Motorsport

Talma tizedik MotoGP pontja

A MotoGP mezőnye Indianapolisba látogatott a hétvégén, ahol Talmácsi Gábor élete hetedik prémiumkategóriás versenyén megszerezte 10. világbajnoki pontját.
Sokan –nem véletlenül- Amerikát tartják a technikai sportok hazájának, ahol viszont a legendás Indinapolis Motor Speedway az igazi otthon. Idén ünnepelte 100. évfordulóját a pálya, ezért még nagyobb izgalommal várták – rendezők és versenyzők egyaránt- a jeles pillanatot. A most elért eredményeket ugyanis kiemelten kezeli majd a média és a történelemkönyv egyaránt. Ennek meg is lett az eredménye, hiszen a versenyzők szinte minden kategóriában idő- és sebességrekordokat döntöttek. A legnehezebb dolga mégis a MotoGP250 kategória mezőnyének volt, hiszen ők most először versenyezhettek a legendás pályán. Köztük két magyarral: Tóth Imrével és Németh Balázzsal.




A világbajnoki sorozat ugyan már második alakalommal tette tiszteletét a híres Indy-n, azonban tavaly a zord időjárási körülménynek köszönhetően nem engedték elrajtolni a negyedliteresek mezőnyét (amelyre a sportág történetében huszonéve nem volt példa!). 
A vasárnapi versenyre több, mint 75.000 ember látogatott ki, akik vélhetőleg elégedetten mehettek haza miután végignézték mindhárom kategória izgalmas versenyeit és a hozzá tartozó show elemeket. Amerikában azért megadják a módját…főleg ezen a pályán…főleg a centenárium alkalmából. A versenyt megelőzően az aktuális szépségkirálynő énekelte el a himnuszt (ráadásul nem is hamisan) és vadászgépek húztak el a célegyenes felett, közvetlenül a lelátóknál. Mindehhez verőfényes napsütés párosult, egyszóval minden adott volt egy páratlan versenynaphoz.
A MotoGP királykategóriájának rajtrácsán ott volt Talmácsi Gábor is, aki nagy reményekkel utazott a tengerentúlra és mindenképpen gyarapítani szerette volna a világbajnoki pontjainak számát. Bár fenntartásai lehettek a pályával kapcsolatosan, hiszen tavaly háromszor is elesett a technikai spot szentélyében. Az egyik esést követően el is tört a sajkacsontja, amelyet tavaly a versenyt követően még amerikai orvosok műtöttek meg, mielőtt kiutazott volna a Japán nagydíjra. Persze akkor a vizes és igen csúszós pályának tulajdonítottuk mindezt (és az még a nyolcad literesek között történt). Az idei versenyhétvége is esős pályával fogadta Indianapolisban a versenyzőket, ami a pénteki első szabadedzésen Talma 16. helyét eredményezte 1’56.594-es idővel.
 


16. TALMÁCSI GÁBOR  1’56.594:
"Az első néhány kör megtételét követően úgy érzem túl hamar kijöttem motort cserélni, mert mire visszamentem már ömlött az eső. Ha tovább maradok a pályán valószínűleg sikerült volna gyorsabb kört teljesítenem. A második motor beállításait alig tudtam kipróbálni a rengeteg vízátfolyás miatt. Bízom benne, hogy holnap jobb körülmények lesznek, és be tudjuk állítani a motort."
Szombaton már a nap is kisütött, így lehetősége volt a száraz beállításokat is kipróbálni, sőt a második szabadedzés kezdetén még a mezőny első felével lépést tudott tartani. Azonban a későbbiekben meggyűlt a gondja a pálya utolsó két szektorával, így az edzés végére visszacsúszott a 17. helyre 1’43.184-es idővel. A délutáni időmérőre sem sokat változtak a dolgok, a nap továbbra is sütött és Gábor még mindig a motor kanyarbejáratánál és kigyorsításkor tapasztalt csúszkálására panaszkodott. A Scot Honda mérnökei lázasan igyekeztek megoldani az adódó problémát, de nem javult a helyzet. A magyar versenyző végül a tizenhetedik helyen zárt, és ebből a pozícióból várta a másnapi huszonnyolc körös versenyt.
 


17. TALMÁCSI GÁBOR     1’42.736
"Sajnálom a mai időmérőt, mert úgy érzem, többre lehettünk volna képesek. A délelőtti edzés után nem jó irányba változtattunk, nagyon csúszkált a kanyarokban a motor. Délelőtt tudtam a többiek után menni, az időmérőn erre már nem volt lehetőségem. A mérnökeim azt mondták kitalálnak valamit holnapra, és a bemelegítő edzésen kipróbáljuk a változtatásokat. Én bízom bennük, ha kicsit jobb lesz a gép, akkor én is hozzá tudok tenni egy kicsit, és akkor előre léphetünk. "
A versenyen Gábor a tőle megszokott módon fantasztikusan rajtolt, több pozíciót is javítva. Talán ennek is köszönhető, hogy a következő kanyarkombinációban történt kisebb koccanásokból (melynek eredményeként többen is elhagyták a pálya nyomvonalát) sikerült kimaradnia. Tíz kör megtételével a 12. helyen motorozott a Scot Racing Team versenyzője, de ezt követően hiába hajtotta legjobb tudása szerint a RC212V Hondát, a technika nem bírta az iramot a mezőnnyel, és a tizennegyedik helyen zárt, ami újabb két világbajnoki pontot jelentett számára. A verseny izgalmára jellemző, hogy a „nagyágyúk” közül Pedrosa és Rossi is elesett értékes pontokat veszítve ezáltal. Igaz mindketten vissza tudtak állni a versenybe, de később Rossi a gázkar súlyos meghibásodásának köszönhetően feladni kényszerült a viadalt, amire 2007 óta nem volt példa! A győztes Jorge Lorenzo lett, akit Alex De Angelis és Nicky Hayden követett a dobogóért folytatott harcban.
 


14. TALMÁCSI GÁBOR:
"Jól indult a verseny, az első felében meccsben voltam a többiekkel. Végig küszködtem a motorral, mert folyamatosan egykerekezett, amikor gázt adtam. A nagy küzdelemben a géppel, pozíciókat veszítettem, és a köridőm is romlott. Fejlődnünk kell, már a következő versenyen előre lépésre lesz szükség. Ezen dolgozunk, Misanoban folytatjuk a jövő héten.

A magyar versenyző jelenleg tizennyolcadik az összetettben tíz ponttal. Következik Misano!



Korábbi Motorsport hírek:

2018-04-05 csütörtök A közút nem versenypálya!

Ezzel a videóval szeretnénk megmutatni nektek,mennyire fontos a jó védőfelszerelés és a biztonságos vezetés!

2018-03-29 csütörtök Segura Hank

Ez a video bemutatja Nektek a Segura Hank bőrdzsekijét!Érdemes megnézni,mert így teljes egészében láthatod!

2018-03-29 csütörtök S100 Lánctisztító

Nézzétek meg ezt a videót,amelyen bemutatják,hogyan is kell használni az S100 Lánctisztító termékét!

Régebbi cikkek

Devils Börze (2010-11-11)

Dakar 2012/ Despres lett a végső győztes!

Cyril Despres-nek elég volt egy biztonsági motorozás is, hiszen riválisa motorcsere miatt majd egy órás hátránnyal indulhatott a végső harcba a 29 km-es mai szelektíven.

Véghajrá Pisco és Lima között



Az idei Dakar utolsó szakasza bár 254 kilométer teljesítését jelentette, mindössze 29 km-es szelektív részből állt, ami megkönnyítette a végső célállomás, Lima elérését. A perui főváros központjában felállított nagyszínpad várta a hősöket, akiknek a fejében csak annak elérése volt fontos, hisz a táv enyhének tűnt és rövidnek. Azonban mégis volt tétje a mai napnak, el kellett dönteni a végső besorolásokat. A címvédő Marc Coma eddig az elsőségért küzdött egészen a 13. szakaszig, amikor is a váltóhiba végleg el nem döntötte a Cyril Despres-vel folytatott magánháborúját.



A KTM csak négyes és ötös fokozattal rendelkezett, amivel nehéz volt a tavalyi győztesnek dűnéket mászni. Bár beért a célba a katalán, de az összegyűjtött időkülönbségen kívül egy motorcsere is hozzáadódott a végső elszámoláshoz. A verseny során egyszer már cserélt blokkot Coma, így a második csere már 45 perces pluszt jelentett számára. Összesen a két motorblokk csere pedig 1 órás hátrányt okozott az összetett tabellán számára! Így az utolsó napon már nem az elsőségért kellett küzdenie, hanem azért, hogy legalább a második helyet megtartsa Rodrigues-szel szemben.
 
Az utolsó etap - a várakozásoknak megfelelően- meglepetés nélkül zajlott, hiszen az élen álló franciának elég volt egy biztonsági motorozás, a biztos célba érés reményében. Ennek megfelelően csak a 10. legjobb idővel végzett az utolsó szakaszon, 2'43”-el Coma mögött. Azonban nem a katalán volt a leggyorsabb, hanem Pal Anders Ullevalseter.



A norvégok büszkesége a maga 44 évével és a háta mögötti 9 Dakarral az egyik legtapasztaltabb versenyzőnek számít a mezőnyben. Eddig azonban csak egyszer sikerült szakaszt nyernie még 2010-ben, amikor az összetettben a második helyen végzett. Most a 10. Dakarjának utolsó napján sikerült egy újabb szakaszgyőzelmet besöpörnie, azonban a végső elszámolásnál meg kellett elégednie a 6. hellyel (csakúgy, mint 2006-ban, 2009-ben és 2011-ben, amikor mindig hatodik lett).



A harmadik leggyorsabb ezen a szakaszon a szlovák Stefan Svitko volt, akinek ez a harmadik Dakarja és máris a TOP5-ben tudott végezni (tavaly kiesett, 2010-ben pedig 18 volt)

Az idei utolsó szakasz végeredménye:



Gyötrelmes két hetet tudhattak maguk mögött a kétkerekűek, ahol kétség kívül a Coma-Despres háború dominált. Viszont tartogatott meglepetést is bőven az idei Dakar forgatókönyv, amit még legalább egy évig emlegetni fogunk.

Az összetett végeredmény:



Mint ahogyan a tabellán is látható „Mani” azaz Gyenes Emanuel 17. lett ezen a Dakaron, ami az eddigi legjobb eredménye (tavaly 18., 2009-ben kiesett, 2007-ben pedig 48. volt). A 27 éves szatmári fiú eredménye így is irigylésre méltó. Gratulálunk hozzá!

Nem maradt más hátra, mint az ünneplés.



Tehát a motorosok mehettek elsőként a Lima központjában felállított óriás pódiumhoz, hogy a történelminek tekinthető szertartáson elfoglalják a dobogón helyeiket.



A mai napon Cyril Despres a terepmotorozás királyává vált, hisz mostani – immár negyedik- Dakar győzelmével ezt bizonyította be a világnak. Másodikként – a címvédő- Marc Coma végzett, míg harmadikként – megismételve a tavalyi eredményét- Helder Rodrigues vehette át a Dakar szobrocskát.

A teljes távot, 8.300 km megtételét követően 97 motoros ért célba a 178-ból! Összegzésként elmondható, hogy fordulatos két héten vannak túl a résztvevők és mindenki tanult belőle. A szervezők a legnagyobb hangsúlyt mindig a versenyzők biztonságára helyezik, ennek ellenére halálos balesettel indult a verseny. Hogy ez elkerülhető lett volna-e, arról még sokat fognak beszélni. De arról is sokat fognak beszélni, hogy mi lett volna ha nem törlik a hatodik szakaszt, vagy ha nem került volna be az útvonalak közé egy újabb ország: Peru. Sőt a „mi lett volna ha...” jellegű eszmefuttatások és összeesküvés elméletek tömkelege fog még lázban tartani jó pár Dakar rajongót...ha más nem, akkor a következő megmérettetésig.

Aki erre a versenyre eljön, az egy dologra biztosan számíthat: itt bármi megtörténhet, hiszen ez a DAKAR!

Ami viszont biztos:
Sokan visszatérnek majd jövőre is, hogy újabb élménnyel gazdagodjanak, miközben minket – sportbarátokat- is megörvendeztetnek ezzel.
 
TOTOS

Korábbi Dakar hírek:

2012-01-15 vasárnap Dakar 2012/ Rodrigues nyert, Coma veszített

Az idei Dakar utolsó előtti napján Coma óriási hátrányt szenvedett, míg Despres másodikként végezve megerősítette az élen a helyét. Több mint 11 perce...

2012-01-14 szombat Dakar 2012/ Az első perui győzelem Despres nevéhez került

A Dakar Peruba való érkezésének Despres örülhetett a legjobban, hiszen az idei negyedik szakaszgyőzelmével bebiztosította magát a táblázat élén 2'22”-...

2012-01-14 szombat Dakar 2012/ Coma nyert és ismét vezet az összetettben

Ezúttal Coma nyert csatát és két nappal a vége előtt neki áll, hogy megnyerje a Despres-vel folytatott háborúját. Jelenleg másfél perccel vezeti a tab...

2012-01-13 péntek Dakar 2012/ Az első perui győzelem Despres nevéhez került

A Dakar Peruba való érkezésének Despres örülhetett a legjobban, hiszen az idei negyedik szakaszgyőzelmével bebiztosította magát a táblázat élén 2'22”-...

Régebbi cikkek

Coma-Despres 5:3 (2011-01-15)

Budapest-Bamako 2010: Buli kifulladásig a célban

A mauritániai és mali terrorfenyegetés miatt Agadirban ért véget a 2010-es Budapest-Bamako-rali.

Budapest-Bamako 14. szakasz: Tafraoute-Agadir

A rajt reggel 7-kor Tafraoute városból indult a végső cél felé Agadírba.

 

A népszerű üdülővároshoz 1300 m-es magasságból egy rendkívül meredek hágón és szerpentinen kellett leereszkedni kalandorainknak.
 


Ráadásul mindezt 130 km-en keresztül, egysávos úton, szalagkorlát nélküli iszonyatosan mély szakadékok mellett haladva. Közben persze még a 12 feladatot is meg kellett oldani, amelyek szokás szerint kis furfanggal lettek kitalálva. Erre talán a legjobb bizonyíték, hogy az első 8 feladat megoldásánál a csapatok szinte a napi szakaszra szánt 5 órás limitidő felét elhasználták, pedig akkor még mindig az indulási városban bolyongtak. Ezért a maradék időben kellett megtenni még legalább 200 km-t, miközben újabb 4 feladat várt rájuk.

Akik nem az eredményre hajtottak, azoknak több idejük maradt gyönyörködni az idei versenyre kiírt egyik legszebb szakasz látképében. Itt aztán fogyott a fényképezőgépek és videokamerák tárhelye rendesen, főleg ha valaki most kapott észbe, hogy eddig keveset forgatott és kattogtatott.

A szerpentines rész után már országúti szakaszok következtek, kis városok, sok emberrel. Míg fel nem bukkant a szemük előtt Agadir városa, amely európai mértékkel is nagyvárosnak minősül.

A szintidő szerint délután kettőre kellett beérniük a versenyzőknek, ami okozott egyeseknek problémát. A probléma oka az többségében az lehetett, hogy az eddigi megszokott városi tempóval számoltak a versenyzők, figyelmen kívül hagyva a rájuk váró - Agadirra jellemző- forgalmi dugót. Így a célkapuhoz érés okozott még egy utolsó izgalmat mindenkinek. A város központjában felállított célkapun fáradtan, de boldogan gurultak át a Marokkót átszelő viadalt teljesítő egységek. Valószínűleg becses emlékként őrzik majd a sikeres teljesítésért kapott emlékplakettet.

Az ünnepélyes eredményhirdetés délután 5 órára volt beharangozva, de az óvások miatt az éjfélre kifüggesztett eredményeket tekintik hivatalosnak.



Senkit ne tévesszen meg a listán szereplő célbaérők száma, hisz ebben azok is benne vannak, akik elhagyva a versenyútvonalat most Bamakóba tartanak. Azonban a korábban szerzett pontjaik alapján láthatóak a listán. Az utóbbiak Villám Géza vezetésével és katonai védelem mellett vélhetően vasárnap (de leginkább hétfőn) érik el céljukat.

Az első helyen a Homokdűne.hu csapata végzett.


 
„Rettentő nehéz, technikás szakaszokat jelöltek ki a szervezők, ráadásul a navigáció is nehéz volt. Viszont gyönyörű tájakon mentünk keresztül. Boldogok és elégedettek vagyunk, teljesítettük, amit elterveztünk” – nyilatkozta László Péter, a csapat egyik tagja.

„Én repülök haza, ugyanis a Filmszemlén bemutatják a kisfilmemet, de a többieknek még nem ért véget a kaland. Egészen Dél-Afrikáig, Fokvárosba mennek.”
Második helyen a We solve it BBT2 csapata végzett, míg a harmadik helyen a Green Network csapata futott be, akik éppen a mai nap előzték meg a Snickers csapatát.

„Hosszú és fárasztó kéthetes út volt, de örülünk az eredményünknek, hiszen az utolsó napnak még a negyedik helyről vágtunk neki” – mondta a pilóta, Szebényi Péter. „A kocsink remekül bírta a megerőltető szakaszokat, s szerencsére mi is együtt vagyunk. Felejthetetlen két hét volt, s úgy gondolom, nincs okunk a panaszra az eredményünk miatt.”

A Snickers Team végül a negyedeik pozíciót szerezte meg.



 „Sajnos, az utolsó napot elrontottuk” – árulta el Lukács Tóth Kálmán. „Kihagytunk pontot, hibáztunk is, de nem csak ezért vagyunk csalódottak. A szervezők nem minden esetben egyformán értelmezték a szabályokat, így az óvások utáni jóváírások miatt sok minden megváltozott az utolsó napokban.”



Egyetlen versenyben maradt motorosunk Hodola Richard, aki ezáltal a motoros kategória győztesének tekinthető, az összetett 45. helyén végzett.

A kéthetes kalandot követte a PARTY kifulladásig!

Innentől a résztvevők fakultatív programokba kezdenek…
Ezúton is gratulálunk mindenkinek!

TOTOS

Korábbi Bamako hírek:

2010-01-29 péntek Budapest-Bamako 2010: Marokkó új arca

Még mindig az óceán partján haladt a mezőny, de most eső is áztatta a kalandorokat. Kisebb technikai gondokkal megúszták a 12 szakaszt a versenyben ma...

2010-01-29 péntek Budapest-Bamako 2010: Hóesésben, keskeny szerpentinen át

A 13. szakasz még a babonásoknak sem okozott gondot. Trükkös, látványos helyeken kellett haladniuk a kalandoroknak, amelyhez teljesíthető szintidőt ad...

2010-01-28 csütörtök Budapest-Bamako 2010: Gyönyörű nap

A sok gyötrelem után most egy könnyűnek mondott szakaszt teljesített a mezőny. Szinte mindenki szintidőn belül ért célba és áradoztak a gyönyörű táj l...

2010-01-27 szerda Budapest-Bamako 2010: Az óceánparton haladva

A mezőnyből kivált már 17 csapat, akik Bamako felé vették az irányt, a többiekre pedig egy enyhébbnek mondható hat órás szakasz várt.Budapest-Bamako 1...

Régebbi cikkek

Welcome to Bamako (2009-01-31)

Kiemelt akciós termékeink