2'22”-...

Régebbi cikkek

Coma-Despres 5:3 (2011-01-15)

Budapest-Bamako 2010: Buli kifulladásig a célban

A mauritániai és mali terrorfenyegetés miatt Agadirban ért véget a 2010-es Budapest-Bamako-rali.

Budapest-Bamako 14. szakasz: Tafraoute-Agadir

A rajt reggel 7-kor Tafraoute városból indult a végső cél felé Agadírba.

 

A népszerű üdülővároshoz 1300 m-es magasságból egy rendkívül meredek hágón és szerpentinen kellett leereszkedni kalandorainknak.
 


Ráadásul mindezt 130 km-en keresztül, egysávos úton, szalagkorlát nélküli iszonyatosan mély szakadékok mellett haladva. Közben persze még a 12 feladatot is meg kellett oldani, amelyek szokás szerint kis furfanggal lettek kitalálva. Erre talán a legjobb bizonyíték, hogy az első 8 feladat megoldásánál a csapatok szinte a napi szakaszra szánt 5 órás limitidő felét elhasználták, pedig akkor még mindig az indulási városban bolyongtak. Ezért a maradék időben kellett megtenni még legalább 200 km-t, miközben újabb 4 feladat várt rájuk.

Akik nem az eredményre hajtottak, azoknak több idejük maradt gyönyörködni az idei versenyre kiírt egyik legszebb szakasz látképében. Itt aztán fogyott a fényképezőgépek és videokamerák tárhelye rendesen, főleg ha valaki most kapott észbe, hogy eddig keveset forgatott és kattogtatott.

A szerpentines rész után már országúti szakaszok következtek, kis városok, sok emberrel. Míg fel nem bukkant a szemük előtt Agadir városa, amely európai mértékkel is nagyvárosnak minősül.

A szintidő szerint délután kettőre kellett beérniük a versenyzőknek, ami okozott egyeseknek problémát. A probléma oka az többségében az lehetett, hogy az eddigi megszokott városi tempóval számoltak a versenyzők, figyelmen kívül hagyva a rájuk váró - Agadirra jellemző- forgalmi dugót. Így a célkapuhoz érés okozott még egy utolsó izgalmat mindenkinek. A város központjában felállított célkapun fáradtan, de boldogan gurultak át a Marokkót átszelő viadalt teljesítő egységek. Valószínűleg becses emlékként őrzik majd a sikeres teljesítésért kapott emlékplakettet.

Az ünnepélyes eredményhirdetés délután 5 órára volt beharangozva, de az óvások miatt az éjfélre kifüggesztett eredményeket tekintik hivatalosnak.



Senkit ne tévesszen meg a listán szereplő célbaérők száma, hisz ebben azok is benne vannak, akik elhagyva a versenyútvonalat most Bamakóba tartanak. Azonban a korábban szerzett pontjaik alapján láthatóak a listán. Az utóbbiak Villám Géza vezetésével és katonai védelem mellett vélhetően vasárnap (de leginkább hétfőn) érik el céljukat.

Az első helyen a Homokdűne.hu csapata végzett.


 
„Rettentő nehéz, technikás szakaszokat jelöltek ki a szervezők, ráadásul a navigáció is nehéz volt. Viszont gyönyörű tájakon mentünk keresztül. Boldogok és elégedettek vagyunk, teljesítettük, amit elterveztünk” – nyilatkozta László Péter, a csapat egyik tagja.

„Én repülök haza, ugyanis a Filmszemlén bemutatják a kisfilmemet, de a többieknek még nem ért véget a kaland. Egészen Dél-Afrikáig, Fokvárosba mennek.”
Második helyen a We solve it BBT2 csapata végzett, míg a harmadik helyen a Green Network csapata futott be, akik éppen a mai nap előzték meg a Snickers csapatát.

„Hosszú és fárasztó kéthetes út volt, de örülünk az eredményünknek, hiszen az utolsó napnak még a negyedik helyről vágtunk neki” – mondta a pilóta, Szebényi Péter. „A kocsink remekül bírta a megerőltető szakaszokat, s szerencsére mi is együtt vagyunk. Felejthetetlen két hét volt, s úgy gondolom, nincs okunk a panaszra az eredményünk miatt.”

A Snickers Team végül a negyedeik pozíciót szerezte meg.



 „Sajnos, az utolsó napot elrontottuk” – árulta el Lukács Tóth Kálmán. „Kihagytunk pontot, hibáztunk is, de nem csak ezért vagyunk csalódottak. A szervezők nem minden esetben egyformán értelmezték a szabályokat, így az óvások utáni jóváírások miatt sok minden megváltozott az utolsó napokban.”



Egyetlen versenyben maradt motorosunk Hodola Richard, aki ezáltal a motoros kategória győztesének tekinthető, az összetett 45. helyén végzett.

A kéthetes kalandot követte a PARTY kifulladásig!

Innentől a résztvevők fakultatív programokba kezdenek…
Ezúton is gratulálunk mindenkinek!

TOTOS

Korábbi Bamako hírek:

2010-01-29 péntek Budapest-Bamako 2010: Marokkó új arca

Még mindig az óceán partján haladt a mezőny, de most eső is áztatta a kalandorokat. Kisebb technikai gondokkal megúszták a 12 szakaszt a versenyben ma...

2010-01-29 péntek Budapest-Bamako 2010: Hóesésben, keskeny szerpentinen át

A 13. szakasz még a babonásoknak sem okozott gondot. Trükkös, látványos helyeken kellett haladniuk a kalandoroknak, amelyhez teljesíthető szintidőt ad...

2010-01-28 csütörtök Budapest-Bamako 2010: Gyönyörű nap

A sok gyötrelem után most egy könnyűnek mondott szakaszt teljesített a mezőny. Szinte mindenki szintidőn belül ért célba és áradoztak a gyönyörű táj l...

2010-01-27 szerda Budapest-Bamako 2010: Az óceánparton haladva

A mezőnyből kivált már 17 csapat, akik Bamako felé vették az irányt, a többiekre pedig egy enyhébbnek mondható hat órás szakasz várt.Budapest-Bamako 1...

Régebbi cikkek

Welcome to Bamako (2009-01-31)

Kiemelt akciós termékeink